Film tråd !!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg har vist også set "Seven", men jeg husker den ikke, så den har ikke gjort indtryk.

Var der en der åd sig ihjel? Var der også en som var bundet fast til et bord, eller noget, i meget lang tid?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

Åh, ja - Seven - det er da en halvringe film, synes jeg!

Mine yndlingsfilm er Pianisten, Mine Aftener i Paradis, Malena, Sophie´s Choice, The Eye - den asiatiske version af Forbandelsen - og den anden - årh hvad hedder den nu? The Ring!
De asiatiske versioner er helt anderledes og meget, meget mere psykologisk funderede end de ameriaknske kopier af samme!
For de asiatiske kom jo først - det er dem der er de originale.

Ringenes Herre - fed film!


Jeg elsker film! Næsten ligeså meget som bøger og musik!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Dorthe Hansen: Åh, NEJ - jeg tør næsten ikke sige, at Farven Lilla er min yndlings-hadefilm!??!
:oops:

- OG forfatteren Nikoline Werdelins ditto....
I anledning af denne films premiere lod hun personerne i sin tegneserie 'Cafe' HAGLE den ned i en hel stribe, brække sig i lårfede stråler SAMT (vigtigt!) opfinde den fiktive klub "Skuffet over filmen, når man har læst bogen først".
:lol:

Klubbens førsteprioritet var på daværende tidspunkt at forhindre Spielberg i at kaste sig over "Meridian" af samme forfatter - og man må jo sige, at det indtil videre er lykkes dem!
:lol:

Jeg har indtil videre kunnet forny MIT (fiktive) medlemskab i denne klub stort set hver eneste år ( - lærer jeg dog ALDRIG at holde op med at se film, hvor jeg har læst bogen først!?!? ](*,) Eller for den sags skyld at ønske mig, at en given bog vil blive filmatiseret - ex. "Neverwhere" ](*,) )

Kan umiddelbart kun komme i tanker om TO film, hvor filmatiseringen var bedre end bogen: "Ringenes Herre" (Dejligt: alvorlig barbering af Elverkvad og stamtavler) og "Get Shorty" (Dejligt: Alvorlig barbering af undertemaer og historier i historier i historier)

Men jeg elskede BOGEN "farven Lilla"...
:wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Baloozhi
Posts: 70
Joined: Sun 20. Nov 2005 23:16

Post by Baloozhi »

Jeg har det også sådan lige med Ringenes Herre at jeg synes den springer meget i handlingen. Min søn siger det er fordi jeg falder i søvn ind i mellem :oops: men jeg har da forsøgt flere gange og det skal nok lykkes.

Derimod Hostage med Bruce Willis på dvd, den var bare god.

Her i julen var hele familien i biografen og se Narnia, og nøjjj den var rigtig god. Den vil jeg faktisk gerne ind og se igen.
Venlig hilsen
Baloozhi
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg har det ligesom Jeanie og Baloozhi med Ringenes Herre - det er endnu ikke lykkedes mig at holde mig vågen :roll:

I øvrigt har jeg det med film som med bøger - jeg holder mig til den lette genre :D

Mine absolutte yndlingsfilm er "Kilden i Provence" og "Manon og kilden" =D>

Men ellers komedier og actionfilm, tak. Amerikanske dramaer giver mig brækfornemmelser =;

Film jeg har set flere gange og ikke er blevet træt af endnu: Bridget Jones' Dagbog :lol: , James Bond 8) , Harry Potter og de vises sten :P , Pas på vi er rasende (Bud Spender og Terence Hill) :mrgreen: , Manden med pilefløjterne :cry: , Hercules og Sværdet i stenen (Disney) =D> , Min søsters børn :lol: ... og sikkert mange flere :shock:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Post by Jeanie »

Aribeth Skrev:

[quote:31313f7470]Baah hvis i vil se ordentlig gys, så kan den japanske udgave af Dark Water stærkt anbefales!!! den er så uhyggelig at jeg har det dårligt med at have DVD'en til at stå i reolen. [/quote:31313f7470]

Er der ikke, eller kommer der ikke en engelsk udgave af [b:31313f7470]Dark water [/b:31313f7470] ????

Baloozhi Skrev:
[quote:31313f7470]Jeg har det også sådan lige med Ringenes Herre at jeg synes den springer meget i handlingen. Min søn siger det er fordi jeg falder i søvn ind i mellem men jeg har da forsøgt flere gange og det skal nok lykkes. [/quote:31313f7470]

Jeg har forsøgt adskillige gange...jeg kan ikke !!!

[b:31313f7470]The Ring [/b:31313f7470] - den kan jeg tilslutte mig, den er bare kanon !! Men en rigtig dårlig gyser af den indviklede slags, er helt klart " Forbandelsen"...den er bare helt ude i hampen, dur ikke.. [-X ...den kan ikke kyse mig !!

Skal man rigtig have en griner, er det for mig helt klart film med [i:31313f7470]Louis de Fune[/i:31313f7470] eller [i:31313f7470]Peter Sellers[/i:31313f7470]..de er herlige, og rablende åndsvage !!

Og så er der lige [b:31313f7470]Forest Gump[/b:31313f7470]- den stakkel, og alligevel stjerne lykkelige uheldige helt !! Sød film , helt igennem !!

Og som en af de lidt ældre modeller "[b:31313f7470] Verden iflg. Garp[/b:31313f7470]"...ha...den er også sjov, nærmest lidt tragisk komisk !!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Ja, Verden ifølge Garp er en herlig film: Elsker scenen, hvor huset "afkatastroferes"
:lol: :

Jeg kommer til (igen) at æde mine ord i mig: Verden ifølge Garp er ENDNU en film, som faktisk er bedre end bogen!!
:idea: :idea: :idea:

(men dét kan den nu også nemt være - eller er det bare mig, som har misforstået John Irwings geni??
Jeg har aldrig været farligt imponeret af John Irwings bøger - de af dem, som jeg har okset mig igennem kunne for min skyld gerne have været væsentligt forkortet, ligesom jeg til tider kunne ønske mig et par hovedpersoner, som man IKKE havde lyst til at sparke bagi allerede efter en fjerdedel af bogen. :roll: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Post by aribeth »

Dark Water er kommet i en hollywood udgave.... og jeg har IKKE set den .... hvis den er lige så dårlig som forbandelsen har jeg godt nok heller ikke lyst.... den var ikke engang særlig uhyggelig.....

Verden ifølge Garp er super god.... og jeg vil tilslutte mig Atengstedt og sige at bogen er hæslig i forhold til filmen, dog kan jeg faktisk godt lide nogle af John Irwings bøger, ex. "et ægteskab i 74 kg's klassen" Jeg tror faktisk det er "meningen" at man skal have lyst til at rive hovedet af hovedpersonerne, jeg syntes også de er irreterende, men på dne gode måde.

De fleste eventyrfilm elsker jeg.... og stort set alt som Jim Henson lagde sine fingre på, æder jeg rådt..... Labyrinth er en vidunderlig film jeg kan se igen og igen.... og kan i huske serien The Storyteller eller hvad den hed, det var da helt vildt fedt.

Igår på DR2 viste de Apocalypse Now, REDUX.... det er også en fanastsk film, desværre har jeg formået at falde i søvn de sidste to gange jeg så den.... jeg vælger at tro det er på grund af det sene tidspunkt filmen er blevet sendt på. :lol:

Hilsen
Katrine
Jeanie

Post by Jeanie »

[quote:9e2beeda44]Dark Water er kommet i en hollywood udgave.... og jeg har IKKE set den .... hvis den er lige så dårlig som forbandelsen har jeg godt nok heller ikke lyst.... den var ikke engang særlig uhyggelig..... [/quote:9e2beeda44]

Jeg mente nok, at have hørt det fra en meget filminteresseret ven, som skulle have set noget af den på nettet !!??..Han syntes at den, var rimelig uhyggelig...og ikke i nærheden af den dårlige udgave af [b:9e2beeda44]Forbandelsen...[/b:9e2beeda44]som jeg syntes , er yderst amatøragtig !!

Jeg vil meget gerne ind og se [b:9e2beeda44]Narnia[/b:9e2beeda44], og har kun hørt positivt om filmen !!

Desuden elsker jeg at se evetyr / børne film !! Den sidste jeg så af slagsen, er [b:9e2beeda44]Charlie og chokoladefabrikken[/b:9e2beeda44] Med Johnny Depp i en af hovedrollerne....super preformence fra Johnnys side !! Som altid !.. :D :wink: Også i [b:9e2beeda44]Pirates of the Caribian[/b:9e2beeda44] er han kanon, og ikke mindst i filmene [b:9e2beeda44]Chokolat[/b:9e2beeda44] og[b:9e2beeda44] Secret Window[/b:9e2beeda44], hvor man møder ham henholdsvis, i bi- og hovedroller !! Skuespillet gør i sig selv en stor forskel på filmens kvalitet !!
Den eneste film jeg kan pege fingre af, hvor Johnny Depp optræder i en hovedrolle, er [b:9e2beeda44]Finding Neverland[/b:9e2beeda44]...kort sagt K.e.d.e.l.i.g... :^o ( her skulle så have været en gabende smiley)...og jeg følte mig snydt i forhold til den ellers gode kritik den havde fået....orkede ikke at se filmen til ende...tørt stof at æde sig igennem !!

En anden film , som jeg også syntes er en smuk lille historie er " [b:9e2beeda44]Æblemost regelmentet[/b:9e2beeda44]"..sød sød...og lidt til os der tuder !!

Helle H skrev lidt tidligere :
[quote:9e2beeda44]American history X er nok den film der har gjort størst indtryk på mig inden for de seneste år... [/quote:9e2beeda44]

Ja Helle, den gjorde også indtryk på mig !! Og det tror jeg den gør på de fleste som ser den !! Jeg har den på DVD, og det er en af de film, som tåler at blive set mere end en gang !!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Fantastisk Aribeth, jeg elsker også den bog, en lille overset perle :-)

Jeg har mange ynglingsfilm og glemmer ofte halvdelen, men here goes:

Delikatessen
De fortabte børns by
Edward saksehånd
Charlie og chokoladefabrikken
The nightmare before christmas
Corpse bride
Bowling for Colombine
Gøgereden
American history X
Romperstumper
Whats eating gilbert grape
Og mange flere...
Post Reply