Ding dong - det er blevet juni......

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Intunia »

Jeg har lige fået en ny våddragt. Så skal der dykkes, hvis eller det gamle udstyr, der har ligget på loftet i en årrække virker endnu.
Men først har jeg lige en eksamen, der skal overstås på onsdag i næste uge. For helvede hvor jeg glæder mig til 9 ugers sommerferie
:jeanie:
bla bla bla
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by 99E »

stinemull wrote:Tillykke med bryllupsdagen. Jeg har også bryllupsdag i dag, det er dog kun 4 år siden vi blev gift.

Tillykke! :fest: :fest: :fest:
Det er en god dag at have bryllupsdag - har en kollega, der sneg sig på rådhuset for et år siden, så hendes bryllupsdag er neeeem (for mig) at huske...

KatieKat wrote:...der var gået hul på en hinde og mine tarme nu var gået på opdagelse inde mellem de indre organer. Det må de vist helst ikke.
Så der er blevet ryddet op og jeg har siden ligget i en salig rus af virkelig gode smertestillende. Det er en træls måde at få en rus på.

Og skal vi så aftale, du holder op med den slags fra nu af?!
Er du KLAR OVER hvor dyre de der heli-ture er?! :lea:

misssophie wrote:Skønt fjæs ham Balder har

Ja, det er et rigtigt ponyhovede! :elsk:

Her er det SYGT varmt - som i: 13 grader... :sanne:
Så lige om lidt vil jeg tage adskillige flasker iskolde drikke med ud på den solbeskinnede altan og smide mig i en stol med en god bog. :skaal: (<< Det der er naturligvis en... juicetønde.)

Og så vil jeg overveje, hvornår i næste uge, jeg vil tage ud på skolen og kramme mine elever og ønske dem en fantastisk sommerferie - nu, hvor jeg er stukket af før tid, fordi ingen tror på, bækkenløsning forsvinder, hvis man spæner op og ned ad trapper hele dagen...
:ehh: :floejt:

På lørdag er det nemlig Grønlands nationaldag - og det betyder, at fredag er sidste skoledag i hele Grønland - og SÅ er det sommer.
(Selvom man enkelte år HAR set snestorm på nationaldagen er der ikke udsigt til det i år...) :gunilla: :annette:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Frieser9460 »

Jeg ved godt, at jeg har sat mine drenge lidt højt i pris - det er faktisk bevidst, for jeg ved jo, at de fleste hestekøbere gerne vil handle, så jeg har forsøgt at sikre, at der netop er "luft" til at slå af prisen. Hvis det så viser sig, at der slet ingen interesserede er, ja så må jeg jo tage op til overvejelse, om jeg evt. skal prøve at sætte dem en lille smule ned. Men jeg har jo også en "smertegrænse" for, hvad jeg er villig til at gå ned i rent prismæssigt.

Jeg er klar over, at det er købers marked nu om stunder, men vil naturligvis også gerne forsøge at begrænse mit tab på at sælge bare lidt. Selv hvis jeg fik de 28.000 kr., jeg har sat Falle til (hvilket jeg ikke forventer), vil han blive solgt 2.000 kr. billigere end den kontantpris, han havde, da jeg byttede mig til ham som føl.

Ang. prisen på Bernhardt er den sat efter, at han faktisk har alt det, sådan en lille fyr skal have (pas, chip, passet med vacciner, smed, ormekur, kvalitetsfoder osv.)... og igen sådan, at der er en lille smule luft, hvis folk begynder at tinge om prisen. Minishettere uden papirer, som ikke er passet med anden end smed og ormekur, sælges for 500 kr. - derfor synes jeg faktisk ikke, at min pris på Bernhardt er urimeligt høj.

Men nu må vi se, hvad der sker... Jeg skal jo altså af med i hvert fald to, hvis Bo ikke når at få et job inden efteråret... selv om jeg bestemt heller ikke har lyst til at "forære" dem væk.

***

Tillykke med bryllupsdagen i går, 99E og Stine - jeg håber, at I begge havde en dejlig dag sammen med jeres respektive mænd. :fest:

***

Puha, Katiekat, det lyder som en slem omgang, du har været igennem! :wow: Du må i gang med at træne de der tarme, så de i fremtiden bliver, hvor de skal være. :linski:
Godt, du kan være hos din mor resten af ugen og få fred og ro til at komme dig ovenpå operationen. God bedring. :-)

***

Hold da op, hvor Balder og datteren dygtig, Nanna. Super fine billeder - de ser ud til at hygge sig sammen. :askepot:

***

Lige i dag glæder jeg mig bare til weekend... Det er fredag d. 13., og det kan allerede mærkes... :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by aribeth »

Det forstår jeg ikke... det med smertegrænsen? Altså, du sælger vel hestene fordi du ikke har råd til dem i det daglige... er det så ikke bedre at sælge dem billigere end hvad der ville være rart og dejligt, end at blive ved med at koste månedlige udgifter i dem?
Hestesalg er bare aldrig en forretning og det kan godt være 28.000 er mindre for Falle end hvad du har givet for ham i sin tid, men spørgsmålet er også om ikke han rent faktisk er blevet mindre værd? Når man køber et føl, så køber man også nogle tanker om nogle potentialer... jo ældre og ikke trænet en hest bliver, jo mere falder dens værdi... og så er der også krisetider og udbud og efterspørgslen at tænke på.

Jeg tror du mister rigtig mange potentielle købere ved de høje priser du har sat på hestene.

Og så bliver jeg nødt til at spørge sådan nysgerrigheds-vise... hvad er det der salgsmæssigt er en god ide at skrive "det er med blødende hjerte..." og så videre i salgsannoncerne? Altså jeg forstår virkelig godt at du er ked af at skulle sælge hestene, det er da ikke fedt. Men jeg tror bare ikke det hjælper at skrive en lang roman om at man er ked af at skulle af med hesten i salgsannoncen... det første jeg tænker er, at ejer tit har et urealistisk billede af hesten og dens værdi fordi det skinner igennem hvor meget personen holder af dyret... og kærlighed gør blind, siger man jo... og derfor er prisen som det første sikkert helt hen i vejret...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Frieser9460 »

aribeth wrote:Det forstår jeg ikke... det med smertegrænsen? Altså, du sælger vel hestene fordi du ikke har råd til dem i det daglige... er det så ikke bedre at sælge dem billigere end hvad der ville være rart og dejligt, end at blive ved med at koste månedlige udgifter i dem?
Hestesalg er bare aldrig en forretning og det kan godt være 28.000 er mindre for Falle end hvad du har givet for ham i sin tid, men spørgsmålet er også om ikke han rent faktisk er blevet mindre værd? Når man køber et føl, så køber man også nogle tanker om nogle potentialer... jo ældre og ikke trænet en hest bliver, jo mere falder dens værdi... og så er der også krisetider og udbud og efterspørgslen at tænke på.

Jeg tror du mister rigtig mange potentielle købere ved de høje priser du har sat på hestene.

Og så bliver jeg nødt til at spørge sådan nysgerrigheds-vise... hvad er det der salgsmæssigt er en god ide at skrive "det er med blødende hjerte..." og så videre i salgsannoncerne? Altså jeg forstår virkelig godt at du er ked af at skulle sælge hestene, det er da ikke fedt. Men jeg tror bare ikke det hjælper at skrive en lang roman om at man er ked af at skulle af med hesten i salgsannoncen... det første jeg tænker er, at ejer tit har et urealistisk billede af hesten og dens værdi fordi det skinner igennem hvor meget personen holder af dyret... og kærlighed gør blind, siger man jo... og derfor er prisen som det første sikkert helt hen i vejret...


Jeg har faktisk forsøgt at være så hudløst ærlig i mine annoncer som overhovedet muligt... på alle måder. Det ER med blødende hjerte, at jeg sætter dem til salg. Jeg har ikke lyst til at sælge - jeg ville meget hellere vinde i lotto, så jeg kunne sende de to store i prof træning og selv forhåbentligt selv ville kunne få drømmehestene ud af dem. Både Stuntman og Falle er efter min bedste overbevisning gode heste, som ene og alene mangler kompetent træning. Det er MIG, den har været gal med hele vejen igennem. Jeg har overvurderet mine egne evner til at overvinde de angst- og utryghedsproblemer, jeg blev belemret med ovenpå min rideulykke i 2007.

Så jeg har egentlig bare skrevet fra hjertet... og ærligt talt ikke tænkt over, om den eller den vending vil være værre eller bedre for salgspotentialet. Men det kan da godt være, at "med blødende hjerte" er en dårlig idé eller i bedste fald bare overflødigt. :ehh:

Og så lige det der med, hvorfor jeg sælger... Jo, jeg sælger hestene, fordi det ville blive ualmindeligt økonomisk hårdt, hvis vi beholder dem alle sammen, og kæresten ryger på dagpenge. Sandsynligvis ville jeg nok liiiige kunne skrabe nok sammen til det mest nødvendige (foder, smed, dyrlæge osv.), men der ville absolut INTET være til overs til træning/uddannelse, udstyr osv., og basserne bliver jo desværre ikke yngre. Jo ældre de bliver, des sværere bliver det at få dem trænet og tilredet, og des sværere bliver det at sælge dem, hvis de efter professionel træning stadig viser sig at være for store mundfulde for mig pga. mit svigtende mod. Og jeg synes faktisk helt oprigtigt, det vil være synd (og dyrt), at to gode heste ender deres liv som foldbumser, fordi jeg bliver ved med at lade hjertet råde over fornuften...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Frieser9460 »

Høj pris, ja. Men uhyrlig? Der er jeg nu ikke enig. :-) I hvert fald ikke, hvad angår hverken Stuntman eller Bernhardt. Falles pris var jeg selv lidt i tvivl om, men satte den, som jeg gjorde, så der var plads til at sænke prisen om nødvendigt og evt. også slå lidt af.

For jeg har selv været inde og kigge lidt på markedet, før jeg satte pris. Det tæller vel også for prisen, hvordan hesten ser ud, og hvordan den er passet/vedligeholdt, hvordan dens bevægelser er, og hvad potentiale, der er i den?

Som sagt lader jeg prisen stå som den er lidt (nu er den sat, og det virker for mig useriøst at sætte den ned allerede efter et par dage) og ser, hvad der sker, og hvilke henvendelser jeg får (eller ikke får), og så må jeg evt. tage prisen op til revurdering der fra.

Jeg har skam også set kvalitet til billige penge... men jeg tror altså også, man skal være lidt forsigtig med bare at tage mindstepris helt automatisk ud fra betragtningen om, at markedet er dårligt. For det er altså også med til at holde markedet og priserne nede.

Så det er en balance...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by annetteB »

Da vi i sin tid købte heste til Aja, da undgik vi efter meget kort tids hestekigning konsekvent annoncerne med sælgers blødende hjerte eller endnu værre "grædende hjerte" - det er totalt uvedkommende for mit køb af hest, om sælger hver dag græder tårer af blod over at skulle af med hesten, men hvad værre er, så viste de fleste af de annoncer med de blødende hjerter at dække over en total overvurdering af hestens potentiale og evner. Jeg forestiller mig at en del andre end tøsen og jeg har gjort de erfaringer, så jeg forestiller mig at du nok ville få flere henvendelser på en kort, saglig og faktuel annonce. :-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by BeritH »

Jeg ved ikke helt hvad prisniveauet er, jeg har ikke selv kigget på hesteannoncer i en lang periode, men jeg tror nu også at de ligger i den høje ende.

Det jeg i hvert fald har konstateret er at brugt rideudstyr også er en død vare for tiden. Jeg har forsøgt at sælge mine næsten nye Königs Grandgester ridestøvler (brugt ca. 10 gange), et HS bid, der endnu ikke er pakket ud og min Passier Optimum, der stort set også er ubrugt. Jeg synes selv jeg er rimelig i pris (mellem 1/3 og 1/2 nypris), og jeg får absolut ingen henvendelser. Så let er det ikke

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by nanna1979 »

Vi har lige været en tur i hundeskoven :jeanie:

Ludvig syntes det var hårdt :minna:
Image

Så han væltede :viben: :viben:
Image
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Ding dong - det er blevet juni......

Post by Pia »

Vi er lige kommet hjem, vi læssede ponyerne i traileren og daffede mod venner og deres nyindhegnede ponyvenfold, som blev fint indviet af de to isbamser.

Eitill, var næsten ikke en drage i dag, men han havde også støttepædagogen med :skoer:

Imens ponyerne gik rundt og fandt ud af, at gule heste også er en slags heste, spiste vi andre lækker, lækker middag og fik ledt efter gaver, der på mystisk vis var blevet væk?!
:loner:

Således affodret, kørte vi hjem igen, puttede ponyerne og sidder nu med et glas portvin og slapper af, med at lave ingenting :gunilla:

I morgen skal jeg hente en ny sadel, som er syet til Lilja, så kan vi komme igang med ridningen igen. Det bliver "mega-nice" :hhansen:

Så må jeg hellere få besøgt Ane og redet en tur i skoven snart!

Om to uger har jeg sommerferie!

Det er bare 1. gang mere ud som censor, 3 årsprøver i 8. klasser i fysik/kemi og et par afslutningshyggedage, vildt så hurtigt et skoleår går :plop:
Post Reply