Budget - hvor meget bruger I?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Budget - hvor meget bruger I?

Post by Lone »

Hvor meget regner I egentlig med til den daglige husholdning - altså kost, vask, transport osv?

Mit budget siger: 1200 kr. til transport, 6200 kr. til kost, rengøring osv til 4 mennesker, to hunde, to katte.
Jeg ryger og det kommer ved siden af og de 1200 er til regulært privat benzinforbrug.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Hmmm - jeg bruger konsekvent lidt mere end jeg har :mrgreen:

Transport - et sted mellem 1000 og 1500 om måneden.
Hest 1000,-
Mad og diverse - mellem 3 og 4000 afhængig af hvor meget der er tilbage når det faste er betalt.
Det er så til 1 voksen, med 2-3 børn 1 gang om ugen + hveranden weekend...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Mettebo
Posts: 111
Joined: Wed 14. Dec 2005 08:00

Post by Mettebo »

Jeg har budgetteret med omkring 1100 om måneden i benzin (nok nærmere 1300) og 3000 til mad og sjov.
Hest, telefon osv er også med i budgettet.

Håber det kommer til at gå op :)
Lone

Post by Lone »

Mette: for hvor mange mennesker ?

Det var sgu da billigt.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Jeg/vi har faktisk ikke noget budget :^o :shock:
Nogle måneder bruger vi mere end andre.

Har I alle lagt minutiøse budgetter - er det mig, der er bagefter?
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Vi har et stort privat forbrug og ikke med min gode vilje men jerg er for doven til at gøre noget ved for alvor.

Vi er [b:8cf35c5844][u:8cf35c5844]slemme [/u:8cf35c5844][/b:8cf35c5844]til impulskøb især mad og meget af det ryger ud efter et par dage, fordi det er blevet for gammelt for vi spiste det ikke lige alligevel [-X :roll: noget af det ryger i fryseren og senere ud. Det er noget [u:8cf35c5844]svineri[/u:8cf35c5844]. Vi kan godt handle hverdag for mellem 200 og 250 kr. [-X ](*,)

Vi har før kørt med madplan og 1 uges storkøb og det var billigt på måneds basis.
Vi skal prøve at leve for 6000 til mad (2 pers.) og 3 heste og 1 hund :mrgreen:
Jeg vil helt vildt gerne spare en masse penge sammen, og jeg vil se resultater med det samme :mrgreen:

Vi bruger ca. 1600-1800 kr til 3 heste, Toffy er bestemt den der vejer tungest i det budget da der til hende alene indkøbes for 600 kr fuldfoder, de resterende 1000-1200 er til wrap, lucerne, gulerødder, vitaminer og halm til dem alle 3.

Lige nu har jeg ikke en anelse om hvor meget vi bruger, men der ryger en ca. 7000 til befordring måske lidt mere.
Internettet er betalt af firmaet og vi har IP telefon, så det er ikke dyrt =D>

Tilgengæld ryger vi ikke så det belaster ikke budgettet.
Hilsen Heidi
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Har faktisk ingen anelse om hvad vi bruger, da det er husbonden der handler. Jeg beder bare om det jeg mener jeg ikke kan undvære. :mrgreen:

Hestene koster mig godt og vel kr. 2500 om måneden + undervisning og evt. udstyr.
Smøger er vel omkring kr. 1.000,- altså en hesteopstaldning (nej, skal ikke have flere og holde op med at ryge :wink: ). :shock:
Benzin er ca. kr. 400,- om ugen.

Tøserne er jo ved at komme i teenagealderen og er derfor også blevet lidt dyrere, men så længe økonomien kan klare det, så bekymrer jeg mig egentlig ikke om det.

Materielle goder har aldrig været noget jeg har gået op i, men har tværtimod altid været dårlig til at skifte det gamle ud. Det fejler jo ikke noget selvom det måske ikke lige er sidste skrig. :mrgreen:

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
Mettebo
Posts: 111
Joined: Wed 14. Dec 2005 08:00

Post by Mettebo »

Mig og min datter på 2½, så vi er ikke så mange :)

Og så 2 kaniner, 1 stor hund og 3 katte, der heldigvis trives på det billigste foder ;)
Lone

Post by Lone »

jeg har lagt et minutiøst budget, for jeg var træt af at jeg synes vi åd en masse penge op.
Og så får jeg osse afløb for bogholdergenet, nu jeg ikke gider arbejde som bogholder - og hvor er jeg glad hver dag for at jeg ikke er nødt til den slags arbejde - det har traumatiseret mig, selvom det snart er længe siden. Men helt slippe det kan jeg ikke, så jeg udlever det ved hver lørdag at sidde og beregne og taste tal ind og hvad ved jeg.

Jeg bruger 1200 i egentransport og så får jeg ml. 1500-2500 i kørselsgodtgørelse, så jeg ved faktisk ikke helt hvad vi bruger privat.
Jeg ryger for 800 kr. og hestene fodres for 1000.

Vi er begyndt at købe ind for en uge ad gangen - det sparer faktisk mange penge. jeg vil ikke spise billig mad, men på den måde har jeg skåret forbruget på kost ned til en trediedel -sært nok. det fortæller jo noget om hvor mange overflødige ting vi har købt hver dag.
Det er kun mælk, brød osv vi køber flere gange om ugen.


Som den småfanatiker jeg er med alt hvad jeg gør - når jeg endelig gør noget - så vogter jeg med stor strenghed over forbruget - Nu skal der sgu spares - så jeg kan få en ordentlig hest!!!!
Og jeg elsker at se hver lørdag, hvordan jeg har sparet her og der - Kald det bare mangel på livsindhold :mrgreen: - det går vel over, når jeg kan ride igen :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg har ikke det fjerneste overblik over vores forbrug :oops:

Jeg burde vist lade mig inspirere af det der med at købe ind én gang om ugen. Vi køber som regel ind flere gange om dagen, fordi der altid er noget vi glemmer :roll:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply