Gysse & Gyda

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Gysse & Gyda

Post by CXEC »

Øj! sikken nogle bsmser. Men lad mig lige vende tilbage, er det ok?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Gysse & Gyda

Post by Lena »

Céleste wrote:Øj! sikken nogle bsmser. Men lad mig lige vende tilbage, er det ok?


Helt oki........ :askepot:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Gysse & Gyda

Post by CXEC »

Tak du! :kindkys:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Gysse & Gyda

Post by xtiny »

Nåhr!
Små grise er bare så kære.
Det er kipkalle også.
Til gengæld er kyllinger kun søde, når de er dunede. Og dueunger er født grimme!

Hvad man kalder dem er ligemeget, når de skal spises. (Grunden til, jeg ikke har spiselige dyr!)
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Kokjo

Re: Gysse & Gyda

Post by Kokjo »

Pissedårlig start på en ellers dejlig dag !

Jeg har lejet 4 bokse ud her i vinter, og hun har en hund........ som hun havde med igår...... Den har ædt div. kæledyr oppe i byen, og igår gik det ud over mine grise. Her til morgen kan den ene ikke gå på det ene bagben :-o

Hunden er ikke velkommen mere, og jeg har ringet efter dyrlægen, så håber jeg bare de har en god hundeforsikring.

Jeg hørte grisene skreg vanvittigt, men jeg var udenfor. Jeg ville ønske det var mig der havde fået fat i hunden, for så ville den nok ikke leve længe.
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Re: Gysse & Gyda

Post by Pilevadgaard »

Dejlige billeder, vi havde også gris (til egnen fryser) for år siden... Det var så hyggeligt!... Og godt kød efterfølgende..
Vi regner med at smide et par kødkvæg sammen med vores heste på et tidspunkt
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Gysse & Gyda

Post by Stimata Doamna »

Kokjo wrote:Pissedårlig start på en ellers dejlig dag !

Jeg har lejet 4 bokse ud her i vinter, og hun har en hund........ som hun havde med igår...... Den har ædt div. kæledyr oppe i byen, og igår gik det ud over mine grise. Her til morgen kan den ene ikke gå på det ene bagben :-o

Hunden er ikke velkommen mere, og jeg har ringet efter dyrlægen, så håber jeg bare de har en god hundeforsikring.

Jeg hørte grisene skreg vanvittigt, men jeg var udenfor. Jeg ville ønske det var mig der havde fået fat i hunden, for så ville den nok ikke leve længe.


Øv, Christine, det var ikke lige det, der skulle til :ked:

Jeg håber, at grisebassen kommer sig og hunden bliver hjemme for fremtiden!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

Re: Gysse & Gyda

Post by aribeth »

øv sikke en MØGKØTER!!!!



Det er nogle dejlige dyr...det bliver noget godt mad :-)

Men jeg bliver nødt til at spørge.... skal de ikke ud?

Og har kalvene ikke mere plads end det vi ser der?


Grise har vel behov for at rode i jorden med deres tryner? Kalve behov for at løbe frit og æde græs... og jeg ved i hvert fald at mine kyllinger ELSKER at gå udenfor hele dagen lang og æde det de finder i jorden. Og de kommer alle sammen hjem om aftenen :-)



Katrine
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Gysse & Gyda

Post by Intunia »

Image

Ja en af de her ligger så i min fryser.
bla bla bla
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Gysse & Gyda

Post by misssophie »

jeg har desværre flere gange oplevet heste/hunde-ejere der som det naturligste tager deres hunde med i stalden, og lader dem strejfe rundt som det nu passer dem bedst.

uanset om der er heste der er bange for hunde,- og uanset at der bor katte og killinger på stedet.

at andre dyr der endda bor på ejedommen, bliver jaget af hundene, ser en del hundeejere åbenbart ikke et problem i...

dejlig at have egen gård nu,- løstgående hunde blev omgående forbudt da vi flyttede ind.
Misssophie
Post Reply