Trailertræning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Trailertræning

Post by Ane »

Vi havde HMS kursus i stalden i går, og Rivaldo havde fået lov til at være demohest :tommelop:.

Jeg har haft svære problemer med at læsse ham fordi jeg i hans pure ungdom dummede mig og gjorde den ellers så flinke hest bange for traileren :smaek:

Men i går gik over al forventning, han tullede op i trailen lige så mange gange vi ønskede det som om han aldrig havde gjort andet. Han var lige så cool som han ellers er omkring alt andet og det er et stort fremskridt..

Vi tager en session mere næste lørdag og så håber jeg at problemet er løst hvis ellers jeg holder trailertræningen ved lige :-D

juhu

det er så fedt når man får løst et af de virkelig trælse problemer..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Trailertræning

Post by Jenna »

Hvor er det flot at du indrømmer at du dummede dig en gang.

Skønt for dig at din hest blev brugt som demo hest, og at du nu får dit trailer problem løst.

Jeg får en ud og træne mine heste på tirsdag, så de kan gå i trailer :jeanie:
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Trailertræning

Post by 99E »

When we know better, we do better.
Det er ingen skam at have "dummet sig", hvis man bare lærer af det.

Hvam havde I ude?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Trailertræning

Post by Ane »

jeg har det som 99e.. det er ingen skam at have dummet sig.. vi gør det alle og så længe man evner at lære af sine fejltagelser.. så går det nok..

jeg skal da også gerne underholde med hvordan man gør flinke unge heste bange for trailere.. Man begår den fejl man tit gør med flinke ungheste, man glemmer at de ingen rutine har, og at de ikke er helt trygge ved situationen selv om det gør hvad man ber dem om. jeg trak Rivaldo op i traileren, bandt ham og gik ud :mur:

..så blev han bange, sprang grimen og løb.. og siden har jeg haft svært ved at læsse ham.

Vi havde Tine ude (horsemind.dk) hun er sød.

..I øvrigt sprang kræet og mig en oxer på 80cm til springtræningen i går :jeanie:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Trailertræning

Post by CXEC »

Tillykke!!!

Og hvor er I dyyyygtige at springe en oxer på 80 cm! Flot flot! :-D
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Trailertræning

Post by Jillow »

Må altså lige gøre det her.... [size=24:f40b28240d]TILLYKKE HVOR SEJT... [/size:f40b28240d] :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: :tommelop: Så er der håb for mig og Matti.. JIHAAAAAAA.... Lige før jeg føler det var mig der gjorde det, du gjorde... :june: :june: :june: Ved om nogen hvad det vil sige at stå med en hest som ellers er totalt cool, på nær når der er en trailer den skal op i...
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
Blønner
Posts: 200
Joined: Sun 3. Dec 2006 23:22

Trailertræning

Post by Blønner »

ja jeg er også igang med at øve

faldt lige over dette
der er en lille film med trailer læsning af heste
jeg selv kender ikke manden

men syntes det er en spændene side
sætter den lige ind her
[url=http://www.naturalhorsetraining.dk/]http://www.naturalhorsetraining.dk/[/url]
Venligst Bl
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Trailertræning

Post by Jillow »

Kender godt Torben Andersen. Har talt med ham ang. Matti og han kunne ikke "love" mig at hun gik i traileren første gang, fair nok, men da manden bor på Sjælland og som han sagde skulle over et par gange, så kunne jeg rimelig hurtigt regne ud hvad det ville koste mig.
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Trailertræning

Post by 99E »

Jillow, hvis du lige finder ud af at sende mig en PM med hvor i verden, du er - så regner jeg lige på hvad det koster dig, hvis jeg skal læsse din hest.

Jeg er i Midtjylland, men kører ned gennem Jylland og passerer Fyn i løbet af oktober på vej til Sjælland.
Måske kommer jeg "lige forbi" en dag alligevel?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Trailertræning

Post by CXEC »

Ham TA var ude til en hest i "min" stald forleden, desværre kunne jeg ikke selv være tilstede men fik fortalt at han skulle have sagt at man aldrig må have heste i større flokke end 3-5 heste. Hvorfor melder historien ikke noget om. Han skulle hjælpe med en hest der ikke ville skilles fra flokken og ikke ville op til stalden. Da hesten var kommet uden for folden smækkede han den to gange i måsen med en pisk så den fløj rundt.

Resultatet blev at hun flyttede hesten til et mindre sted og TA er IKKE velkommen ude i den stald mere.

Men jeg har som sagt ikke set det selv og der er sikkert andre der har rigtig gode erfaringer med ham.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply