Er der nogle farvebevidste strigler?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Det var nok ikke nogen helt åndssvag ide at lægge en afsluttende bane fugemasse øverst.

(Hvis du spørger mig - O.K, også når du ikke gør dét :mrgreen: - så ER det nemlig en lidt "letsindig" løsning sådan at have en "fri" kant forneden på glasvæv i et vådrum: den er næsten DØMT til at gå løs og sidde og flapre, fordi der kan trænge vand ind bag vævet.. :( )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Hvis du gerne vil have farver i stuen kan du også gøre som min søster. Hun malede alle væggene hvise og så på udvalgte vægge lavede hun en stor firkant midt på sådan at der var en kant på ca 30-40 cm hvidt hele vejen rundt. Denne firkant fik så en eller anden farve. Det så faktisk ret flot ud og på den måde kunne hun bruge ret skarpe farver uden at det virkede for overvældende.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Farve valget kommer også an på hvilke møblefarver i har, hvor meget lys der i stuen og hvor stor den er.

Vi malede vores stue creme og brun :roll: min mand var ved at få en prop da min søster og jeg begyndte at hive malingen frem som vi havde købt :mrgreen: Sådan går det når man har gæster.

Vi malede 2 vægge brune og 2 vægge creme og det blev faktisk ret fedt. Vi havde også en stue på 30 m2 med 4 vinduer samt franske døre ind til spisestuen, så den var meget lys og virkede stor.

[img:0ddc3f2e10]http://heidi-soren.dk/images/forside/stue1.jpg[/img:0ddc3f2e10]

[img:0ddc3f2e10]http://heidi-soren.dk/images/forside/stue.jpg[/img:0ddc3f2e10]

Jeg var også ude i mørkerød i stuen for at skabe mere hygge stemning, vi havde det engang i soveværelset sammen med creme og guld... det var ret flot.

Men vores blå møbler passer ikke til mørkrød
[img:0ddc3f2e10]http://heidi-soren.dk/images/forside/stue1_rod.jpg[/img:0ddc3f2e10]

[img:0ddc3f2e10]http://heidi-soren.dk/images/forside/stue_rod.jpg[/img:0ddc3f2e10]
Hilsen Heidi
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

KatieKat: Har set andre der kun har malet en firkant farvet, og resten hvidt - det ser godt ud, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er det jeg skal have :?

Heidi: Din røde er lidt lysere end jeg havde tænkt mig... Men vildt flot!
Jeg har pt en lys grå og en mørk grå sofa - men de står for udskiftning ligeså snart jeg finder de RIGTIGE røde lædersofaer.
Måske det klogeste var at male alle vægge hvide, når nu jeg regner med røde sofaer engang. Ved jo ikke endnu hvilken rød det bliver.. og tænk så hvis vægfarven ikke passer til :shock:
Stuen er ikke så stor - 4x4 m eller deromkring.. måske 4x5. Der er kun vinduer i den ene væg, og der er en udestue foran dem - så den er ikke vildt lys..
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Så: HHansen - tag nu springet og få afgjort, om du vil flytte eller blive.
:wink:

(for hvis du vil BLIVE, så kunne du få verdens lækreste dagligstue ved at få åbnet stuen i hele sin bredde ud til udestuen - som naturligvis skal tætnes, isoleres og have GULVVARME! :idea: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

[quote:e4a6299433="HHansen"]
Nu mangler jeg bare at få nye skyggelister op i resten af huset.. har også 'kun' boet der i 6 år :oops:[/quote:e4a6299433]

Det skal du ikke være ked af - vi HAR slet ikke skyggelister i vores ellers så fint nyrenoverede badeværelse.
Sidst vi overvejede at tage os sammen til at få det gjort, kom vores overbo trampende, og bad os pille loftet ned, da hendes afløb skulle skiftes.

Og nu, hvor vi igen overvejer det, så skal det hele ned ien, da ejendommens rørinstallationer (som loftet skjuler), skal hovedrenoveres :evil:

Det fortæller mig, at vi blot skal lade være - og følgeligt lade være med at kigge opad derude :roll:

Vi har selvfølgelig også kun boet her i to år, så det haster jo ikke

:mrgreen:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

[quote:08ee8a9029="atengstedt"]Så: HHansen - tag nu springet og få afgjort, om du vil flytte eller blive.
:wink:
[/quote:08ee8a9029]

BLIVE!! No way... ! :twisted:

Det ER og bliver en midlertidig bolig, omend det trækker lidt ud med at komme derfra. Der går sgisme nok også et par år endnu, derfor denne lette renovering :wink:
Men ikke om jeg vil hælde mange tusinde kroner i at lave udestuen til stue... Den er i så dårlig stand at den bør rives ned.

Så jeg SKAL afgjort flytte derfra, ved bare ikke endnu hvornår det bliver :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply