Præsentationstråd

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Min første tanke var: KUN 5 ting......

Så måtte man jo tænke grundigt over det. Det gjorde jeg så, og fandt ud af at mange af de ting man umiddelbart finder vigtige, pludselig kan miste noget vigtighed, når man skal tænke nærmere over dem, og finde ud af hvorfor de er vigtige............


Det vigtigste i mit liv, er klart børnene, og selv om en del her mener det giver sig selv, må jeg erklære mig uenig....

Vi ser flere og flere eksempler på at børnene IKKE er det vigtigste mere, i mange menneskers liv.

På andenpladsen, må jeg nok sige at tolerance er vigtigt....
Både at jeg udviser den, at mine børn lærer den, og at forsøge at udbrede den noget mere....
Tolerancen er ved at blive en mangelvare i verden idag.

Tredjepladsen, er nok engagement.
Jeg synes det er umådeligt vigtigt at engagere sig.
Det kan være i lokalsamfundet, det kan være i politik, ja lige hvad man vil.
Bare alle dog ville engagere sig fuldt i de ting man begynder på.
Hvis man bare vil gøre lidt, så er det næsten bedre at lade helt være.....
Vil man have børn, skal man være partat til at engagere sig fuldt ud i dem, det samme med dyr.
Og alle andre ting. Selv det sure møgjob, man kun har til man finder noget bedre, bør man engagere sig fuldt ud i.
Så bliver det meget sjovere, og man gør det så godt man formår.......

Den næste må nok være kærlighed.
For mig er det usandsynligt vigtigt at elske, og blive elsket.........
At turde elske.......
At ville elske......
Det er en erkendelse jeg har nået efter i mange år, at have forsøgt at undgå at elske.....
Når man elsker, risikerer man at det gør ondt!
Den risiko har jeg i mange år, forsøgt at mindske ved at fornægte mine følelser.
Nu har jeg lært at give slip, og bare elske.....
Det er en befrielse, for selv om der er risiko for stor smerte, er det alligevel bedre at give slip, og bare elske...........
Selv kærligheden til mine børn, forsøgte jeg at fornægte.
Nu hvor jeg tillader mig selv at elske dem, er jeg for første gang i mange år, et helt og lykkeligt menneske.......

På en femte plads, kommer så alle de små løjerlige finurligheder....
Bøger......
God mad......
Gode film......
At spille spil (alt fra fisk og krig med ungerne til TP med vennerne).....
At nusse om migselv........
og...
og......
.........

Det var så min liste, spørg mig igen om 1 år, så har den måske ændret sig.

Det er jo det der er sjovt, man ændrer jo sine prioriteringer, efter det stadie man er på i sit liv........
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:191b317423]Det er jo det der er sjovt, man ændrer jo sine prioriteringer, efter det stadie man er på i sit liv[/quote:191b317423]

Det er jo også dét der gør det så skide SVÆRT at definere sig selv vha sine "værdier" eller hvad vi nu vælger at kalde dem.
](*,)

Det er MEGET nemmere at definere sig selv vha sine erkendte egenskaber gode som dårlige.
:wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply