December

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

Ane wrote:Du kan da bare tage noget mere tøj på.. :linski:

Ja, det har jeg også mange års erfaring i :lea: Men nu er det faktisk blevet aflyst, det er synd for ungerne. Men de fleste kommer ikke ud med transporterne. Iövrigt har jeg ingen vinterstövler, god undskyldning ikke, men leder lige efter de der 2000 til et par nye. Jeg gör som hunden og katten, bliver inde!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

Jeg er drønglad for min thermo-rideheldragt jeg fik sidste år, den er genial! Den var god at have i går, da jeg stod i et par kolde stalde. Den er vist fra Horze, eller sådan noget.

Nå, her er blevet pyntet færdigt og jeg glæder mig til ungerne kommer hjem og siger "Næææ" og Åhhh" til det hele :hhansen:

Julen er bare fantastisk efter jeg fik børn, den er blevet så meget sjovere og hyggeligere.

Udenfor har vi måtte skrabe stier til hønsene, ellers ville de ikke ud! Fjollede kræ. Nu render de så der som små fjerede futtog i et sindigt stisystem. Det er ret god underholdning.

Det ender da med at blive en ren eventyrjul i år, sneen der daler og i fredags var Signe oppe og gå i fakkeloptog, med spejderne og garden. (hun er spejder) Det var så fint, og de tændte julebelysningen, efterhånden som børnene kom frem i byen, ret flot lavet. Imens de gik rundt (og vi havde vinket og set beundrende på) sad vi hos en ven, der har et brasserie på torvet i byen, udenfor med glög og tæppe over benene. Det var altså rendyrket julehygge!

På mit arbejde har de mindste klasser pyntet med grankviste og røde bånd på hele skolen og vejene til og fra skolen. Det ser enormt pænt ud.

Det ender nok med jeg frivilligt (!) sætter noget klassisk julemusik på anlægget snart :jeanie:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: December

Post by HeidiO »

Jeg har kastet mig ud i julemusik og overspringshandlinger i form af brunkagebagning :jeanie:

Det er så hyggeligt!!
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: December

Post by Stimata Doamna »

Vi har fået så lidt sne, som man kan få - nok til at se det, men ikke nok til, at man kan bruge det til noget. Ikke engang som en dårlig undskyldning til at blive hjemme og pynte op til jul :hhansen:

Til gengæld tog vi en smuttur på den internationale bazar, hvor der er input fra alverdens lande. Fra norske julenisser til brasilianske sambarytmer via sushi og fallafel. Vi skulle bare have et kalenderlys (jeg kunne have svoret på, at der lå mindst et i julekassen, men det gjorde der så ikke), men fik også lige købt lidt rumænske specialiteter, så vores stalddrenge også kan få noget af 'deres' mad til jul.

Datteren investerede i et kamera i går, så nu glæder vi os til at se alle de flotte billeder, hun skal tage med det.

Endelig har vi også fået styr på julelogistikken, og det bliver så svigermors jul i år. Hun er 91, og vi ville egentlig tage hende med til mine forældre, men deres hus bliver så også invaderet af min lillebror med to drenge, der kører i overgear, og eks-konen. Det bliver vist lige i overkanten af, hvad svigermor kan kapere, så vi forlægge julen til hendes hus og bor på B&B. Det skal nok blive fint, men mine forældre var kede af, at vi ikke er hos dem. Det er ikke let at gøre alle tilfredse - og det gør vi så ikke :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: December

Post by annetteB »

jeg har hygget mig med lidt vinterbinderi idag. En krans med lys og en lang dekoration med ditto. Og verdens mindste dekoration på et kuvertaskebæger, som lige kan stå på hylden under spejlet i entreen, så lyset kan få lov at spejle sig deri.
Imorgen vil jeg have lavet mine krukker lidt mere vinter/forårsagtige end de er p.t.
Det er hyggeligt at have vinterfri.
:elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: December

Post by Godzilla »

Jeg har været til 1. advent-familie-æbleskive&gløgg- hygge og skræmt et par børn med mit zombistunt. De skræmte så mig med deres piratstunt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: December

Post by Lena »

Jeg har tilbragt hele dagen i et koldt ridehus på Alhambra........ Det var nu meget hyggeligt. Men jeg skal altså have købt en termokedeldragt!!

Der var to Svenskere med. De havde 6 timers transport......... og havde ventet ved Broen! Men de kom frem og deltog! Det var sq sejt!!

Lige nu prøver jeg bare at få varmen.......... inden jeg skal i stalden og strigle lidt på min røde kæmpe.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: December

Post by HHansen »

I dag starter min datter sin basisuddannelse hos forsvaret - håber det bliver lige så godt som hun forventer. Og så må jeg jo bare vænne mig til at det er Karup der er hendes hjem fremover. Lidt sært at tænke på at hun er så langt væk....
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

Tillykke med datteren, Helle.

Her står den på kaffe og grisseører, sidstnævnte dog kun til hundene.

Jeg skal forberede lidt biologi- og fysikundervisning senere, men lige nu tager jeg en pause efter en ret hektisk morgen.
Post Reply