Septemberstatus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Septemberstatus

Post by Annemaja »

Ane: det er også planen.... men synes efterhånden jeg ikke har så meget lyst til hesteriet mere.....måske det kommer igen...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Septemberstatus

Post by CXEC »

Skriver ansøgninger så jeg er ved at blive BLÅ i hovedet.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Septemberstatus

Post by lonek »

Årh ja! Nynne fik for to dage siden caslick, da hun nærmest var konstant i brunst. -Egentlig havde jeg ikke problemer med hende, men jeg tror altså ikke det er sundt at være helt oppe i det felt, hun var hele tiden. Jeg kunne sagtens sidde på hende og oplevede hende ikke 'besværlig' eller farlig på nogen måde. Hun kunne ikke tåle berøring på bagparten, på den måde, at hun næsten gik ned i bagbenene, løftede halen og stod og blinkede... :ehj:

Hun blev inden syningen scannet, for at se om der var en fysisk grund til hormonforstyrrelserne. Der var intet unormalt at se! Så hun blev snittet og syet. (Jeg har altid undgået at sætte mig meget ind i hoppers hormonproblemer, men nok alligevel være modstander af caslick.) Nu to dage efter, er jeg meget spændt på hvordan fremtiden egentlig bliver - for der er SÅ meget positiv forandring allerede. :atengstedt:

Hun hviler meget mere i sig selv og udstråler mere ro end hun før har gjort. Hun er ikke påvirket i samme grad, når foldmakkeren forlader hende og skal underholde mennesker. -Før løb hun rundt (lavede i mandags en overanstrengelse på begge for-koder, der var 'skadede' af et fald), vrinskede og kunne ikke finde ro. Nu står hun og kigger, konstaterer menneskerne henter makkeren og gør ikke mere... :plop: Det er så vildt!

Hun har lidt små-skrammer på benene (Dét er noget hun er super god til!!) og har været lidt irriterende, når de skulle renses. Men ikke noget, jeg egentlig har lagt mærke til - før i dag, hvor hun stod stille og næsten ikke gjorde de der hys stamp/spark hun ellers har været god til.

Da hun blev lukket tilbage på folden, løb hun ned til makkeren. Vrinskede/brummede få meter inden ham, de snusede - og hun gik videre! ALDRIG har jeg oplevet hun blot er gået! :wow: (ingen andre brunst symptomer)

Så nu er jeg spændt på, hvad jeg oplever når hun er helet mere op og jeg igen begynder at ride på hende (ro 10-14 dage pga for-koderne). Jeg forventer hun bliver mere nærværende og vil få nemmere ved at koncentrere sig - Det har nemlig haltet meget! Og det tror jeg har været hormonernes skyld... Nu får vi at se! Jeg er spændt og har en god fornemmelse af projektet :elsk: -trods jeg synes det er et drastisk indgreb. Håber det var det der skulle til, så hun ikke bliver ved med at køre i det hormon-spor.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Septemberstatus

Post by aribeth »

Hvad går det ud på indgrebet? Er det som sterilisation? For så er det vel ikke værre end kastration?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Septemberstatus

Post by lonek »

Caslick er, hvor det øverste af det indvendige i slimhinden i skeden får et snit i begge sider, hvorefter det syes sammen. Meningen er at slimhinden skal vokse sammen. Det er ikke så vildt ved en ridehest - men mange avlshopper får lavet indgrebet og selvsagt skal man være meget opmærksomme på dem - især folingen! De skal skæres lidt op, men man kan ikke gøre det for tidligt, da urenheder kan give problemer.

Jeg ved det ikke helt, men jeg synes det er lidt noget unaturligt noget - så'n at sy hopper sammen i skeden... Sagde hende, der spiste p-piller dagligt :ehj: ...
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Septemberstatus

Post by misssophie »

hvor dejligt Lone!

livet må da også være meget dejligere for hesten nu hvor den kan finde ro...
Misssophie
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Septemberstatus

Post by lonek »

hvor dejligt Lone!

livet må da også være meget dejligere for hesten nu hvor den kan finde ro...


-Det er jo præcist dét jeg tænker! :atengstedt:
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Septemberstatus

Post by mathea »

lonek wrote:
hvor dejligt Lone!

livet må da også være meget dejligere for hesten nu hvor den kan finde ro...


-Det er jo præcist dét jeg tænker! :atengstedt:


Fedt :askepot:


Mia, jeg mindfeuder :askepot: tror jeg hedder det samme som i wordfeud hmathea
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Septemberstatus

Post by stardancer »

Tjah... fredag aften i Korsør er pludselig blevet spændende efter vi har fået nye genbo-bagboer :plop:

Image

Én ting er råben, skrigen og ballade, og smadrede ruder - men man sætter fandme ikke andre folks liv på spil ved at påsætte brand i 3 containere der står op og ned af en bygning med træ-udhæng!! :doed:

Heldigvis var brandvæsnet hurtigt fremme og fik slukket ilden inden den fik fat i taget - og inden gnisterne antændte noget hos os. Vores hus ligger nemlig lige på den anden side af indkørslen med vel omkring 3-4 meter hen til containerne, så det var liiige lovligt tæt på os :anonym:

Men det bliver da nok ikke sidste gang vi for fornøjelsen af sådan en brand med de fliiinke unge mennesker derovre og reglerne om hvor lang skraldemændende må køre de containere, de kan kun stå der nemlig, til frit skue for alle der passerer indkørslen mellem de 2 huse som dele gård :ehj:
/Sofie
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Septemberstatus

Post by LoneR »

Sikke nogle lortenaboer.

MBN, det virker godt nok konstant turbulent omkring dig, er det ikke trættende?

Jeg spiller også wordfeud og hedder loruje - bare ad mig, hvis I vil have tæv :jeanie: :jeanie:
Post Reply