Komplikationer i hestehold: Æv, Absolut!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Mettebo
Posts: 111
Joined: Wed 14. Dec 2005 08:00

Post by Mettebo »

Du har jo nok ret Pauillacine... Men tænkte bare - hvis der pludselig groede knogle i mit knæ, ville jeg også gå underligt, selvom det muligvis ikke gjorde ondt...

Snakkede med Malena om det i går, og på et eller andet plan tror jeg også det ville være bedst for hende han bare kom væk...

Det er bare så underligt og super synd for hende
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Mfmp..ja. Jeg finder vel nok en hest igen.
Men er I KLAR over hvor mange fejlbehæftede salgsheste, der er i DK lige nu? Og hvor mange af dem, der sælges som værende væsentligt bedre end de beviseligt er? :evil:

Min underviser har tilbudt at han - mod en skilling - finder en egnet hest til mig, og det er sgu' lige før det er løsningen.
Så kan jeg læne mig tilbage og vente spændt på hvad han graver op som svarer til mine talenter (eller mangel på samme) :D

Anette: Hvad med skyldhesten? Er den blevet til bøffer, eller?
Det ER synd for både dig og ejer, at den skal væk, men...det er jo heller ikke sjovt for jer, at have sådan et skylddyr i bevidstheden - for der er den jo, alt imens den uanfægtet tuller rundt på marken.
Og hesten er ligeglad når den først er væk.

Hvad er det egentligt med januar og alle de døde heste? :?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Skyldhesten??
Tjooh, idag har han solbadet på sydskrænten sammen med vennerne.
De GAD ikke engang gå de 200 meter hen til mig for at få æbler!?!?
Så det må have været RIGTIG hyggeligt.
:wink:

...og imorgen ringer jeg....måske...hvis det ikke kan være anderledes..
:cry:

Det der med de fejlbehæftede salgsheste - dét tror jeg GERNE!
- har således ganske nylig haft den "fornøjelse" op til flere gange at se hvad man kan få lov at hjemføre af benskader for 30.000-35.000. Det værste eksempel var urengående på ikke mindre end TRE ben!??!
:shock:

Hrumph! Så skyllede jeg sgu hellere pengene ud i lokummet: så kunne jeg dog glæde mig over bruset!
:mrgreen:

Jeg tror pengene til underviseren er givet GODT ud - alene dét at spare sig selv for gud ved hvor mange køreture á 150 km for at se påfolks bovlamme krikker, der alle som en er FULDE af potentiale (selv som 18 årige :oops: ) og kan ADSKILLIGE øvelser til LA6 (parade, fx...og udridning i skridt for lange tøjler! :twisted: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Præcis den slags salgsheste er der nemlig sået til med overalt lige nu!
Og det vil efterlade tid til det special jeg bør være igang med at skrive, alt imens hr. underviser farter Jylland tynd, hvis jeg accepterer hans forslag - og så står 98% af alle heste forøvrigt i Jylland :roll:

Sikke nogle hyggeheste du har - det ER svært at tage beslutningen om opkaldet til slagteren, men jeg garanterer at du vil være flere skyldkilo lettere end før når det hele er overstået.

Mvh Julie
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Skyldheste :roll: øv øv de er kedelige og det med fornemmelser og så skal man vente med at ringe til daka, det holder ikke i virkeligheden tror jeg... det er aldrig nemt at ringe [i:5fd6df0907][b:5fd6df0907]det[/b:5fd6df0907][/i:5fd6df0907] kald, om så hesten nærmest ligger med alle 4 stænger i vejret og lugter fælt

Julie>>
Du kommer bare til Skåne og finder hest :mrgreen: der er masser og de er som regel godt redet.

Vi har da et gæste værelse og jeg kan da lade et ord falde til et par venner der avler ride heste ( ikke de små westernheste :P ) De kender gud og hvermand ( som alle heste folk gør) og de kender sikkert nogen hest der svarer til det du søger...

Ellers har jeg selv en hoppe der kan ADSKILLIGE øvelser til LA6 :mrgreen: hun er kun 22 og dermed i sin bedste alder.
Hilsen Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Så skal der snart siges farvel til Absolut.
Faktisk har jeg gjort det hver dag i de sidste fjorten dage efter at hans billet blev bestilt hos doktor Dyr.

Tirsdag eftermiddag er det så farvel for alvor.
(og jeg piver allerede ved tanken :cry: )

Efter en del komplikationer hos det lokale slagtehus, som ikke p.t. havde kunder til jestekød og som følgelig forventede, at vi udover at få Absolut slagtet hos dem også ville betale for udskæring og modning for sluttelig at afhente "vores" hest pakket til fryseren.
:shock:

- og dét ville hverken Malena eller jeg trods alt..
:cry:

Da han under ingen omstændigheder skal transporteres er løsningen derfor blevet aflivning på stedet og afhentning af Daka onsdag morgen.
Så kan vennerne også SE at han er død og ikke bare rejst - og behøver ikke undre sig over, hvad der er sket med ham og hvorfor han kek kommer "hjem" igen.

(stakkels Cooper: han har mistet sine to bedste venner i løbet af tre måneder. Hvordan trøster man en hest?? :()
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Åh suk!

Medfølelse fra mig...

Jeg er sgu sandelig kommet i tvivl om hvorvidt det ikke kan være et værdigt liv at være blind hest.
Jeg burde skydes.... jeg KAN bare ikke aflive den hest.....


Man kan ikke trøste en sorgfuld hest - men man kan dele det med den.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Åh, Anette :(

Men det ER det rigtige!

Og det er næsten rarere at få det overstået, end at vente, og VIDE at det kommer - lige rundt om hjørnet. Fordelen ved dyrlægen er, at du kan være tilstede når det sker, det har givet mig stor ro at se, at nu er hesten altså død. Så forstår min hjerne det med det samme.

Mange klap til skyldhesten (og du + ejer) herfra.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Post by MinnaN »

[size=18:66bbbd5ced]*KNUSER*[/size:66bbbd5ced]

Det er til dig og Malena.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Kirsten Ø
Posts: 78
Joined: Tue 13. Dec 2005 22:11

Post by Kirsten Ø »

Ja, jeg kan jo kun supplere de andre - et forbandet trist valg at skulle tage, men det kan jo ikke være anderledes. Det er ikke sjovt at skulle være "Herre" over liv og død, men det følger jo desværre med. :cry:
Post Reply