Et ulækkert og uværdigt "fag".

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by 99E »

udlandet wrote:Startede denne tråd ikke med nogen fisk :viben:

Tjoh, men jeg synes heller ikke, vi skal gøre det lovpligtigt at spise fisk mindst to gange om ugen.
Eller lave regler for hvilke fisk man skal eller ikke skal spise.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by Mikkel »

LoneR wrote:Og iøvrigt synes jeg stadig pointen er de mænd, der køber sex - hvad sker der for dem?
Er det bare sådan en almindelig accepteret mande-ting, som vi ikek engang forunders over, eller stiller spørgsmål ved?
Mænd ER bare sådan????


Nope. Mænd er ikke bare sådan. I hvert fald ikke i det omfang jeg kan siges at repræsentere kønnet. :hhansen:

Jeg kunne ikke forestille mig at betale mig fra den slags. Wouldn't work for me.
Men jeg kunne heller ikke forestille mig at stemme på Dansk Folkeparti eller spise indvolde eller forlange at Ninie lavede mad hver dag fordi hun jo har bryster. Der er mange ting, jeg enten synes om eller ikke kan lide, og jeg tror ikke, at de er bestemt af, at jeg tilfældigvis besidder et Y-kromosom.

Folk er forskellige. Jeg har ikke et problem med at gå til en professionel massør for at få gjort noget ved mine myoser i nakke og skuldre, men der er andre, som synes det er for grænseoverskridende at have en fremmed til at røre ved dem. Omvendt er der så nogen, der er OK med at betale for sex. Dem om det.

Hvis jeg skulle gætte, ville jeg tro, at de fleste købere har en forestilling om, at i hvert fald DERES "serviceudbydere" er OK med deres erhverv og tilfredse med den indgåede handel.
Tro det eller lad være, de fleste mænd ser sig selv som ordentlige og anstændige mennesker, og har brug for at fortælle sig selv en historie der passer med det selvbillede.

Jeg synes ikke at prostitution er en superfantastisk og god ting. Men jeg synes heller ikke, at det er en forbrydelse. Og det er det, i vil gøre det til, jer der er for et forbud.
Der er fandeme langt fra "ikke en god ting" til noget, som kan og skal sammenlignes med røveri, vold eller andre forbrydelser.

Verden er ikke sort/hvid.
Image
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by MinnaN »

Mikkel er en ganske klog mand. Jeg er ihvertfald enig med ham lige her. :askepot:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by BeritH »

99E wrote:Netop.
Dem, der havner i prostitution fordi de er forstyrrede, misbrugte, arme stakler som har tendens til at havne i afhængigheder... Selvfølgelig skal de have hjælp!
Men de skal have hjælp til det, der FORÅRSAGER afhængighederne og den selvdestruktive adfærd - ikke til symptomet (prostitution).


Jamen hvis påstanden er, at prositution er et symptom på selvdestruktiv adfærd, så skal sex-køb da for alvor forbydes, for så må det da være almen viden at en prosituteret ikke har det godt eller :hva: :hva: :hva:


Hvorfor er det, man kan tro, det hjælper med FLERE forbud?
Indtil videre har det ikke mindsket problemet - har det?

Og nej, det er ikke fordi jeg kan forestille mig at jeg ville have det godt med at dyrke sex med andre i bytte for værdier - med at være luder.
Men at JEG har et forskruet-den-anden-vej-forhold til fysisk nærhed og intimitet skal vel ikke begrænse ANDRE.
Jeg vil fx ikke insistere på, man ikke må have mere end 1 sexpartner før man gifter sig... :lea:


og det er netop MIN pointe:
Jeg mener ikke, sexuel adfærd skal bestemmes ved lov af andres moralbegreber.
Og heller ikke af mine. For de er "andres" for nogle andre end mig.


Men spørgsmålet er jo om det er andres moralbegreber, der skal bestemme, eller om det skal være visheden om at netop dette job har en stor social slagside og mange og tunge konsekvenser for langt den største del af udøverne.

Ellers kan vi ligeså godt give handel med indre organer frit. Folk bestemmer vel selv om de vil af med deres organer, så er der jo heller ikke nogen grund til at begrænse sig på det område.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by 99E »

BeritH wrote:
99E wrote:Netop.
Dem, der havner i prostitution fordi de er forstyrrede, misbrugte, arme stakler som har tendens til at havne i afhængigheder... Selvfølgelig skal de have hjælp!
Men de skal have hjælp til det, der FORÅRSAGER afhængighederne og den selvdestruktive adfærd - ikke til symptomet (prostitution).


Jamen hvis påstanden er, at prositution er et symptom på selvdestruktiv adfærd, så skal sex-køb da for alvor forbydes, for så må det da være almen viden at en prosituteret ikke har det godt eller :hva: :hva: :hva:


Påstanden er, at prostitution i NOGLE tilfælde KAN VÆRE et symptom på selvdestruktiv adfærd.
Ikke at den altid er det.
Ligesom brug af alkohol og milde euforiserende stoffer KAN være selvdestruktiv adfærd - men ikke ALTID er det.
(Hvor mange af jer har fx nappet et glas rødvin, en øl eller en kop kaffe inden for de sidste 24 timer...?)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply