Præsentationstråd

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Ved at læse denne tråd opdager jeg hvor SVÆRT det egentlig er at for mig beskrive mig selv vha "hvad der BETYDER noget for mig og hvorfor" kontra at beskrive mig selv ved at definere nogle af mine egenskaber, gode som dårlige.
:oops: :? :shock:

Det er vist LÆNGE siden, at jeg har skullet definere HVAD og HVEM - og ikke mindst HVORFOR noget eller nogen har betydning for mig!??!
:roll:

*går i tænkeboks*
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg har været i tænkeboks i flere dage nu. Jeg synes at det er lidt svært.

Jeg vender tilbage når selvransagelsen er tilendebragt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
aribeth

Post by aribeth »

Ha Gunilla og Atengstedt... jeg er ikke den eneste der har brudt min hjerne de sidste par dage.....


Jeg tænker på livet løs, men jeg tror det er umuligt for mig at beskrive mig selv ud fra de ting der betyder noget for mig ... jeg har vist heller ikke noget helt konkret jeg kan sætte en finger på...

Hilsen
Katrine
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det gør mig ondt, at det står sådan til med din mor, Kirsten. Jeg skal nok sende din far venlige og positive tanker over markerne.

Jeg plejer i øvrigt også at sende ham et :D , når jeg møder ham. Jeg ved jo hvem HAN er, men ved han mon, hvem JEG er? :P
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Kirsten Ø
Posts: 78
Joined: Tue 13. Dec 2005 22:11

Post by Kirsten Ø »

Ha ha, nej, det har han nok ikke regnet ud, selv om jeg har fortalt ham, at jeg er stødt ind i hans "næsten-nabo" på HN.

Han har somme tider indrømmet, at med alle de klienter han har haft i årenes løb, er der af og til nogen, der stopper op og snaaaaakker løs. Og bagefter vrider han sin hjerne for at komme i tanker om, hvem det mon var. :oops:
Lone

Post by Lone »

jamen, nu er I da for begavede.
I skal jo bare fortælle HVAD der betyder noget for jer - det er ikek den store terapeutiske øvelse, nødvendigvis!

Og også hvorfor, måske!


Biblioteket betyder også meget for mig - at gå dér hver lørdag og slæbe bøger hjem! Intet er bedre - især ikke nu, hvor jeg faktisk også har tid til at læse dem.

Kom nu!!!
aribeth

Post by aribeth »

Okay såååå... æihj.. :mrgreen: :wink:

Men det bliver næppe særlig interessant og dybt.... :roll:
Og det bliver nok heller ikke helt det du efterlyser?!?

Ting der betyder noget for mig.....
Min nærmeste familie, min mand, min far og hans kone og min lillesøster. Min mor og hendes mand, og hans søn. Min mormor, og en af mine onkler.
Men det er vel meget normalt at ens familie betyder noget for en.... men især min far, han betyder næsten alt for mig.
Mine katte og min hest betyder også meget for mig.
Og så en mindre gruppe af venner.

Det er alle, både mennesker eller dyr, nogen jeg holder rigtig meget af og tænker på hver dag, personer jeg kan tale med om alt og føler mig tryg sammen med.

Så elsker jeg at læse, jeg elsker at se film, og mest af alt elsker jeg at lave og spise god mad.
At lave god mad, at få lov til at stå og arbejde med nogle spændende og gode råvarer, at prøve nye smagsoplevelser, og at nyde, DET ELSKER JEG!!
Jeg nyder at stå med en kalv ko der skal parteres, at plukke en and, at hive gode fede gulerødder eller rødbeder op af jorden, at bælge ærter, at plukke bønner, at samle hindbær, at købe en god ost ved ostedamen og skære en fed skive lægge den på et friskbagt stykke brød og spise det sammen med et glas ufiltreret æblemost.
Jeg kan gå en hel sommer og fryde mig over at kyllingerne æder sig fede i mirabeller og blommer, græs og salat og kål og hvad de nu kan finde når de får sig forvildet ind i køkkenhaven, fordi jeg ved at de kommer til at smage vidunderligt på grund af det.
Jeg elsker at lave lynhurtig syltetøj på 15 minutter, af sommerens høst af solbær, bare fordi vi har fået lyst til pandekager med syltetøj.
At købe et par kg muslinger og smide dem på et fad på grillen i fem minutter, spise dem med fingrene sammen med godt brød, Aioli eller kryddersmør og iskold hvidvin....
At pille sprød sprød svær af flæskestegen når den kommer ud af ovnen....
At plukke tomater i drivhuset og spise dem med det samme....
At smage sommerens første jordbær, kartofler, ærter, radiser.....

Ja sådan kan jeg blive ved.... :roll:

Jeg er vild med GOD mad..... ja måske virker det fanatisk, og det er det måske også, men jeg er ligeglad, jeg elsker det. :mrgreen: :mrgreen:

Hilsen
Katrine
Lone

Post by Lone »

Jamen, jo - det var vel allermest den slags jeg efterlyste.

Hvad med nogle gode opskrifter, by the way?

Og hvor køber I andre muslinger i denslags mængder - det synes jeg ikke jeg kan få her i udkantsområdet Lolland.

Arbejder du så med mad?

En af mine drømme, som aldrig blir til noget medmindre jeg flytter til New York - og det gør jeg ikke - er at have sådan et cafésted, hvor man kan sidde og snakke, læse bøger, købe bøger, spille spil og spise vidunderlige men simple retter - Et sted fuld af ting, bløde lænestole, små borde, sære lamper, mahognireoler, grønne glasskærme og en jukebox og så en caféafdeling - med lækre råvarer, gode kaffer og teer og gode vine.
Et sted hvor folk vil være stamkunder og hvor de er hele dagen og natten med......
Nå, det var vist et sidespring.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

ÅH LoneSchannon...
Nu sidder jeg og bliver decideret trist over at du ikke HAR sådan et sted, hvor jeg kunne være stamkunde...
Og spekulerer over hvorfor jeg ikke kommer sådan et sted..?? Findes de i Danmark??
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Næh, det tror jeg ikke - men det burde dér.

jeg kom ind fra kyllingestegningen for at skrive, at kunderne skulle være iført Kaffe Fasset-strik og der skulle være smukke vægtæpper indimellem al det andet på væggene.

Kaffe kunne for min skyld osse godt sidde i en krog med en Café Latte..... den mand har det smukkeste sind! Måske ville Salman osse komme.....
Post Reply