Lær at leve med...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Lær at leve med...

Post by Deerhunter »

SL: Jeg forstår dig til fulde at balancegangen er svær især når det drejer sig om psyken. Derfor tror jeg - men jeg ved det ikke med sikkerhed - at en god kæreste eller god ven/veninde kan hjælpe dig i den situation.

En person du har tillid til kan måske se de fremskrift, du i dine mørke stunder, ikke ser. Alene det at kunne erkende sygdommen til at acceptere den er et stort fremskridt, så måske er du allerede nu kommet over “the tipning point” uden du helt er klar over hvilke muligheder det indebærer. Også dét kan en person tæt på dig hjælpe med.

Selv om livet tager nogle uventede drejninger, kan det være nyttigt at have en tæt person der kan hjælpe dig med at udnytte det positive der er tilbage. Forandringen kan også afdække nye muligheder for at komme op af hullet.

Det er uhyre svært for mig at give regelrette brugbare råd. Jeg kan kun se tilbage på hvad jeg har lært. Der er store forskelligheder, da Sophies sygdom ikke er psykisk. Dog tror jeg der alligevel er lighedspunkter: Du skal bruge den støtte der står dig nær udover den professionelle.
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Lær at leve med...

Post by Godzilla »

Nøj hvor jeg kender dit dilemma SL!

Psykisk sygdom er svær at tackle fordi man bliver så fandens sårbar, og der er perioder hvor man kan mere end andre. Så hvad kan man egentlig forvente hvornår?

Jeg har nogenlunde accepteret at jeg aldrig kommer til at fungere så jeg kan bruge de ressourcer jeg egentlig har, fordi jeg ikke magter det. Alligevel får jeg i perioder kørt mig selv ned, fordi jeg bliver for optimistisk mhst til hvad jeg kan overskue.

Jeg fyldes stadig væk med sorg over tabet af et "normalt" liv ind imellem, og jeg bliver sommetider virkelig frustreret over at der er så "lidt" til mig (job, børn, økonomi, spillerum osv.)

Men jeg har fundet ud af en meget vigtig ting: Jeg er stadig den samme MIG, inde bag ved alt det kaos som jeg bikser rundt med. Jeg blev ikke en anden fordi jeg måtte opgive det billede jeg havde af migselv. Det var fedt!

Det ER svært at erkende at man ikke får det liv som man havde tænkt sig. At man bare ikke kan det andre kan. Så det er vigtigt at finde ud af hvad der giver mening, hvad der har værdi, og så lære at vælge det fra der, i bund og grund, er ligegyldigt.

Du er velkommen til at skrive til mig på PB. Jeg ved hvor svært det er at være i din situation.

Jeg lever ikke et optimalt liv, eller det liv jeg gerne vil, men jeg har et godt liv det meste af tiden.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Lær at leve med...

Post by Nina »

Men du kæmper!

Og jeg synes, at du gør det rigtig godt! :askepot:

Jeg kunne skrive meget mere - men så bliver det for personligt til dette forum.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Lær at leve med...

Post by annetteB »

Men jeg har fundet ud af en meget vigtig ting: Jeg er stadig den samme MIG, inde bag ved alt det kaos som jeg bikser rundt med. Jeg blev ikke en anden fordi jeg måtte opgive det billede jeg havde af migselv. Det var fedt!


og dét tror jeg virkelig er en væsentlig del af "hemmeligheden bag din succes" hvis man må kalde det sådan: at du rent faktisk har været i stand til at komme gennem så meget trælshed og STADIG være smuk og levende og glad og klog.
Du er en hverdagsheltinde, Gunilla. Jeg er glad for at kende dig.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Lær at leve med...

Post by Godzilla »

annetteB wrote:
Men jeg har fundet ud af en meget vigtig ting: Jeg er stadig den samme MIG, inde bag ved alt det kaos som jeg bikser rundt med. Jeg blev ikke en anden fordi jeg måtte opgive det billede jeg havde af migselv. Det var fedt!


og dét tror jeg virkelig er en væsentlig del af "hemmeligheden bag din succes" hvis man må kalde det sådan: at du rent faktisk har været i stand til at komme gennem så meget trælshed og STADIG være smuk og levende og glad og klog.
Du er en hverdagsheltinde, Gunilla. Jeg er glad for at kende dig.


Tak for de ord Annette :kindkys: (Jeg bliver helt flov :roed: )
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Lær at leve med...

Post by Godzilla »

annetteB wrote:
Men jeg har fundet ud af en meget vigtig ting: Jeg er stadig den samme MIG, inde bag ved alt det kaos som jeg bikser rundt med. Jeg blev ikke en anden fordi jeg måtte opgive det billede jeg havde af migselv. Det var fedt!


og dét tror jeg virkelig er en væsentlig del af "hemmeligheden bag din succes" hvis man må kalde det sådan: at du rent faktisk har været i stand til at komme gennem så meget trælshed og STADIG være smuk og levende og glad og klog.
Du er en hverdagsheltinde, Gunilla. Jeg er glad for at kende dig.


Tak for de ord Annette :kindkys: (Jeg bliver helt flov :roed: )
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply