Harry på Potten Tråd.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Harry på Potten Tråd.

Post by Godzilla »

Værsågod. Fyr løs om Harry Potter.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Jeanie

Harry på Potten Tråd.

Post by Jeanie »

Har aldrig nogensinde hverken læst om ham, eller for den sags skyld set filmene....Harry Potter er nok ikke lige min stil !!

Jeg har svært ved af samme grund, at sætte mig ind i den "feber" der raser hver gang en ny bog dukker op !!

Men hvor om alting er så betager denne Harry mange mennesker, og måske burde jeg kaste mig ud i at få læst bøgerne, så jeg bedre ville kunne forstå denne bestagelse/ besættelse !!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Harry på Potten Tråd.

Post by HeidiO »

Inden jeg læste bøgerne tænkte jeg - det er da kun for børn, hvorfor i alverden gider de læse sådan noget.

Meeeeen så var det jo lige at jeg faldt over en af bøgerne der blev solgt på biblioteket for en 5,- en meget slidt las, men den kunne jo læses, så det måtte jeg prøve!!

Og jeg var solgt - elsker Harry Potter, specielt at bøgerne er så dejligt tykke, så de ikke slutter lige med det samme.
Heidi
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Harry på Potten Tråd.

Post by KatieKat »

Jeg elsker Harry Potter. Og jeg vil elske at diskutere bog 7, men jeg venter lige til jeg har nogen at diskutere den med...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Harry på Potten Tråd.

Post by annetteB »

Katrine - er du ikke snart færdig??
(så jeg kan nasse mig til at låne bogen en dags tid eller så! :hhansen:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Harry på Potten Tråd.

Post by KatieKat »

Ja Annette. Se at få den læst så jeg har nogen at snakke med.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Blønner
Posts: 200
Joined: Sun 3. Dec 2006 23:22

Harry på Potten Tråd.

Post by Blønner »

jeg har læst bøgerne på nær den sidste
venter til den kommer på dansk

skal snart i bio og se den sidste film
har set de andre

syntes Harry er sjov og spændene

Ja jeg er da vild med Harry ,lidt trist det er sidste bog,

men hvor har Harry fået mange unge og børn til at nyde og læse

og selv om jeg snart er 50 nyder jeg at læse bøgerne og se filmene :elsk:
Venligst Bl
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Harry på Potten Tråd.

Post by KatieKat »

Den sidste bog er mange ting, men en børnebog er det dælme ikke. Katrine skrev i en anden tråd at hun ikke mente at det var et mesterværk. Det ved jeg ikke om jeg kan være enig med hende i. Det er måske nok ikke den meste velskrevne bøger i verdenshistorien, men til gengæld har den fået millioner af mennesker til at le og at drømme og det er da bestemt også en bedrift. De har fået børn der aldrig ellers ville have åbnet noget med flere bogstaver end Anders And til at læse tommetykke bøger. En forfatter der kan gøre det har min udelte beundring og det uanset om hun litterært set er på højde med de forfattere jeg ellers læser eller ej.
Jeg læser jo meget og er ellers en rimelig kritisk og kræsen læser, men Harry Potters univers og personer har taget plads i mig. Det er blevet virkeligt og levende og det er dælme ikke tit at det lykkes en forfatter at få mig til at tænke og drømme videre efter jeg har lukket bogen.

Jeanie, jeg var ligesom du inden jeg læste dem. En børnebog om en troldmand? Ja tak skal du have, men jeg tror altså ikke lige at det er min stil. Jeg tog så grusomt fejl. HP7... tja ingen bog har taget så hårdt på mig siden jeg læste Outsideren da jeg var 10.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jeanie

Harry på Potten Tråd.

Post by Jeanie »

[quote:0f6eb1c880]Jeanie, jeg var ligesom du inden jeg læste dem. En børnebog om en troldmand? Ja tak skal du have, men jeg tror altså ikke lige at det er min stil. Jeg tog så grusomt fejl. HP7... tja ingen bog har taget så hårdt på mig siden jeg læste Outsideren da jeg var 10. [/quote:0f6eb1c880]

Jamen jeg er et eller andet sted ikke et sekundt i tivvl, om at jeg er eller kan, gå glip af noget hvis ikke jeg tager mig sammen og kommer igang. Vores tøser har alle tre læst bøgerne, set filmene og hvad dertil hører, og den mellemste, har sågar lige læst bog nr. 6 en ekstra gang på vej i bilen til Italien, så hun lige, som hun selv siger det, har frisket "huskeren" op!!..den yngste syntes hun er mærkelig, bare lige at læse nr. 6 igen...for sjov !!...Men det er det ikke for læsehesten, hun er skam dybt seriøs, og kaldte det forberedelse.... :lol: ..til bog nr. 7 !!!!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Harry på Potten Tråd.

Post by KatieKat »

Jeg synes din datter lyder fornuftig. Jeg læste også lige de første 6 igen for at få frisket huskeren op inden nummer 7.

Jeg synes du skulle læse dem. Det må da også være hyggeligt at kunne diskutere bøger med sine døtre... Jeg tror jeg skal have sat min far til at læse dem. Lige så snart jeg får mine bøger retur fra Anders mormor som er ved at læse dem nu.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply