Lad aldrig en hund være alene med et barn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by LoneR »

Jeg gad egentlig ikke svare dig, eftersom jeg ikke rigtig føler for at blive kaldt en "bitterfisse" - men anyway - siden du nu sir, at jeg virker som en bitter og sur kone, så er jeg sgu nødt til at fremføre, at det lyser ud af dit svar, at det bare er skrevet for at lukke munden på mig.
Ingen steder virker jeg hverken bitter eller sur - eftersom jeg er lige præcis det modsatte - så at slynge den slags pis ud, er da bare for latterligt.

Efterhånden handler dette her altfor meget om, at få folk til at tie - sikke en udvikling for et debatforum.

Og nu skal jeg nok hænge på lidt, hvis du gerne vil have flere svar på tiltale.
aribeth

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by aribeth »

jeg synes ærlig talt det er PLAT af dig at sige at det lyser ud af mit svar at det er for at lukek munden på dig?!!

Jeg mener jo trods alt at jeg faktisk kender dig en smule og det troede jeg da du vidste... så at jeg troede jeg kunne lukke munden på DIG... den må du sgu længere ud på landet med! :hhansen:

NEJ, oprigtigt talt... jeg forstår ikke hvad du mener? har du troet at jeg mente at ejg tapede katten ind?! for det synes jeg måske selv er ret tåbeligt... hvis man nu tapede benene sammen på dyret eller noget... men det er jo ikke det jeg gør, derfor blev jeg i tvivl om om du i virkeligheden havde et andet indtryk af det med kat og tape end jeg mente.

og jo, jeg synes du virker bitter og sur tit og ofte efterhånden... ejg synes det er rigtig ærgeligt :-( og jeg synes sjældent det klæder nogen at holde sig i baggrunden og så engang imellem komme ind og moralisere som jeg faktisk synes du efterhånden har fået for vane... well well... lidt moral kan da aldrig skade, men alligevel... det kan også blive for meget af det gode...


Katrine
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by Deerhunter »

”En fjer bliver let til fem høns” sagde en berømt dansker engang. Jeg havde ingen problemer med at læse at Aribeth satte et stykke tape på katten – ikke at hun tapede den ind som en mumie.

Efter reaktionerne at dømme, må jeg med skam melde mig under fanerne som dyremishandler. Jeg har tabt maling på hunden. Jeg har grinet ad den og flere gange har jeg også brugt dens efternavn uden den af den grund trænger til psykolog eller krisehjælp.

Flere gange er den også blevet vasket selv om det er noget nær det værste den kan blive udsat for. Nu er det bare sådan, at når den har rullet sig i et stinkende kadaver, så er det mig der bestemmer hvornår stanken skal bringes til ophør.

Efter at have læst hele tråden, kommer jeg i tanke om noget jeg engang hørte: ”Den mest effektive måde at skabe ravage, er at kritisere folks omgang med kæledyr og børn – i nævnte rækkefølge”

… hvilket bringer mig tilbage til Randi’s billede. Det viser bare en hund der er total, bedøvende, ravende ligeglad med om den bliver malet, får manicure, bliver permanentet eller får lagt krigsmaling på – bare den kan få lov til at ligge og gasse sig hos sin kammerat.

Faktisk er der al mulig grund til at lade et barn være sammen med en hund. :linski:
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by BeritH »

aribeth wrote:... nogen gange sætter jeg tape på kattenes mavser... så kan de slet ikke finde ud af at gå... det ser skide skægt ud og vi triller af grin... Katrine


Det her har du jo selv skrevet, og det er jo det, vi må forholde os til.

Det har jeg gjort og jeg synes det er rigtig dårlig værkstedshumor. Og det kan du da godt kalde moraliserende - jeg er sådan set ligeglad, det ændrer sådan set ikke min holdning. Om du så vil bruge lidet flaterende øgenavne til mig også, det er sådanset din egen hovedpine.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by annetteB »

At nogle maler på deres heste for at illustrer noget, eller gør det til show ol. synes jeg altså ikke kan sammenlignes. I min verden er der immervæk forskel på, om en 3 årig gør det for sjov skyld, eller om det er 17 årig som gør det, fordi hun skal illustrer noget, være med i show ol.


Ja, i DIN verden.....men tror du seriøst at der er forskel set fra dyrets side???
:lol:

Traum og Cacao var med statsgaranti ganske uvidende om, at det var muskulatur, knogler o.l. der blev malet på dem - for deres skyld kunne det garanteret lige så godt have været krigsmaling, kruseduller eller julepynt.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by LoneR »

Ja, Katrine - det du skrev lød somom du satte tape på kattenes mavser, så de ikke kunne gå og så griner I - har jeg misforstået dig?

Bitter eller ej, ja jeg opfatter som endnu et af de der gøren grin med, og lukken munden på folk, som er blevet ganske almindeligt herinde, når man føler sig kritiseret - alt skal være ok, intet kan være kritisabelt og give anledning til diskussion.
Og det opfatter jeg sådan, fordi jeg allevegne ellers giver udtryk for at være det helt modsatte af bitter og hvad det nu var du skrev.

Alle de her debatter bliver kørt ud i det latterlige - jeg har også malet på hunden og blablabla - og alle de holdninger af seriøs karakter, der ellers optræder bliver gemt i mængden af tåbelige bemærkninger, som intet har med en seriøs debat at gøre.

Og det kan sagtens være, at jeg er moraliserende herinde - jeg finder måske ikke anledning til andet?
Jeg er i det mindste ikke blevet holdningsløs og ligeglad med mine medmennesker, således at jeg er begyndt at undlade at gøre opmærksom på de ting jeg finder forkerte.
Måske blir jeg bare provokeret af den fælles lalle-holdning og synes at I trænger til en moralist I kan harcellere over?
Væg selv.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by MetteboDeluxe »

Lone hvad for en fælles lalleholdning snakker du om? Syntes du er den eneste der ikke syntes det er fantastisk hvad der fortælles?

Jeg har lidt svært ved at se hvad du vil opnå her. Du er jo hverken den eneste eller (såvidt jeg lige husker) den første der ikke er enig med andre i den her tråd :ehh:

Jeg syntes egentlig det var en super god diskussionstråd, så jeg forstår ikke din generalisering :hva:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by FruTusse »

Altså min hund kommer da også i bad hvis hun har rullet sig i et eller andet stinkende på gåturen, men det er da sandelig også noget andet end når hunden uforskyldt bliver tegnet/malet på!!

Og jeg kan garantere for at min hund synes sgu ikke at det er noget hit at blive puttet i bad, hun er flink og affinder sig med det, men sjovt, NEJ!

Og med hensyn til at komme tape på katten så forstod jeg også det læste som det stod, nemlig at Katrine åbenbart finder det morsomt at komme et stykke tape på maven af katten, som ikke fatter en hujende fis af det hele og ikke kan gå.

Jow jow, væææældig morsomt, BARE IKKE FOR KATTEN!!!!! :mur: :mur:

Og for øvrigt, har du mon nogensinde selv kommet et stykke tape på missen??? For så vil du vide at det med garanti gør pisse ondt at hive af igen. :brok: :peg: :brok:
Taler ikke af egen erfaring, men jeg ved sgu hvor ondt det gør at hive et stykke tape eller plaster af en arm eller et ben hvis der sidder lidt hår inden under, og der er nok ikke mindre følsomt på missen, hverken den ene eller anden slags af den.

Jeg synes at det er en syg form for morskab, og det har jeg heldigvis lov til at synes, ligesom jeg, som tidligere sagt, også synes at det er sygt/ikke i orden at lade sit barn overtegne sin hund.
Underligt signal at sende til sit barn, og jeg tænker også - hvad bliver det næste??? :nej: :nej:

Der findes mange mærkelige mennesker i verden og mange mennesker der ikke burde have lov til at have dyr, og ovennævnte eksempler i denne tråd tangerer sgu den grænse.

Dyr fortjener også respekt, og det synes jeg ikke just at fortællingerne bærer præg af.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by -HeidiZ- »

Anette... Jamen hvis du nu lige tager og læser hvad jeg skriver, så burde du jo også have opfattet at jeg op til flere gange har skrevet, at jeg da heller ikke tror at dyret lider overlast. Jeg mener bare, at det er en forkert måde at lære sine børn at omgås dyr på!!

Jeg troede faktisk ikke, at så mange ville finde det i orden at deres børn tegnede på deres kæledyr... :-o :-o

Rystende ganske enkelt!!!
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by annetteB »

Det går over min fatteevne hvorfor det i nogens øjne er rystende at der tegnes på en hund, når hunden tydeligvis ligger og sover og tydeligvis ikke finder ubehag i det overhovedet - og hvorfor det i samme personers øjne er OK at male på en hest, når det bare har et erklæret "formål".
Dyret kender jo da ikke til den pædagogiske eller showrelaterede bagtanke?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply