Jaaaa - Det er Februar!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by HHansen »

Skal fie aflives? Hvorfor?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by BeritH »

Øv Dorte, hvad er der galt med hende?

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by 99E »

Forår?
Jeg vil have mere sne - det er den eneste måde at få lys på for tiden. Mere sne...

Til gengæld vil jeg gerne have mindre isslag.
For det første synes jeg det er ultraklamt at køre i - for det andet er jeg gnaven over, Mikkel ikke kan komme hjem fra sin tjenesterejse, fordi der er is på banen her...

Glory wrote:Min mor kommer jo rendende som det passer hende, og altid dejlig uanmeldt - og hun går ved Gud ikke lige med det samme igen, det kan man være evig forvisset om :ond:
Og nu slæber hun jo så den der lille plage med hver gang.
...
Hvorpå min mor greb hendes skide tæppetisser og farede tudende ud.


Glory wrote:Det er muligt at det er mit hjem, men det er ikke mine regler.
Hun kan ikke acceptere at jeg siger fra og sådan er det bare. Derfor gør jeg det sjældent, og når jeg endelig gør, så ender det altid i gråd og tænders gnislen.
Det var jo først i en meget sen alder, at hun fik tid til at være mor - så nu har jeg bare at være datter, uden at kny og uden at lave ballade.


Jeg tror, som nogle af de andre skrev, du skal sige fra noget mere.
Og tydeligt.
Det er muligt, hun bliver sur/ked af det/hysterisk - men "sådan er det".

Hvis du er okay med, hun måske holder op med at gide lege mor-og-datter-leg med dig, er det jo "nemt nok" (bortset fra, det altid er ugedt at skulle sige/gøre noget, der gør andre kede af det - og så med vilje!): Så må du sige fra. Evt. sige, hun ikke er velkommen, før hun fatter reglerne.

LoneR wrote:Altså, hvilken mor vil hellere ha en datter, der ikke gider se hende, end en datter der siger fra?!

Altså min mor har overhovedet ikke noget imod, jeg siger fra.
Forudsat "sige fra" ikke betyder, hun behøver lave om på noget!
Jeg tror, "den slags mor" er sådan en, der tror, hun har "krav på" at man vil "være en god datter" og "gøre som man skal" og "opføre sig som forventet" og den slags. Jeg er ret sikker på, det er den slags mennesker, mødre eller ej, der er meget sikre på, de har ret til at bestemme hvad andre skal tænke, føle og synes - og at hvis folk tænker/føler/gør/synes noget forkert, er det fordi de er nogle forkerte mennesker, der skal afrettes.


smukke-ped wrote:The og friske croissanter.....

Jeg elsker croissanter... :aribeth:

Dorte Hansen wrote:Er der hvor jeg nok er nød til at sige farvel til verdens aller sødeste hund.

Hvad er der galt med hende?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Glory »

Det er så hæsligt, det der med at skulle sige farvel til en hund :oeje: - øv!!

Jeg sagde, for 1 års tid eller noget siden, halvt om halvt ja til at komme over i intern planlægning - men ombestemte mig da vi fik ny chef i min egen afdeling, og blev hvor jeg var.
Det er jeg glad for idag, hvor det er blevet meldt ud at Højmarksvej lukker ned :oeje:

Jeg har ikke hørt noget fra min mor.
Jeg er ikke god til at sige fra over for hende - jeg ved ikke hvorfor (eller jo, måske fordi hun reagerer sådan her, når jeg gør, og det altid ender med, at jeg sidder tilbage og føler, at jeg nok også burde være en bedre datter).
Vi har bare et fucked op forhold, og jeg tror egentlig at jeg hader hende lidt...måske endda meget...
Jeg ved det ikke....familie er sgu´ ikke lige min favorit ting.

Vi er blevet indkaldt til undersøgelse på OUH 20.02.
Men jeg har mistet håbet lidt, tror jeg. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg tror bare ikke rigtigt på det mere.
Og så orker jeg egentlig heller ikke, at flere mennesker skal sidde og glo mig op i skrævet :traet:
En i vores tætteste familie er gravid. Det virker så uretfærdigt på så mange forskellige niveauer. Man kan selvfølgelig ikke sige, at nogen fortjener det mere end andre. Men deres liv er så rodet på alle måder, og de har i mine øjne ikke meget at tilbyde. Hun er arbejdsløs og har en depression, han sidder ude i skuret og drikker, deres økonomi hænger i laser osv osv. - men som hun meget fornuftigt sagde til mig: nu skal vi bare ha´ et barn, så bliver det hele meget bedre (det må være noget start 20´erne logik eller noget :ehh: ).
Jeg magter bare helt ærligt ikke at være sammen med hende - og jeg ved godt at det er totalt nederen, for det er jo ikke hendes skyld, at jeg ikke fungerer.
Men jeg ved bare, at jeg kunne komme til at sige noget mindre diplomatisk, og det gider jeg ikke risikere.
Men det kommer jo tættere og tættere på, at hun skal føde (Maj), og jeg går mere og mere i panik. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har ikke lyst til overhovedet at skulle se det barn. Men jeg kan vel for helvede ikke tillade mig bare at blive væk???
Jeg har ikke problemer med andre gravide - men hende her magter jeg simpelthen bare ikke.
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Stimata Doamna »

Det er sgu uretfærdigt og ufortjent, Pia!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by LoneR »

Jeg tror, at det ville være godt, hvis du kunne sige: lige nu magter jeg sgu ikke denne her kvinde, min mor osv - og så give dig selv lov til det.
Lad være, at tænke så meget over det. Det er som det er, og hvis ikke du orker noget, hvem skulle så forhindre dig i at lade være?
Man kan nemt bruge sit liv på, at gøre ting, bare fordi man bør.
Fuck det.
Måske magter du hende heller ikke til maj, måske gør du - det ved ingen før maj kommer, og så må du jo se, hvordan det ser ud. Man skylder ikke nogen noget, andet end måske almindelig høflighed, og verden går ikke under, fordi du ikke dukker op ved barselssengen - eller hvis den gør, så må de jo få den op at stå igen.
Du skulle sgu tage at tænke noget mere på Pia, og når du så er færdig med det og har øvet dig, så kan du tænke på din mand, og din hund og dine heste, og om du vil ha en kat, og så måske kan du overveje om du skal tænke på andre, eller først så skulle du måske overveje om de er værd at tænke på.

Jeg er ked af at høre, at du ikke tror på det mere, men jeg forstår det godt. Det er jo det rene helvede du/I har været i.
Jeg ville ønske for jer, at det kunne blive anderledes.

Kys og kram og karma og al det :elsk: :jeanie: :hhansen: :skoer: :elsk: :elsk:

Lone
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by LoneR »

Og megameget god bedring til stakkels Katrine, som osse lige får en flok smileys! :askepot: :elsk: :fuld: :fuld: :loneb: :linski: :mikkel:
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Godzilla »

God bedring til alle syge herinde. Katrine, jeg håber virkelig at de piller virker. Det der er da helt utåleligt!

Pia: :graed:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by Dorte Hansen »

HHansen wrote:Skal fie aflives? Hvorfor?


Fie har ret voldsom allergi, og vi kan ikke finde ud af hvad hun er allergisk overfor...

Men vi kan holde det nede med medicin, men medicinen er hård ved hendes organer, og nu er hendes lever blevet forstørret, og så går det jo desværre kun den forkerte vej...

Og hun skal herfra før hun får det skidt, selv om det er det værste i verden.
Nu med køter-bande!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Jaaaa - Det er Februar!

Post by annetteB »

Du skulle sgu tage at tænke noget mere på Pia, og når du så er færdig med det og har øvet dig, så kan du tænke på din mand, og din hund og dine heste, og om du vil ha en kat, og så måske kan du overveje om du skal tænke på andre, eller først så skulle du måske overveje om de er værd at tænke på.

Jeg er ked af at høre, at du ikke tror på det mere, men jeg forstår det godt. Det er jo det rene helvede du/I har været i.
Jeg ville ønske for jer, at det kunne blive anderledes.


Jeg kan ikke rigtig skrive det bedre end Lone gjorde.
*knus*
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply