Er det i orden?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Er det i orden?

Post by Deerhunter »

Kære Lisbethdue og MBN:

Ja - det pisser mig af når jeg støder på holdninger som “alt muligt mellem himmel og jord man lige kan komme på… ” opfattes som et uendeligt tag-selv-bord. Vi har åbenbart ikke samme opfattelse af egoisme, misundelse og alt muligt andet grimt siden I ikke kan skelne hvad der er skæg og snot i denne tråd.

Det pisser mig af, fordi jeg oplever at hovedparten af almindelig mennesker - høj som lav - i både Danmark og Frankrig passer deres arbejde, selv om de har langt alvorligere problemer at slås med end hvad der er beskrevet hér.

Hvad der også pisser mig af, er jeres manglende evne til at skelne hvad der er nødvendigt og hvad der er luksus. I stiller ingen spørgsmål til dem der overbebyrder social- og sundhedssystemet med mere eller mindre fantasifulde symptomer for at blive offentlig forsørget.

Hvad der særligt pisser mig af, er at en tomhjernet gås ikke fatter - selv ikke efter et vink med en vognstang, at det er andre - ofte med langt ringere livsbetingelser, der betaler for hendes navlebeskuende selvoptagelse.

Hvis jeg derfor opfattes som benhård liberalist, så er det det jeg er. Til gengæld véd jeg med sikkerhed, at jeg ikke opfattes som en lalleglad jubelidiot der af angst at konfrontere urimelighederne, undlader at kalde en spade for en spade.

Kære Lisbethdue og MBN. Kritik kan kun blive personlig når personen intet substans indeholder som man kan gå i rette med. Kald det nedrigheder, men det er sandheden.

Har jeg udtrykt mig tilstrækkeligt klart?
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Post Reply