Killingevandland

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Killingevandland

Post by annetteB »

[quote:6daa1f372d]He He nu har jeg jo så mange gange sagt, at når der ikke er papirer på dyret er det bare et dyr.[/quote:6daa1f372d]

Og dét har du jo ret i. Men noget skal dyret jo være strikket sammen af? Måske du ejer et dyr med fænotypiske fællestræk med en Maine Coon?
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Killingevandland

Post by gukuvi »

Det har du ret i og vi har da tænkt over, om der mon ikke var enten skovkat eller maine coon i hende.

Dette her med hendes killinger, kan jo så give os et praj, hvis det er et maine coon tegn.

Hun er nok ikke ren idet hendes snudeparti bestemt ikke er spor firkantet, men som på en normal kat.

Hendes killinger er ganske almindelige bondegårdskatte at se til, men altså med dette vandplaskerigen.

Det gælder for tre af dem, den fjerde er mere moderat, men har snerten.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Killingevandland

Post by KatieKat »

Vores main coon tager bad i sin vandskål. Så der er måske noget om snakken. Jeg har dog aldrg set katte opføre sig som de der. Andet end turkish van som også er en langhårskat og som er kendt for at elske at bade. Måske er missemor sådan en?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Killingevandland

Post by gukuvi »

Jamen, den race har jeg netop hørt om, det billede jeg har på nethinden er en hvid similanghår med grønne øjne.

Så for mange år siden et billede hvor sådan en lå og svømmede rundt i swimmingpoolen.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Killingevandland

Post by Lena »

Hmmm.......... Dét ville jeg have forsvoret............ Min fordom var helt sikkert at katte HADER vand på kroppen.............

Men topunderholdning.............. man kan jo sidde og se på sådan nogle tossehoveder i timevis.............. med mindre man skal gøre badeværelset rent..........
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Killingevandland

Post by KatieKat »

Det er en semilanghårs og jeg tror de er mest almindelige i hvide eller med små tegninger i andre farver, men så vidt jeg husker fås de også i andre farver, så det er da ikke umuligt at der er sådan lidt i missemor. Kan hun også godt lide vand eller er det kun killingerne der bader?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Killingevandland

Post by Birgittekw »

Den vand glade kat er en Tyrkiske kat, der hedder en Van kat.....jaja det hedder racen altså.....de går i vandet........og kræver adgang til vand hos deres ejere, bade vand.....
De stammer fra området omkring søen Van i det østlige tyrkiet ....øh jeg tror nok det er øst.....

Der er vidst et par opdrættere herhjemme.

Jeg har også opdrættet katte, Siamesere.........den gammeldags der kun fantes i blå og brunmasket........og med små smukke trekantede hoveder.

Birgitte
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Killingevandland

Post by annetteB »

[quote:7f9ab2134d]Dette her med hendes killinger, kan jo så give os et praj, hvis det er et maine coon tegn. [/quote:7f9ab2134d]


Så vidt jeg er orienteret er det er ret racetypisk træk?
Alle de Coons jeg kender til leger i hvertfald med vand.
(Jeg er spændt på hvordan Fersken vil reagere på den nye køkkenvandhane, som tændes automatisk, når man holder hænderne ind foran tuden? Hun plejer nemlig at sidde i køkkenvasken og "pote" af vandhanen når hun er tørstig... :hhansen:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Killingevandland

Post by gukuvi »

Ja, Birgitte og af og til var de skeløjede og havde knæk på halen. :hhansen: :hhansen:

Jeg havde også burma, manx, chartreux og en enkelt colourpoint, det var før den kom til at ligne en perser i typen.

Jeg købte de første foreign white af Hannibal, hvad de hedder i dag ved jeg ikke, hvide siamesere.

Det var i slutningen af 60érne at jeg så det bilede af en tyrkish van, men dengang var det ikke så almindeligt at importere.

Jeg gjorde, en skildpaddemasket siameser, fra England, der bragte katteaids med sig, med det resultat, at mange af mine misser døde.Jeg gav op da jeg blev skilt og de eneste misser jeg havde med, var to chartreux og en manx.

Først flere år efter at jeg var stoppet blev man bekendt med sygdommen som i dag heldigvis kan kontrolleres, tror jeg.

En tyrkish van lyder som en dejlig kat, bare jeg havde tænkt på det lidt før, jeg kan godt lide de similanghårede og efter hvad jeg kan se har de meget hvidt og kun lidt farve på hale og ører.

Frem for alt er de ikke overtypede med flade næser.

Gunni.
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Killingevandland

Post by Birgittekw »

Jeg har hørt, og set på nettet (kan ikke huske hvor) at den gode gamle Angora, med den alm. spidse næse stadig eksistere.

Jeg har haft mange forskellige katte, men kun opdrættet siam. Det blev desværre avbrudt at et hæsligt svangerskab der kostede 7 mdr. på hospitalet og alverdens "trækasserier" bagefter.........og skilsmisse mm. ,så jeg kom aldrig igang igen.

Nu har jeg en hyggelig flok, lidt alm. og nogle maincoonnorskskovkathuskat dyr.....dejlige væsner.

I øjeblikket har jeg 2 små pelse jeg burde sælge til nogle super hjem. Men noget mystisk sker hver gang jeg skal til at skrive en annonce..........altid lige noget andet der skal gøres........altid ...tomorrw.

Manden er begyndt at skule meget sigende..........Men siden vores bryllop for 3 uger siden, tilgiver han det meste.........
Ja tænk der kan gå ild i gamle huse.......der oven i købet har levet sammen i 10 år.

For tiden består flokken af 10 ind/ude katte, hvor den ubestidte leder "Killingen"....en semilanghåret stor barsk herre der holder alle fremmede katte VÆK........

Birgitte
Post Reply