Er der nogle farvebevidste strigler?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

-det revner sikkert fordi en eller anden snotskovl i sin tid har givet det plastmaling ovenpå limfarve.
Det var meget almindeligt for dén tid, hvor plasticmaling pludselig blev svaret på ethvert problem.
(og problemerne viste sig jo også først ÅR senere..)
:(

Som regel kan man skrabe de mumificerede lag plasticmaling af med en skarp spartel...eller en paletkniv af metal i mangel på bedre havelse!
:idea:

- og der er ALDIG noget der er let, fordi der ALTID er noget man skal gøre, før man kan gøre noget!
](*,)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

nu er det nemlig NÆSTEN færdigt... =D>

Jeg er selv godt tilfreds - forskellen er måske ikke himmelråbende, men det grimme loft er blevet pænt, skyggetovene er erstattet med lister, væggen ser pæn ud med glasvæv og ny maling - og der er nyt skab, ny lampe, nyt bruseforhæng og måtte. Det pynter altsammen :lol:

Før så det sådan ud:
[img:e46e3c4aa5]http://i35.photobucket.com/albums/d155/HHansen_/badfor.jpg[/img:e46e3c4aa5]

Og nu er det sådan her:
[img:e46e3c4aa5]http://i35.photobucket.com/albums/d155/HHansen_/badnu.jpg[/img:e46e3c4aa5]

Så skal jeg bare igang med stuen...
Nogen der har farveforslag?
Jeg ville så gerne have noget med rødt. Men en helt rød stue er vist at overdrive. Overvejer hvid, med en rød (mørkrød) væg - men ser det så dumt ud når man hænger billeder på den? Jeg HAR billeder der ville passe til rød.. men er alligevel i tvivl.. :?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Næh, hvor nydeligt - tillykke med veloverstået arbejde! :D =D>

Jeg ville ønske, jeg kunne finde en reportage jeg engang lavede om et gammelt bondehus i Vejby... DE havde dæleme farver på væggene - også rød. Mørkerød! Og det var hamrende flot :shock:

Dét hus beviste, at ALLE farver kan bruges på vægge - hvis ellers man har talent for boligindretning :mrgreen:

Det skulle forresten ikke undre mig, om det var indrettet med Feng Shui :roll: Konen var da i hvert fald alternativ et-eller-andet. MEGET alternativ! De flyttede senere til en stationsbygning, fordi togene lissom passede med hendes indre energier eller noget i den stil :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Noget der slår mig ved dit nye badeværelse, er loftslisterne.
Hvorfor må de ikke være hvide? De skriger "mal os - NU" til mig.

Ellers er det da blevet meget godt? Den slags badeværelser skal enten rives helt ned og bygges om, eller piftes op som du har gjort.
Og de turkise fliser snes jeg forøvrigt er fiiiine :D

Mvh Julie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jeg ville egentlig have malet skyggelisterne lyseblå som væggen og loftet er...
Men prøvede med dem i naturfarvet, og faktisk synes jeg de er pæne sådan. Det bryder alt det lyseblå...
Jeg mangler at male dørkarmen i rummet - den skal være hvid. Men jeg tror ikke jeg vil male skyggelisten :P
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Ok, så den manglende maling er en del af en plan :idea:

Og så lærte jeg at sådan en liste, hedder en skyggeliste. Aha.
(Det siger lidt om min håndværksmæssige kunnen)

Så længe du holder dig fra at sætte det dér tykke reb op i kanten, som bla. stadig af uransagelige årsager er vældigt populært i ældre badeværelser her i Kbh, så kan jeg istemme mig Lones "nydeligt" - det ser bestemt bedre ud nu :D
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Det er blevet rigtigt godt og badeforhænget er faktisk ret fedt =D>
Hilsen Heidi
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

som du kan se på 'før' billedet så hang der de rædselsfulde skyggetove :twisted:
De hang i HELE huset da jeg flyttede ind - jeg flåede dem straks ned alle steder undtagen i badeværelset.
Nu mangler jeg bare at få nye skyggelister op i resten af huset.. har også 'kun' boet der i 6 år :oops:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:245d702fd4]De skriger "mal os - NU" til mig. [/quote:245d702fd4]

Ja, jeg må også indrømme, at kunne høre en lille stemme!
:lol:

Men ellers er det søreme blevet FLOT!!
Jeg kan også godt lide badeforhænget - det er da SMART!!
=D> =D>

(Styr lige min nysgerrighed:Hvad gjorde du så med den nederste kant på glasvævet, når det nu ikke kan puttes ned og gemmes under den øverste fliserække??)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

kant på glasvævet går såmænd bare helt ned til flisekanten, og har fået masser af lim.
Det ser ok ud synes jeg.
Men der er et par fuger rundt omkring der skal fornyes, overvejer om man så også lige kan fuge ovenpå kanten for at få det ensartet :P
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply