Rejsemisser. Kan det gå?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by vicky02 »

Vi har 2 dejlige katte på 5 mdr, en af hvert køn, som vi overvejer at tage med på weekend.

Jeg har været meget imod de blev flyttet for meget rundt, da vi har fået dem fra et internat, som 5 uger gamle.

Nu har jeg så opdaget at min søsters nabo, der hvor de har sommerhus, tager sin kat med derned når de er der. -Den er indekat som vores til daglig, men må gå ud på terrassen dernede.
Den trives fint med det, også turen på knap 2 timer.

Derudover har jeg købt bogen "træn din kat" hvor der også står, at det faktisk er sundt for katten at komme på besøg.

Den kommende weekend skal kæresten og jeg ned og besøge min far, som bor omkring 45 mins kørsel herfra.
Vi plejer at køre om fredagen og komme hjem søndag omkring frokost.

Idag spurgte min stedmor så, om det ikke bare var nemmere at vi tog kattene med? Deres, som er en hun på omkring 12 år, er alligevel ude hele tiden, og der er mulighed for at lukke halvdelen af huset af, så de aldrig behøves at møde hinanden.

Udfra min nye lærdom, må jeg da indrømme at det er lidt tillokkende. Både fordi jeg slipper for at finde en kattepasser, og slipper for dårlig samvittighed over, at andre skal passe mine katte, fordi jeg skal besøge min far. Men også fordi, jeg syntes at meget af det jeg har læst i bogen, gav god mening.

Er der nogen herinde der har erfaringer med sådan noget?

Hvad syntes i om hele ideen?

Og hvordan tror i evt at katten der bor der, syntes om, at der pludselig lugter af andre katte, når vi er kørt igen??
Lone

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by Lone »

Min bror har altid medbragt deres kat på familiebesøg.
Senere har den været med ude at sejle i 5 år - en ny havn hele tiden, hvor den kom i land - og altid fandt båden igen.


Min søster tar osse sommetider deres kat med - selv til os, som både har hunde og katte.
Det går helt ukompliceret - og de dyr der bor der, snuser bare rundt bagefter - det er spændende tror jeg.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by MetteboDeluxe »

Jeg havde engang en killing der var super sej.. Hun lå i bagruden og kiggede ud når vi kørte bil, og var med i sommerhus :elsk:

Det kommer meget an på hvordan dine katte er tror jeg. Nogle af mine nuværende ville hade det :linski:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by KatieKat »

Mine svigerforældre tager også deres katte med i sommerhuset. Det er der ingen problemer ved.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by vicky02 »

Nå så jeg er ikke helt katte-mishandler når jeg overvejer det.


Vores har de sidste 2 gange ikke sagt et pip når vi har kørt, de har været lidt forbeholdne når vi er nået til dyrlægen, men om det er turen eller dyrlægen er jo svært at sige.
De virker meget rolige, de leger lidt og den ene gang hvor vi sad i kø hele vejen til dyrlægen (dvs turen varede i knap 30 min) endte det med de lå og sov.

Jeg vil lige overveje det lidt nærmere.

Skriv endelig gerne jeres erfaringe stadig!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by KatieKat »

Vel er du da ej kattemishandler. Katte kan da lære at lade sig transportere ligesom hunde og heste og alle andre dyr.

Min gamle kat Ribe var ofte med oppe ved svigermekanikken. Det er en tur på 1½ time i bil og det var da ikke noget problem. Ribe kunne så ikke så godt lide transportkasser så hun sov i reglen i bagruden på bilen.
Jeg har endda haft hende med i tog op til en ex i Nordjylland. Det er en tur på omkring 5 timer. Der havde vi transportkassen med, men hun havde sele på og var ikke i kassen. Hun brugte det meste af turen enten sovende på mit skød eller med at guffe den kylling som den venlige dame med salgsvognen gav hende.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by vicky02 »

Jer der har katten liggende i bagruden, er i ikke nervøse for at den begynder at hoppe rundt i bilen?
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by KatieKat »

Næh...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by Jhez »

Jeg har tænkt mig at det røde genbrugskæledyr (aka min møgforkælede røde hankat) skal med på sommerferieophold i forældrenes sommerhus her når nu temperaturen kommer LIIIIDT mere over frysepunktet. Han er så morsyg at han helt sikkert ikke stikker af...
Hj
Kokjo

Rejsemisser. Kan det gå?

Post by Kokjo »

Nøøj.... Jeg kunne godt forestille mig vores Emil med på ferie.... han er ligesom en hund, bare meget dårlig til at holde vagt. Han vræler og smider sig for fødderne af alle for at få nus.

Jeg synes det er en god ide med rejsemisser - man skal da som minimum afprøve det, før man beslutter om det er noget ens katte vil kunne trives med.
Post Reply