skal disse mennesker havde asyl i danmark ?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

skal disse mennesker havde asyl i danmark ?

Post by Stimata Doamna »

[quote:7b46703bdf]Hvem er Amnesti? Det synes jeg ikke rigtig fremgår nogen steder? [/quote:7b46703bdf]

Den bevægelse med godt ry, som jeg kender, er Amnesty International, men det er ikke dem. Denne her kender jeg ikke (dvs. det gør jeg så lidt nu :-))

Det er et svært spørgsmål at tage stilling til. Selvfølgelig er det ikke godt, at de ikke har ordentlige forhold at leve under, men forhåbentlig er forholdene bedre end det, de er flygtet fra (ikke at det skal bruges som undskyldning)? Det er sørgeligt, at sagsbehandlingen er så langsommelig, men det er desværre heller ikke alle flygtninge, der lige husker at få personlige papirer med sig, når de flygter - hvis personlige papirer overhovedet findes i deres lande. Papirer er rigtig vigtige i Danmark, specielt hvis man kommer udefra.

Som grundregel mener jeg, at flygtninge skal tilbage til det land, de kommer fra, når det er muligt. At de så har fået en uddannelse med i bagagen, kan vel kun være en fordel. Deres lande har sikkert også brug for folk med en uddannelse. Hvornår man så skal vælge at sende dem retur... ja, det ved jeg ikke.

Det er utroligt svære spørgsmål at tage stilling til - jeg synes, at jeg kan finde argumenter for både det ene og det andet??
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

skal disse mennesker havde asyl i danmark ?

Post by aribeth »

[quote:f364c96d40]Den bevægelse med godt ry, som jeg kender, er Amnesty International, men det er ikke dem[/quote:f364c96d40]

Ja det er nemlig også den jeg kender med et godt ry, men det er jo ikke den :-)

Katrine
User avatar
Blønner
Posts: 200
Joined: Sun 3. Dec 2006 23:22

skal disse mennesker havde asyl i danmark ?

Post by Blønner »

[quote:e22bb1e334="aribeth"][quote:e22bb1e334]Den bevægelse med godt ry, som jeg kender, er Amnesty International, men det er ikke dem[/quote:e22bb1e334]

Ja det er nemlig også den jeg kender med et godt ry, men det er jo ikke den :-)

Katrine[/quote:e22bb1e334]

Undskylder :mur: jeg var ikke vågen nok da jeg læste den mail jeg modtag ,indrømmer at jeg i min halvmorgenhed troede det var amnesti international der havde sendt den :smaek: øv til mig ,
men har nu lært at undersøge nærmere og ikke tage for givet :fy:
Takker at i gjorte mig opmærksom på det :elsk:


Men derud over støtter jeg de mennesker der i mange år har været fastholdt under de forhold i Danmark ,
modtog i dag endnu en mail fra amnesti nu ,
der er godt nok mange der har skrevet under ,
sætter det lige ind her

:elsk: dejligt med vågne strigler der giver klarhed :tommelop:

de skriver ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kære Amnesti Nu underskrivere

Først og fremmest tak for din opbakning og underskrift om amnesti til de 831 afviste asylansøgere, som har opholdt sig i Danmark i mere end tre år.

HJÆLP OS MED AT SAMLE FLERE UNDERSKRIFTER

NU GÆLDER DET SLUTSPURTEN!

Kender du en, to eller gerne flere, der er enig med os i, at de afviste asylansøgere skal have amnesti nu, så bed dem skrive under. Alle stemmer tæller, og vi har brug for al den opbakning, vi kan få.

Flere og flere danskere finder regeringens asylpolitik uacceptabel og giver bl.a. udtryk for det gennem denne underskriftsindsamling.

Vi planlægger at aflevere alle underskrifterne til Folketingets Integrationsudvalg ved udvalgets første møde efter Folketingets åbning i oktober; vi har i dag godt 66.000 underskrifter.

Man kan underskrive elektronisk på http://www.amnesti-nu.skrivunder.dk
eller på papir. Listen kan udskrives på http://www.amnesti-nu.dk

På forhånd tak

Amnesti Nu?s initiativgruppe

Lisbeth Algreen ? Inga Axelsen ? Charlotte Blumensaadt ? Nanna Carlsen ? Gerd Gottlieb ? Charlotte Gylling Mortensen ? Toni Liversage ? Tove Krag - Ulla Strange Hansen ? Pia Thomsen



(Du vil ikke modtage yderligere mails fra Amnesti Nu)
Venligst Bl
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

skal disse mennesker havde asyl i danmark ?

Post by annetteB »

I en ideel verden synes jeg egentlig at enhver som har mod, drive og vilje til at rive sig selv og familie op med rode for at søge sikkerhed, tryghed og/eller bedre leveforhold i en helt anden verdensdel burde belønnes for sit mod ved øjeblikkelig at få både opholds, arbejds- og havd véd jeg-tilladelse.
:tommelop:

I den mindre ideelle verden synes jeg egentlig STADIG at den slags initiativ burde belønnes - og på samme måde!
:tommelop:

Men som altid: Enhver løsning forandrer problemet.
I denne, den mindre ideelle verden, vælger snotskovlene jo OSSE af og til at søge nye græsgange for at forbedre deres levevilkår - og dér er det så, at jeg sparkes i hovedet af min egen holdning: For egentlig synes jeg at vi her i DK til overflod kan dække behovet for snotskovle alene ved egenproduktionen og derfor ikke kan siges at have et udpræget behov for at importere dem udefra?
:skoer:

Kan nogen ikke opfinde et effektivt snotskovlsfilter, så vi kan tillade en øget indvandring med en mindre kompliceret og ISÆR mindre langvarig sagsbehandling uden samtidig at højne DK's samlede snotskovlsprocent?
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply