Heyho - ønsk mig tillykke

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Tillykke tillykke.

Jeg elsker skimler, grå, hvid, grøn eller gul...

Hvor skal du have den opstaldet?
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Jeg satser kraftigt på at produktudvikle et middel til at teflonbehandle hvide heste med
- på helt uskadelig vist forstås :mrgreen:

Hun var næsten ren da jeg så hende, men var feks. klædeligt pisgul, da avlerne tog salgsfotos :P :

[img:b9935d30ff]http://www.horse.dk/images/horse/11884stor2.jpg[/img:b9935d30ff]

Anette: Ja, hun er nemlig meget GLAD. Det betyder meget for mig, at have en glad hest, som jeg kan bruge sjove timer sammen med. Det skal være en fornøjelse at komme i stalden, til en hest, der er glad hverenten vi smutter i skoven, leger eller træner derssur.
Hun har uden tvivl en kæmpe personlighed, og er helt sikker på at alle ved at hun er vigtigst, og dejligst. For det er hun jo.

Anja: Hun skal stå i Farum på et dejligt lille stutteri, hvor hun får det helt perfekt. Der er nyt ridehus til mig, og store folde + boks til hesten. Og så er skoven i nærheden :D

Tak til jer alle for tillykkerne, jeg glæder mig meget til at lære hende bedre at kende.
Lone

Post by Lone »

Pisgul hedder Isabella-farvet - vil jeg bare lige sige - og det hedder det, fordi dronning Isabella af Spanien svor ikke at skifte sit undertøj, førend et-eller-andet, - formentlig noget med en krig var vundet, en fremmed hærfører død, fjenden aflivet - eller andet af slige ting, man muntrede sig med i middelalderen.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Post by MinnaN »

Kartoffelmel på pisgule pletter og græsgrønne, så blir hesten pæn hvid igen.
Man gør følgende;
Kartoffelmel gnubbes ind i den den grimme fugtige plet. Lad tørre og gnub derefter på den fornærmende plet. Hesten skulle efter sigende forsvinde med god hast og hesteb blir pæn hvid/skimmel igen. :D
Fungerer ganske udemærket på de pisgule/brungrønne/grønne skjønne heste/ponyer. :D

Vil også ha hest! Hun er da godt nok skjøn bette en. :D
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

[quote:2065e0b552="MinnaN"]
Kartoffelmel gnubbes ind i den den grimme fugtige plet. Lad tørre og gnub derefter på den fornærmende plet. [b:2065e0b552]Hesten skulle efter sigende forsvinde[/b:2065e0b552] med god hast og hesteb blir pæn hvid/skimmel igen. :D
[/quote:2065e0b552]

Nja, hesten må gerne blive, selvom hun måske godt kunne trænge til en lille kur... :D
Jeg er jo allerede glad for at være den kommende stolte ejer, så hun skulle da gerne blive her 15-20 år endnu

Jeg skal da forøvrigt teste kartoffelmel når hun kommer herover - det lyder uskadeligt. Tak for det.

I det daglige gør det mig ikke så meget med varierende farver hen ad siden, men hun skulle jo gerne være ren når vi turer rundt til de Sjællandske stævner - der er få grimmere ting end en beskidt skimmel :mrgreen:
[size=9:2065e0b552](det skulle da lige være skæve strittende stearinlys-fletninger)[/size:2065e0b552]

Jeg er meget spændt på at få hende over, er ved at find ud af noget transport - for jeg går da ud fra at hun intet fejler hos dr. dyr.

Har I i det Jyske forresten erfaring med Ansager? Jeg tror jeg vælger dem til undersøgelsen.
Lone

Post by Lone »

jamen, kan du så ikke lige tage en hest med for mig - fra det Nordjyske - :mrgreen: :mrgreen: - men den må jeg vel ikke længere låne.. :cry:

David formidlede en god transport, da jeg skulle have Schannon over fra Blåvandshuk - der var ikke et pelshår der strittede, da hun kom, uagtet at hun havde kørt meget længe.
Mule
Posts: 13
Joined: Tue 31. Jan 2006 11:12

Post by Mule »

kan helt klart anbefales!

Mule
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Post by MinnaN »

Der kan du bare se hvor charmerende hun er. Havde jo hende i tankerne, da jeg skrev det. Ihh altså. Charmeplethest.

Stearinlysfletninger???
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Lone: Det må du da :D

Men du skal eddermame beslutte dig hurtigt, for jeg har fri mandag og tirsdag, og jeg har egentlig bestemt mig for at tage ud i Hjørring Rideklub og snakke med berideren om en måneds professionel ridning eller to! 8)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Stearinlysfletninger er de fletninger, som nogle laver.
De laves således:

1) Man fletter manen i fine fletninger. Gerne mange fletninger. Fletningerne flettes, så de i flettet tilstand stritter, og det er godt hvis de stritter lige op i luften.

2) Fletningerne bøjes en enkelt gang, afhængig af manlængden. Det er vigtigt at denne peger op i luften.

3) Alle de helst ufatteligt mange nu ombøjede fletninger omsnoes med en solid omgang hvid mantape. Det sikrer at alle skævheder femhæves yderligere.

Har hesten en piberenserhals, så ser det slemt ud. Har den en kraftig hals, så bliver det endnu værre :D

:mrgreen:

Undersøgelsen bliver forøvrigt foretaget af Ansager. Det er jeg tryg ved.
Transporten af David Brodin, jeg kender ham ikke, men han har et godt ry - og min fine nye pruhest skal gerne have en god tur herover.
Post Reply