December

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: December

Post by aribeth »

Jeg ønsker mig en ligestillingsstok i julegave som jeg kan slå idiotpædagoger i hovedet med... og nårh ja, jeg skal med Max og hele børnehaven i kirke imorgen.....

Bum bum... -poogift
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: December

Post by Mia »

Pia wrote:God bedring til den Grå, Mia, ved I hvad han har lavet?

Jeg er kommet hjem fra arbejde og fysioterapeuten, har samlet æg, fodret dyr, taget græskargryde op af fryseren og sidder nu og småslumrer...


Tak. Nej, desværre ikke - er bange for det er spat, da han laver et toe-drag, men håber bare det er pga. fjol på folden, som han også er god til.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

-17 grader. Jeg åbner ikke regningen når den kommer!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: December

Post by stardancer »

Har lige opdaget at Jan & jeg kunne fejre 12,5 år her d. 9 december ♥ Tillykke til os med vores "kobberdag" ♥
/Sofie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

Kirke, Katrine? orv... Den havde jeg ikke set komme ;-)

Jeg skal lige undervise en fysikklasse i eldiagrammer og elektronvandring i metaller, og så skal jeg lave bolcher med en 9 klasse. Det bliver vist lige til at overkomme. Senere i dag er der juletræsfest på ungernes skole, så der skal vi ud alle sammen.

Om 2 dage bliver jeg ponypige og ih for pokker hvor jeg glæder mig!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: December

Post by stardancer »

Skal have fat i lægen idag, Tobias er nu syg for 3 uge i træk og har feber, ondt i halsen, en grim hoste og er hæs :traet: Det er da noget genstridigt stads han har raget til sig :nej:

Han var ellers frisk til mandag bortset fra lidt snot og hoste - men det kan man jo sagtens døje med nogle uger efter man har været syg - hvor han godt nok var noget træt da han kom hjem fra skole og gik i gulvet eftet aftensmaden, så kom han i skole tirsdag og blev ringet hjem fordi han var dårlig, han kastede så osse op på vej hjem og havde feber, onsdag var han frisk igen og var i skole og her til morgen er den slem igen :nej:
/Sofie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: December

Post by aribeth »

Narhj... men når nu børnehaven tager det som en selvfølge at alle skal i kirke... og fordi Max elsker kirker, så tænker jeg, at det er bedre at tage med og se hvad det er for noget sammen med ham sådan så vi kan snakke om det hvis det er.
Og der er jo egentlig ikke noget galt i at være tilskuer til religiøse ritualer... og desuden ligger der også noget i at alle de andre skal i kirke.... og jeg tvivler på at en pædagog kunne blive hjemme i børnehaven med Max... (og det ville sgu da også være synd for Max) desuden synes jeg heller ikke ressourcerne skal bruges på den måde...

Men jeg har faktisk tænkt mig at tage det op på et af de der forældremøder som er sparet væk. Det der med at de automatisk regner med at alle er kristne og derfor selvfølgelig skal med i kirke når det er jul.
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

Alderens fordele: Jeg slipper for at gå of glo på lucia :jeanie:
Kirke er godt, uanset hvad man tror på. Ingen er döde af det og det er en fin tradition.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

Idag er da en fin dag! Lucia! Hvis man er rigtig heldig kan man blive opholdt af unger i hvide kjoler. Kjoler foräldrenes har tömt alle skuffer og skabe for at finde. Ringet rundt til naboer för at spörge om de har en i barnets störrelse. Föräldre der har banket på lyset for at få det til at virke (Efter at have tömt husets fjernbetjeninger for at finde et passende batteri) Kjoler fädre gysende har trukket over hovedet på deres små drenge. Til sidst mangler bare det röde bånd rundt om maven, det vigtigste. Öh, jamen det ligger måske i stalden fordi det pyntede på hesten i sommer. Kronen på värket. Det barnet forventnings fuldt venter på. Hör nu lille ven, der er da sikkert og andre der kommer uden glitter på hovedet. Iövrigt husker du vel fra sidste år at det klör! Afgang (Nu er kl blevet 7 om morgenen.) Jamen, du kunne vel have hevet op i den hjole, du kan vel regne ud af dine stövler ville sätte sig fast i den lange tingest. Kom nu, der er ingen der ser at der er mudder på! Glädelig lucia.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

På mit arbejde gik ungerne også Lucia, til morgensang, det var fint og stemningsfyldt.
Post Reply