YO Bitchessss......Så blev det april...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by Annemaja »

Lyder underligt Ped - at din læge ser tiden an :-( Måske du skulle presse lidt på - det lyder sgu da væmmeligt....!

BeritH : Hvor dejligt med alle de der gavekort :-) Vi har også nogle af de der oplevelsesgavekort liggende, hvor man kan se ting, spise og sådan noget - måske man skulle snapse en pause snart...

For vi er flyttet igen igen - for mig for 4. gang på et år...! Det gider jeg så ikke mere...gys! Men vi kan lide at bo hvor vi er nu - så det er rart nok ;-) Oveni flyt holdt eks og jeg så lige surpriceparty for min søn, der blev udlært - og brugte en hyggedag inden på en tur til Tyskland for at fouragere :-)

Hestene flyttede retur til det sted de boede inden jeg flyttede til Falster - hvilket ishestene er super fornøjede over - det var Beethoven så ikke lige - så han rykkede dagen efter retur til Smørum, hvor han pt nyder tilværelsen....! Det var så ret ufedt, da jeg istedet for at slappe af og blive færdig her kan pendle mellem Græsted og Smørum til mine heste - istedet for at nyde at bruge mindre hestetid..... havde sgu lige drømt om en lille forårsrejse...! Må indrømme at jeg er ved at være træææææææt af heste der synes noget andet end mig ;-)

Og så må det gerne blive forår - sådan med varme osv..... :heidio:

For resten af april holder min familie så fødselsdage, konfirmation osv næsten i rap..... og så er der rart hvis man kan være ude ind imellem uden at fryse næsen af :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by misssophie »

har en defekt and,- er lige igang med at finde ud af noget med aflivning...
Misssophie
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by Lena »

Skulle Beethoven ikke et andet sted hen? Jeg synes at huske at der var en Strigle der skulle overtage ham?

Læger ér sq underlige...... En tidligere kollega blev ringet op af sin læge at hun havde resultatet af den undersøgelse hun havde været til tidligere. De havde fundet noget i prøverne, som hun skulle komme ind og snakke med dem om. Men lægen kunne ikke før tirsdag........ og hun ville ikke fortælle yderligere i telefonen....... Helt ærligt....... få en usikker besked fredag morgen...... og gå og fantasere om hvilken besked man kan få på tirsdag. Dét er fanme ikke i orden........
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by aribeth »

misssophie...

økse!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by stardancer »

BeritH wrote:Uj Stardancer, håber det går i orden.

Den kamp kæmpede jeg for min gamle kat, men tabte til sidst 1 år, 2 scanninger, 3 operationer, stort set alle tænder og et stykke over 15000 kr. senere. Det viste sig at hun havde en virus, som sætter sig på tandkødet og gør det muligt for bakterier at sætte sig og genere vævet med betændelse til følge, og virussen kan ikke behandles. Det var bare først den forklaring jeg fik efter hele forløbet, da jeg efter endnu et udbrud måtte vælge en aflivning.

Jeg håber virkelig ikke I er så hårdt angrebet, men hvis det kommer tilbage efter operation, så hav lige dette i baghovedet.

God bedring med hende.

BeritH


Tak og ja, nu må vi se hun virker nu ok frisk nu hvor hun er smertefri og hun spiser også nu, så jeg tror da nok det skal gå men man bekymrer sig jo når de små pus er syge :roed: Alt efter hvad røntgen viser af tandsættet, så må hun jo have hevet x antal tænder ud, de kan jo godt klare sig ganske fint - endda helt uden tænder kan de stadig spise tørkost så katte er sådan rimeligt hardcore på dét område :askepot: Jeg bliver jo også bekymret over de høje nyretal når hun er maine coon som jo i nogle tilfælde kan være disponeret for PKD - og hun har jo alderen til at det kan bryde ud. Men jeg er sikker på at dyrlægen er obs på dét også, de er ret dygtige på Slagelse Dyrehospital :mikkel:

Frieser9460 wrote:Sikke da noget hø med Lille My, Stardancer... rigtig god bedring med hende. Jeg håber, hun kommer sig helt.



Tak :kindkys:
/Sofie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by misssophie »

økse ,- ja det ville være det bedste...

men vi har ikke "taget" på det,- og har heller ikke prøvet det med høns.

og sådan en basse af en han-moskus and, den har altså kræfter,- og jeg synes ikke de skal være forsøgsdyr når jeg ikke engang har set andre gøre det. tænk hvis jeg ikke får bedøvet eller aflivet den ordentligt,- det ville jeg have svært ved at leve med efterfølgende...

-men havde jeg haft en erfaren person med første gang,- så ville det klart være den rigtige løsning... kender bare ikke lige nogen i nærheden der kan hjælpe med det .

har smidt et indlæg på fjerkræforum,- det kan være at nogen har en god idé eller en kontakt...
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by aribeth »

ok... det lyder ikke sådan super lækkert det her... men altså...

Hvis I er to, så skal i holde om vingerne på anden... altså øverst oppe...skuldrene... i kan have begge vinger/skuldre i den ene hånd, husk handsker, ænder har sådan nogle pisse skarpe "kroge på skulderleddet, som kan rive, og så holder i i benene med den anden hånd...
Så tager i en grensaks, holder om andrikkens hoved med den ene hånd og så tager i grensaksen og klipper halsen over... et godt solidt klip, som hvis det var en større gren I klippede over.

Anden HAR mange kræfter som du selv siger, men det gælder om at holde godt ved i anden når hovedet bliver klippet af. I KAN også godt slippe, men det synes jeg er noget griseri...

En ting er sikkert, hvis I klipper hovedet af på den her måde, så er i sikre på at andrik dør.

Satans jeg bor langt væk, ellers aflivede jeg gerne.

Hvad er der galt med den?
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by misssophie »

ok, jeg havde aldrig tænkt tanken at KLIPPE dyrets hals over... pænt makabert synes jeg...

loven siger faktisk at dyret skal "bedøves" først,- med et gok i hovedet feks...

det er ikke så meget øksen der skræmmer mig, men tanken om at jeg kun får givet kræet en solid bule i stedet for at slå den bevidstløs...

jeg ved ikke helt hvad der er galt med ham,- han har alle dage været en smule dårligt gående,- men har virket glad og fungeret fint med de andre

sidste weekend fulgte han ikke altid efter de andre og holdt sig lidt mere for sig selv. vi valgte at give det lidt tid,- ænder kan vel også få influenza o.l.....
idag ville han ikke ud,- og var bedøvende ligeglad med de andre og at han lå alene og ikke kunne se dem da han var udenfor.

dette kombineret med at han er lidt dårlig til bens gør, at vi vælger at aflive ham nu.

det tænkes så det knager her...jeg har normalt ikke noget problem med at nødaflive,- men jeg vil fandme være sikker på at jeg gør det ordentligt. han er ikke akut-akut, men bliver det sikkert snart, så der må gøres noget i morgen...
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by 99E »

Missophie - nu kan jeg ikke i detaljer huske slagtning af moskuskrapylænder...
Men kan du ikke gokke den ligesom man gør med høns og haner?
Holde den om "kroppen" (og vingerne. Hold godt fast på dem!) og så slå dens hovede ind i noget hårdt?

Skal man virkelig bedøve først? Der kan man se. Jeg ville tro, det var bedre at kappe hovedet af i eet hug.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: YO Bitchessss......Så blev det april...

Post by misssophie »

jeg tror jeg må gense bonderøvens afsnit hvor han afliver og slagter gæs...
Misssophie
Post Reply