Velfærdsstatens dilemma

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Annemaja »

Jeg synes nu meget godt om ideen om en slags borgerløn. Et grundbeløb som folk så kan vælge om de ved arbejde vil supplere eller om de synes de ville kunne leve af den. Istedet for f.eks fradrag som vi kender dem. Synes det er vanvittigt at udbetale kontanthjælp med den ene hånd og så beskatte dem med den anden. Eller også noget med et fast grundfradrag til alle. Så ville man få mere ud af at arbejde jo mere man gad arbejde - istedet for at straffes ved at blive gradvist højere og højere beskattet.

Er ret træt af at knokle for at tjene de penge jeg gerne vil bruge, mens jeg ser selvstændige skrabe til sig udenom skattefar - men melde dem vil jeg sgi ikke.

Omvendt ville jeg som Ped hade at guffe mens jeg samtidig med min politiske stemme var med til at sparke til hældende læs. Synes alle mennesker har ret til værdighed - og tror bestemt at vi som samfund må have råd til dette.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Deerhunter »

Naturligvis syntes du det MBN. Du er afhængig af det vilde og voldsomme private erhvervliv skraber skillingerne sammen til din løn.

Du behøver ikke bekymre dig om noget så vulgært som konkurrenceevne, overskudsgrad eller lønsomhed. Du er sikret din løn gennem overenskomster.

Alle besværlighederne er overladt til andre.
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Annemaja »

Deerhunter:

Du aner ikke en skid om vores liv og økonomi - så luk lige! Gad jeg kunne jeg mageligt trille rundt på min mands regning..... men det er sådan set langt under min værdighed. Jeg arbejder - og betaler og yder til vores samfund - gør du og din kone det? Eller har du alt for god tid være til at sidde her og udgyde dine ensporetheder. :ehh:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Deerhunter »

MBN: Du har ved flere lejligheder antydet, at du arbejder med mennesker - altså arbejde i det offentlige regi.

Jeg har aldrig antydet at du lopper den eller givet mishag om jeres levevis. Din værdighed giver jeg ikke meget for når du gentagne gange giver udtryk for at andre skal betale for dine holdninger.

Nej! - jeg lukker ikke lige bare fordi du føler dig ramt. Ja - jeg har bidraget rigeligt til det danske samfund til at jeg kan tillade mig at sige min mening.
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Annemaja »

Deerhunter:

Jeg har læst rigeligt af dine indlæg til at have en ikke for stor respekt for dine holdninger. Men iøvrigt synes jeg man skal gå efter bolden og ikke efter personen.

Hvis ingen gider bidrage til fællesskabet og til andre, ville alt for mange mennesker og dyr være i en så grotesk væmmelig situation til at det ville være rart for nogen som helst.

Men vi er ganske rigtigt lysår fra hinanden i indstilling. Og jeg gider faktisk ikke debattere dansk politik med dig, da du åbenbart er bosat i udlandet, og dermed ikke er habil. Dine generaliserende middelalderholdninger kan du glimrende lufte - dem gider jeg ikke kommentere mere ;-)

Dansk privat erhversliv - tjo - skulle mene at kende en hel del til i hvert fald en del af det - ganske personligt...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Deerhunter »

MBN: Heldigvis er vi lysår fra hinanden. Din afvisning af forskelligheder minder i uhyggelig grad om Front Nationale der også opfatter deres definition af “mennesker“ og “dyr“ som eneste sandhed uden forståelse.

Hvad vil du opnå i at blive forarget, ud over at lufte din politiske korrekthed?
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Annemaja »

Kys til dig Deerhunter - hav en god aften ;-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Gry »

Deerhunter:

Meget undskyld men er det ikke præcis det samme du selv gør? Afviser alle andre på en (i mine øjne) smule nedladende facon, og anser dine egne holdninger og argumenter som den eneste sandhed?

Den største forskel er at MBN (til trods for at hende og jeg også har haft vores ture) formår at være høflig og saglig over for andre, hvor du ( i mine øjne) bliver ganske ubehagelig. Det synes jeg er et ganske beklageligt træk.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Deerhunter »

Nej Gry:

Desværre har strigler.dk ændret debatform, så angreb på holdninger forveksles med personangreb. Strigler.dk har udviklet sig til en online venindeklub, hvor anderledes holdninger bringer forstyrrelser i klubbens konsensus .
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Velfærdsstatens dilemma

Post by Gry »

Uhm okay fair nok. Sådan ser jeg det så overhoved ikke. Men det er fint nok at du ser det gennem nogle andre briller.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply