Nogen der ved noget om Spa-bade?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by HHansen »

Har lige opdaget at man GODT kan få et lille spabad som kan være i mit badeværelse :jeanie:

Men et enkelt (og måske dumt) spørgsmål melder sig: Jeg har et meget lille badeværelse, og brusebad foregår derfor også i badekarret... Man kan vel godt stå på samme måde i sådan et spakar, kan man ikke???

Ih hvor vill jeg bare elske at få et spabad :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by annetteB »

Hvis bunden er bare relativt vandret, så kan man vel stå i det??
Men hvordan med vandet dertil? Så vidt jeg husker har du pt et kombineret brus/hæld vand ned i badekarret-armatur - men er der ikke noget med, at vandet til et spa fyldes i karret via dyserne?

Det bliver da osse et slæb uden lige at få det gamle indmurede badekar brækket ud og det nye kar sat i....medmindre du alligevel går og overvejer at renovere hele rummet inkl. at skifte fliserne ud??

(Renoverer du HELE badeværelset så er du simpelthen nødt til at aflægge XL-byg i Vorup et besøg: de har det mest Helleagtige håndvask-arrangement i RØDT GLAS....og det er nedsat!!)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by HHansen »

Jeg renoverer helt klart IKKE hele badeværelset!

Kan sgu da ikke være så svært at få det badekar brækket løs.. Men jeg skal selvfølgelig først finde ud af om det der kan være der er dybere end det jeg har, ellers er det ikke godt nok - og der skal være mulighed for at tilslutte en håndbruser. Ved iøvrigt heller ikke hvad lortet koster :ehj:

Ville stadig elske at have et spabad :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by annetteB »

[quote:0cc3ea5144]Kan sgu da ikke være så svært at få det badekar brækket løs.. [/quote:0cc3ea5144]

Næh, nej: Ikke hvis man ikke har noget imod at badeværelset ligner en bunker fra 2. verdenskrig....nu med spa!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by HHansen »

[quote:ee694f9e67="atengstedt"]Næh, nej: Ikke hvis man ikke har noget imod at badeværelset ligner en bunker fra 2. verdenskrig....nu med spa!
:lol:[/quote:ee694f9e67]

Der er da ikke noget i vejen med en bunker - hvis den ellers har spa :viben:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by annetteB »

[quote:e5e32e8728]Der er da ikke noget i vejen med en bunker - hvis den ellers har spa[/quote:e5e32e8728]

Jamen så er sagen jo klar: 1½ time med en 5kilos muggert og så er Den Nye Førerbunker klar!!
:tommelop:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by Godzilla »

Helle, når nu du har tævet dit badeværelse om til en bunker med spa og rød håndvask, kan du så ikke lige lægge et billede ind? Jeg forestiller mig noget i retning af: "Den nye minimalistiske spatrend, med et enkelt rødt indslag for at bryde den tilstræbte monotoni i det cementgrå bunkerlook. Retro ala 2. verdenskrig." (bo bedre).

Her er en lettere, og mindre krigslignende løsning:

http://www.nature-shop.dk/product.asp?product=216
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by HHansen »

Gunilla, det var da afgjort også en mulighed :ide:

Det vil jeg have i baghovedet hvis alle folk bliver ved med at sige til mig at man ikke kan brække det andet badekar ned uden at ødelægge alle fliserne :ehj:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by Stimata Doamna »

Det eneste, jeg ved om spabade er vist, at jeg enormt godt kunne tænke mig et :hhansen:

Den måtte der må jeg vist også se lidt nærmere på - tak for tippet, Gunilla!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Nogen der ved noget om Spa-bade?

Post by HeidiO »

Ihh altså, nu troede jeg lige at Gunillas link var en mulighed for mig - jeg ønsker mig jo også et spa-bad.


MEN NU MANGLER JEG JO SÅ ET KARBAD - det vil nok ikke være en succes at prøve at få et spabad ud af brusekabinen.

Hmm, må nok bare slå ideen ud af hovedet - så bliver min mand også så glad - han hader spabade, jeg har ikke helt forstået hvorfor, han siger at han flyder rundt med alle de bobler :gunni:
(Men jeg har nu aldrig hørt om voksne mænd der er druknet i et spabad :minna: )
Heidi
Post Reply