Præsentationstråd

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Post by aribeth »

Lone... skal vi tage afsted og lave sådan et sted.... med en lille intim restaurant i baglokalet.... :mrgreen: :mrgreen:

Det er næsten identisk med min drøm..... :D
Men jeg har også en drøm om at lave en restaurant/butik i vores ene staldlænge, men det er så urealistisk, så det er kun en drøm.... :roll:

Nej jeg arbejder ikke med mad, og det er nok i virkeligheden en fejl, men på den anden side syntes jeg ikke jeg mangler noget, jeg gør det jo i min fritid :D
Det eneste jeg mangler er at der nogen gange er åbnet lidt mere op for at få fat i de rigtig gode ting ... det er oftest lidt nemmere når man er i branchen....

Muslingerne køber jeg hvis jeg kommer forbi et sted hvor de har nogle ordentlige nogle.... og jeg har heldigvis en fiskehandler i nabolaget der ind i mellem har ordentlige muslinger.... og jeg er ikke flov over at forlange at få lov til at udvælge hver enkelte musling.... :mrgreen: 8)

Opskrifter udveksler jeg altid gerne....

Hilsen
Katrine
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Lav sådan en café-ting her inde i byen.
Der er masser af kunder, der gerne vil have interessante steder som dit :D

Feks. er der jo kunder til Le Le Nha Hang, som er et vietnamesisk restaurant-agtigt sted med ukurante borde og uden mulighed for at bestille bord.
Og så er maden fabelagtig :mrgreen:

Jeg skal gerne kigge forbi, hvis du laver sådan et sted - om jeg har en Kaffe-trøje på, kan jeg dog ikke love :D
Lone

Post by Lone »

ha , ha - Paula - jeg vil ikke prøve at skrive dit navn i dag - og dog : Pauillacine - det lykkedes! :D :D :D

Hvilken by! :shock:

Nu ligger det jo sådan, at der kan være tale om hele DK´s byer for all I know?!!!! :mrgreen:


Ja, det er sgu også for længe siden jeg har diskuteret hvorfor det er at man er og sådan, under indflydelse af god rødvin. :mrgreen:

Jeg vil kun være den grå eminence, der har styr på tingene - værter og frontfigurer skal nogle andre være :shock:
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

By = BYEN for pokker! Køwenhawn.
Frederiksberg er også fint med mig, det ser lidt tyndt ud med caféer her, til gengæld kan vi lokke med hylehøje boligpriser :roll:

Du kan jo ikke lave den slags på Lolland - der er det mere en slyngelstue man får held med - eller en pub i bedste engelske stil :D

(Og psst Lone: Du må godt kalde mig Julie, det er knapt så eksotisk 8) )
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Nå men jeg må vel også hellere - har tænkt i flere dage... HVAD er vigtigt i mit liv :? :shock:

Er kommet på et par ting. Har også fundet nogen der IKKE er vigtige, dem vil jeg så udelade :mrgreen:

JEG er vigtig. Meget vigtig i mit liv. Faktisk er jeg de senere år blevet temmelig egoistisk... så der skal være meget plads til MIG :mrgreen:

Mine børn er naturligvis vigtige. Men ikke resten af min familie. Familie vælger man ikke selv.

Men mine venner er meget vigtige! Jeg har ikke mange, men dem jeg har rangerer højt - og er der en der har brug for mig, så kommer jeg! Der er enkelte familiemedlemmer der kategoriseres under venner og dermed bliver vigtige alligevel :lol:

Mit arbejde er vigtigt. Dels fordi jeg skal tjene penge... men mest fordi jeg synes om det jeg laver. Jeg får brugt hovedet. Og mit servicegen. Så behøver jeg ikke bruge det når jeg kommer hjem.
Faktisk er det vigtigt for mig at bruge hovedet. Skal løse lidt problemer engang imellem, ellers laver jeg nogen selv som jeg så kan løse.

Bøger og film er vigtige. For det giver nyt input til mig. Udvikler mig. Det kan jeg godt lide.

God mad. Lever for at spise, spiser ikke for at leve. Gider ikke lave det selv, men elsker at spise.

Hører måske under det første jeg skrev - men det er også vigtigt for mig at have tid til at lave ikke noget. Engang imellem SKAL jeg have tid til bare at flyde på sofaen.

Og så er min kæreste vigtig for mig. Hvadenten han vil det eller ej :mrgreen:
Han giver et vigtigt intellektuelt modspil - og er god at diskutere hvadsomhelst med :mrgreen: Og så lærer han mig at ikke alt skal planlægges :mrgreen:

Internettet er MEGET vigtigt for mig. For mail er min måde at holde kontakt med mange af mine venner på. Jeg elsker nettet, alt kan man finde :P
Og elsker steder som Strigler, og de skønne mennesker der er her :P
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jamen, okay da. JEG har haft travlt, så jeg har IKKE grublet over det her :roll:

Men hvis der er noget, jeg nu glemmer, kan det da heller ikke høre til blandt de vigtigste ting i mit liv. :idea:

Lige nu har jeg sgu da lyst til at sætte ytringsfriheden øverst på listen :twisted:

Ytringsfrihed og demokrati ER i hvert fald vigtigt for mig =D>
Jeg siger ikke, at demokratiet ikke har fejl og svagheder, men jeg er overbevist demokrat. Tænk at bo i et land, hvor man skal frygte for sit eget og sine børns liv, hvis man kommer til at sige et forkert ord :shock:

Fred er ekstremt vigtigt. Jeg kan stadig ligge og tude hele natten, når jeg kommer til at tænke på jødeudryddelserne eller kampene mellem hutuer og tutsier, hvor de smadrede småbørn mod mure eller slagtede dem med macheter :cry:

Hvis jeg skal tænke i lidt mere dagligdags baner, er hestene helt uundværlige. Det er ikke vigtigt (omend dejligt) at ride. Det er bare nødvendigt at omgås heste. Hestene er det eneste totalt selv-forglemmende 8)

Venner er naturligvis også vigtige, men hvor hestene er livsnødvendige, ser jeg mere venner som et luksusgode :oops:
Og med venner mener jeg selvfølgelig ikke bekendte med VENNER. Mennesker, jeg ELSKER at snakke med - eller holde kæft sammen med - i timevis :D LoneSchannon-mennesker... :P

Nu må jeg kun nævne én ting mere! :^o
Eller også ser jeg bare stort på oplægget :P

Som Helle har jeg et voldsomt behov for at være alene med mig selv og lave ingenting 8)

Jeg har også et voldsomt behov for at være GOD til nogle ting, herunder mit arbejde. ](*,)

Børnene har jeg ikke nævnt - ikke fordi de ikke er vigtige, men fordi det giver sig selv. Hvis der sker dem noget, er alt det ovenstående jo ligegyldigt.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Jamen O.K, da. Så prøver jeg: 5 punkter - i vilkårlig rækkefølge.

[b:422628567e]1) [/b:422628567e]Det betyder meget for mig at have "Fred i eget hjem" - jeg haaader ufred i huset og er IKKE i stand til bare at ignorere det og vente på at det (måske)går over af sig selv: Hvis der er et problem, så skal det LØSES - NU!

(følgelig hader jeg også mennesker der går og mukker i dagevis over et eller andet uspecifikt. ENTEN finder de ud af hvad der er galt, så problemet kan løses - eller også opfører de sig ordentligt og lader være at forpeste tilværelsen for os, der er overfølsomme overfor surmuleri :evil: )

[b:422628567e]2) [/b:422628567e]Jeg vil nødigt leve et liv, hvor jeg ikke har indflydelse på hvad der sker omkring mig. Det er næsten endnu værre end ufred....Nej, det ER værre end ufred. :evil:
Dette gælder i privatlivet, i mit arbejde og i samfundsanliggender generelt.
Jeg er en kraftig fortaler for demokrati og parlamentarisme.

(muligvis fordi jeg er en fremragende sælger...også af egne ideer og løsninger, hvilket er ret heldigt, idet jeg også ELSKER at få min vilje! :mrgreen: Det eneste jeg elsker MERE end at få min vilje er, når mine unger ved hjælp af GODE argumenter og dreven diskussionsteknik kan ud-argumentere mine indvendinger og få DERES vilje gennemført: SÅ er min dag reddet: Jeg har opfostret en flok gode revolutionære! :wink: )

[b:422628567e]3: [/b:422628567e]Elsker at læse og kan læse ALLE steder og i næsten ALLE situationer.
(det er en STOR fejl, at vandfaste "badebøger" kun findes til børn under to år - ellers ville jeg også læse i brusebadet! 8) )

Læser glad og gerne højt for enhver der gider at lytte - også for dem der IKKE gider: Ignoranter - I SKAL høre det her- det er skide spændende, sjovt, interessant - og I ville jo ikke DRØMME om selv at læse det!
:twisted:

[b:422628567e]4:[/b:422628567e] Jeg elsker at bo smukt, enkelt og velindrettet: hver ting på sin plads og ikke EN eneste genstand som ikke enten er SMUK eller nyttig: helst begge dele! Efter at have boet i snart TI år i et "midlertidigt" hus mellem midlertidige løsninger har jeg for alvor lært at påskønne dét at bo smukt og -især- enkelt. Jeg HADER rod, grimhed, overfyldthed og indretningsmæssige ad hoc-løsninger.

(Faktisk hader jeg rod SÅ meget, at jeg dårligt kan holde ud at rydde op, hvis der først ER kommet rod ](*,) ....og jeg hader grimme rum, huse og omgivelser så meget, at jeg ikke bryder mig om at rydde op i dem: Hvad er MENINGEN med at rydde op - eller gøre rent, for den sags skyld - når resultatet ikke er en skid kønnere end udgangspunktet!? :roll: )

[b:422628567e]5:[/b:422628567e] Humor. (og intelligens. De to ting hænger uløseligt sammen i mit univers. :wink: )
Hvad er der SJOV ved livet, hvis der ikke er noget sjov ved det??!
Elsker latteren og det skæve grin, ironien - endog sarkasmen - og er til enhver tid til fals for et godt ordspil.
8)

At jeg elsker mine børn og i dén grad værdsætter alt det de har gjort ved mit liv regner jeg for en selvfølge, i dén grad at jeg ikke gider bruge et punkt herpå. At jeg elsker og værdsætter min Mand og dét gode og sjove, som HAN gør ved mit liv er en ditto....Ligeledes forholdet til de få gode venner, som på mirakuløs vis(hvordan, åh hvordan?? :roll: ) har holdt mig ud i dekader efterhånden.

Jeg er en priviligeret kvinde. :wink:
Om ikke jeg satte pris herpå, så skulle jeg dog være en RIGTIG sær snegl.
( og dét er jeg ikke, så dermed er dén sag afgjort. :mrgreen: Frit efter "Peter Plys")
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Tak for jeres deltagelse - det blev da nogle gode svar ( og tak for Lones kommentar :oops: )

Og så er det jeg jo skal sige: Nå!!! var det så, så slemt?!!! :D :D

Jeg synes det er rart, at høre mere om hvem og hvorfor man/I er - selvom dette her bare var små dele af os.


Måske skal jeg lave en tråd om: definér digselv i forhold til hvad du ikke er.
Kunne det ikke være dødssygt? :mrgreen:
User avatar
Zitnic
Posts: 28
Joined: Wed 14. Dec 2005 10:51

Post by Zitnic »

[quote:c13de5b9d4] 5 ting, der betyder noget for os og hvorfor[/quote:c13de5b9d4]

Ok er du lige klar over HVOR svært det er ?

1. Min familie (altså mand og barn)
Hvorfor: Det er min bløde plet at lande på når hverdagen bliver for grå/kedelig/hård/uretfærdig osv.
Resten af min familie er for så vidt lidt ligegyldig - jeg valgte ikke dem og de har altid valgt mig fra. Dét vigtige/dygtige/fantastiske barn i den familie var min storebror - jeg er bare det sorte får

2. Mine dyr
Hvorfor: Jeg har altid haft nemmere ved dyr end mennesker. Dyr er rarere. og mine dyr er bare de bedste :lol:

3. Bøger
Hvorfor: Jeg elsker bøger, jeg elsker at være fanget i et "eventyr" og lade fatasien få frit spil. Hvilket så også er en af grundene til at jeg hader filmatiseringer af bøger (jeg har læst) - de er bare aldrig på højde med det jeg havde forestillet mig. Men jeg kan nu også godt lide film, vældig godt endda.

4. Min ret til at være mig
Hvorfor: Fordi jeg i de første 35 år af mit liv helst skulle have været en kopi af min bror. Det var jeg så IKKE, og jeg har heller ingen planer om at bukke under for presset indenfor de næste 35 år plus...

5. God mad
Hvorfor: Hvorfor ikke? Hvorfor nøjes med junkfood, når der findes lækre madretter som er billige, nemme og velsmagende.

LoneShannon: kan du SÅ se at få gang i den bogcafe !!!!
/Charlotte

Med en Korat i huset bliver dit hjem aldrig det samme igen :o)
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Så prøver jeg også lige:

Jeg kan ikke undvære at elske. Jeg SKAL have nogen at elske, ellers bliver jeg deprimeret, ensom og syg. Jeg elsker mine dyr fuldstændig betingelsesløst, og jeg kan ikke undvære at have dyr. Det skyldes sikkert at jeg ikke har børn, som tilfredsstiller de flestes elske-betingelsesløst-behov. Jeg har heldigvis også en kæreste, som jeg elsker, så p.t. er jeg godt kørende hvad det angår. Mangler dog en kat! og at have æslerne omkring mig!

Bøger betyder enormt meget i mit liv. Jeg er ALTID igang med en eller flere bøger, og jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden. Jeg ville bedre kunne undvære film, som ikke har samme værdi for mig. Både skøn- og faglitteratur har en stor plads i mit liv.

Lidt intellektuel udfordring er også et must. Gode bøger om spændende teorier, eller eksakt viden, er lige noget for mig. Og en god snak med andre som deler denne lidenskab, så der kan "flyttes brikker", er herligt.

Nogle medlemmer af min familie, har en stor plads i mit liv, andre er mere på sidelinien.

Jeg bruger alt for megen tid på "Nettet" men den last vil jeg gerne lade mig selv nyde.

Og så betyder det meget for mig, at jeg lever i et land, hvor jeg kan føre en anstændig tilværelse, selvom jeg er blevet så dårligt fungerende, at jeg ikke kunne klare mig selv. Og jeg kunne få en uddannelse, selvom jeg ikke var stinkende rig. Yes, jeg har betalt meget i skat, og har altid stemt for et system som tager sig af de svage, og jeg er taknemmelig for at det er lykkedes DK at holde fast i de værdier. Det har gjort, at jeg ikke blev et udskud, men kunne være en almindelig borger, på trods af uarbejdsdygtighed.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply