Dræbersnegle

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Dræbersnegle

Post by Mansemor »

Uha, nej, colibakterier vil vi ikke have. Min kanin og marsvinet skulle gerne kunne komme ud i haven, og jeg rører også selv ved planterne.

Hvis nematoder ikke skader kaniner og marsvin, vil jeg da prøve med det :-D

Uhm, moskusænder... Hmm... :aribeth: Kan de passere som "mindre burdyr"? Ellers må jeg lade, som om de bare er fløjet ind fra Damhussøen. :jillow:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dræbersnegle

Post by annetteB »

Nematoder er OK bekæmpelse til alle snegle og navnlig de Iberiske, da de jo æder deres døde og dermed inficeres osv.

Nematoder er levende snyltedyr. De må ikke tørre ud, så dør de.
At blande nematoderne op med lidt vand og hælde vandet ud over en flok agurkeskiver er en ret effektiv måde at få sneglene til at æde dem.

Vi har ALLE slags snegle herude: Havesnegl, Lundsnegl, Rød og Sort skovsnegl, Vinbjergsnegl, Voldsnegl, Kældersnegl, Agersnegl og Ibererne, selvfølgelig.
(Agersnegle er forresten osse en pest. Næsten lige så slemme som Ibererne)

Vi gør ikke noget ved dem....og gør så (til gengæld? :lol:) heller ikke noget ved OS - ej eller ved vores jordbær, som pt er den eneste afgrøde de ville kunne genere ved deres tilstedeværelse.

Den dag vi får "rigtig" have igen, da kommer der sneglehegn omkring den deciderede køkkenhave samt flis eller grannåle på stierne - og vi undgår at sætte Campanula'er i prydhaven - og så er dén skid forhåbentlig slået.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Blønner
Posts: 200
Joined: Sun 3. Dec 2006 23:22

Dræbersnegle

Post by Blønner »

colibakterier ,,,,,jeg tør ikke spise mine jordbær rå,
der er snegle der har kravlet over dem osv

men mon ikke det er ok at lave syltetøj ?
Venligst Bl
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dræbersnegle

Post by annetteB »

[quote:56b25a9ebb]men mon ikke det er ok at lave syltetøj ? [/quote:56b25a9ebb]

Jo, da!
Og jordbærgrød!
:aribeth:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Dræbersnegle

Post by gukuvi »

------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Me2
Posts: 608
Joined: Fri 18. Nov 2005 01:00

Dræbersnegle

Post by Me2 »

At strø salt på dem er dyrplageri, uanset om det Bare er snegle, og de er ulækre og iriterende, så er det synd..
Gunni du må ha en saks med dig rundt eller et hakkejern...
Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen.

Citat: Peter Plys
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Dræbersnegle

Post by KatieKat »

Ja, for det er jo meget bedre at hakke dem til plukfisk.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Dræbersnegle

Post by gukuvi »

------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Jeanie

Dræbersnegle

Post by Jeanie »

I er ikke de eneste der er plaget !!... :ked:
Her er virkelig mange , og de har fortæret alle mine smukke morgenfruer!!
De er ved at angribe mine hindbærbuske samt ribs !!Jeg syntes ikke det er særlig lækkert et stikke fingrene i en klase snegle, eller for den sags skyld at vade rundt i dem, så de klistre på gummistøvlerne!!

Vi har neden for vores grund en brakmark, og det siges af de snegle kloge, at det er et stort problem, at blive fri for dem, såfremt man har have grænsende op til brakmarker, så vi kan ikke gøre meget!!

Vi har dog taget konsekvensen af det, og laver nu haven om, så der ikke fremover vil være tætte bevoksninger, men kun mindre bede med enkelte planter...intet bunddække, da de ynder at putte sig i dette!!

Vi ligger ral, i gården, og barkflis, ved bålpladsen , fliser ved ribs og hindbær, og krydser så fingre for, at det kan mindske bestanden.

Indtil nu lever vi bare med at de er der, men klamme det er de!! Og her er virkelig millionmilliarder... :doed:
aribeth

Dræbersnegle

Post by aribeth »

jeg venter med gru på at de kommer hos os... lige pt. går sneglegrænsen omkring 500 meter fra bunden af hestenes mark og jeg ved godt hvad jeg gør når de kommer... jeg hakker og smadrer og salter alle dem jeg kan kommei nærheden af...

Katrine
Post Reply