Kærlighed har ingen alder? Eller har den?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
LineogPiv
Posts: 40
Joined: Tue 13. Dec 2005 21:54

Kærlighed har ingen alder? Eller har den?

Post by LineogPiv »

Hejsa allesammen!
Jeg ville lige skrive dette indlæg for at høre forskellige meninger...!

Man hører jo så tit at "kærlighed har ingen alder".
Jeg fylder 19 om 2 mdr. og min kæreste er 24. Så der er jo en del år mellem os... Men folk siger altid at kærlighed ingen alder har, men så kom jeg til at tænke på, at det har den egentlig for mange?

Min egen holdning går mest på alder... Er det nu en på 14 der er sammen med en på 20, synes jeg kærlighed HAR en alder... Men jeg ved det egentlig ikke helt.

Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre din mening, om kærlig HAR eller IKKE har en alder.

Og hvor langt der er mellem din mand/kæreste og dig :)

Mvh Line!
Mvh Line og hendes hyppere!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Det kommer meget an på de involverede parter. Jeg har set velfungerende forhold med meget store aldersforskelle. Min mor er 7 år ældre end min far og 15 år ældre end sin nuværende kæreste. Jeg synes tit at aldersforskel bliver mindre vigtig når begge parter bliver lidt ældre. Det kan godt virke lidt voldsomt med en stor aldersforskel når den ene part er meget ung, men jeg har det lidt sådan at så længe begge parter er voksne og enige, så er der ikke noget forkert i et forhold uanset alder.

For mig selv har kærlighed ganske afgjort en alder. Jeg er selv 27 og jeg må indrømme at jeg helst ikke ser at en fyr er yngre end mig. Jeg har det lidt nemmere med at de er ældre, men heller ikke meget ældre. max 10 år eller deromkring. (Jeg ville gøre en undtagelse for Johnny Depp og Brad Pitt, men ingen regel uden undtagelser)
Grunden til at jeg mener at kærlighed har en alder er at de fleste af of følger en eller anden livslinje. Der er en tid hvor vi er unge, nysgerrige og eksperimenterende, der er en hvor vi leder efter livspartneren, der er en hvor vi stifter familie, der er en hvor vi "driver" familie og der er en hvor børnene er fløjet fra reden og man skal finde noget andet at leve for. Ud over det er der ens arbejdsmæssige liv og bare den generelle modenhed der afgør hvordan man prioriterer de forskellige ting i ens liv. Og jeg synes det begynder at blive vanskeligt hvis man er på forskellige stadier i livet. (Jeg siger ikke umuligt for naturligvis er der succeshistorier og folks modenhed er jo også forskellig, men vanskeligt.)
Jeg har altid foretrukket mænd der er nogenlunde på min alder. Gerne + 3-5 år. Det er dem der har passet mig bedst med hensyn til modenhed, plads i livet og fremtidsmål og ønsker. Min mand er kun 1 år ældre end mig og er den jeg hidtil har passet bedst sammen med.

Så ja, for mig har kærlighed en alder, men jeg mener bestemt ikke at din kæreste er for gammel til dig. Slet ikke.
Mænd modnes tit lidt langsommere end kvinder og det begynder at blive et problem hvis han er klar til at stifte familie og hun er klar til at begynde på gymnasiet.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Jeg er 2 år yngre end min mand.. ihvertflad 1 uge om året til jeg selv fylder år og så er det kun 1 år i mellem os, men sikke jeg nyder den uge :mrgreen:

Jeg vil godt sige at kærlighed har en alder, især hvis det er rigtig mange års forskel, ikke bare 10-15 år :wink: men når en pige på 20 falder for en mand på 50 eller evt. mere, så tror jeg altså at kærligheden er af en lidt anden karakter end "jeg vil bygge rede og bære dine børn" men måske mere et faderkomplex.

Hvad hedder ham blad manden der har så unge kærester at det nærmest er ulovligt... øhhh.... I ved nok hvem jeg mener
Det tror jeg bare ikke på er ægte kærlighed, hverken fra den ene eller den anden part.

Jeg ved ikke om man som 14 årig man møde sin ægte kærlighed, man tror det nok, meeen jeg ved ikke om det kan ske. Jeg vil dog påstå at et par på 14-20 har langt mere tilfælles med hinanden end et par på 20-50.
Hilsen Heidi
User avatar
LineogPiv
Posts: 40
Joined: Tue 13. Dec 2005 21:54

Post by LineogPiv »

[quote="Heidi"]

Hvad hedder ham blad manden der har så unge kærester at det nærmest er ulovligt... quote]

Menes der her Hugh Heffner :) ?? Playboy fyren? / Oldingen :)
Mvh Line og hendes hyppere!
Lone

Post by Lone »

Tjaeh, tjoeh - det har den altså.

Min datter på 20 har en kæreste på 24-25 og de er fuldstændig jævnaldrende - hun er måske lidt mere voksen end ham!
Så det passer jo meget godt -

Min anden datter på 25 har en kæreste på 25 og de skiftes vist til at være ældst.....

Selv havde jeg en mand, der var 19 år ældre end mig, fra jeg var 24 til (tænke,tænke) ca 34 - eller sådan - umiddelbart i de første år var det ikke noget problem. Han var jo bare erfaren og moden og al det der, men efterhånden begyndte det at hænge mig ganske gevaldigt ud af halsen, næsten til kvalmestadiet, at der var to ting, der generede mig:

pkt. 1: at han faktisk opførte sig som yngre end han var. Hvor patetisk er det ikke lige for voksne mennesker?
pkt. 2: at han altid havde tænkt, gjort og udlevet al det jeg lige ville prøve og hvor irriterende er det ikke lige, at man altid skal høre på det?!!!

Min nuværende mand er 8 år ældre end mig og det generer mig faktisk - ikke i praksis, der er det ikke noget problem - men i tanken - at jeg er gift med en mand med den alder?! Han er jo - ahem - halvgammel - suk..
Men i den daglige gænge er jeg både klogere, mere erfaren ( jow) og mere moden end ham ( følelsesmæssigt), så det er altså ikke noget problem at han er ældre.

Måske er det et problem at jeg har prøvet så meget :mrgreen: :mrgreen:


Hviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis jeg skulle have en anden mand, hvad gud og allah må forbyde - så skal han sgu da være 10 år yngre - mindst!!! :oops:

Ja, derfor :oops:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

I Hugh Hefners tilfælde har det vel også noget at gøre med at han er rig og ejer et blad der kan gøre de duller han omgiver sig med berømte...

Penge kan tilsyneladende gøre en mand ufattelig atraktiv. Tag ham den tudsegamle mangemillionær og Anna Nicole Smith eller bare vores egen Peter Assenfeldt og alle hans unge modeller...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
LineogPiv
Posts: 40
Joined: Tue 13. Dec 2005 21:54

Post by LineogPiv »

Jeg har lige været lidt i tænkeboks...!

Nu vi taler om hvor IKKE udviklede nogle mænd er trods deres alder (følelses mæssigt) ...
Der er ca. 10 år mellem min mor og far, og hold da op hvor han TIT opfører sig som en "teenager" det er næsten sådan man får lyst til at give ham en slikkepind og trøste :P - Det er helt forfærdeligt som nogle ikke er heeelt med.

Ligesådan var det med mine bedsteforældre 15 år mellem dem, med min farfar som den ældste (han lever endnu) . Her ser man igen samme senarie som ovennævnte. Og så er han STÆDIG. Intet kan rokke på hans beslutninger :) Teenager om igen :) ;)

Ret sjovt at tænke lidt nærmere over!
Mvh Line og hendes hyppere!
User avatar
Zitnic
Posts: 28
Joined: Wed 14. Dec 2005 10:51

Post by Zitnic »

Min mand er ti år ældre end mig og jeg har endnu ikke synes at det var et problem. Nu er vi så også 35 og 45, havde vi nu været 15 og 25 havde det jo været end anden snak.

Og lad os lige spole tiden 25 år frem for mig og Jan... jeg ser da ikke udpræget frem til at jeg er 60 og eftelønnen er fjernet og han er en gammel "nar" på 70 der har været pensioneret i årevis... :twisted:
Nå men den tid den sorg, jeg er sikker på at hvis vi vil så finder vi nok også ud af at leve med aldersforskellen til den tid :D
/Charlotte

Med en Korat i huset bliver dit hjem aldrig det samme igen :o)
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

Da jeg var 19 - flyttede jeg hjemmefra.
Og så begyndte jeg at kysse på Mikkel.
Han var 27.

Det er jo - gået meget godt... :lol:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det er tankevækkende at de der stenrige [size=9:097cb4de9a](og som regel ækle)[/size:097cb4de9a] ældre mænd ofte scorer unge modeller. Gud ved om VORES mænd også ville skifte OS ud med unge modeller, hvis de var rige nok til at være attraktive? :?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply