Er det i orden?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Er det i orden?

Post by Anja »

Det er det selvfølgelig, vi bor i et demokratisk land og der er jo ingen garanti for at man beholder samme politiske verdensbillede hele livet MEN...

Jeg har en ven som, for ti år siden, sad i en situation hvor han havde mange penge, havde eget firma (eller hans partner havde), stor lejlighed og alt det luksus som nu hører med.

Vi har altid haft meget forskellige politiske standpunkter, hvilket er fint og har gjort mange gode diskussioner.

Nu er han situation anderledes, han er skilt og arbejdsløs og er lige flyttet hjem fra udlandet.

Talen falder på det kommende valg, hvor han nu vil stemme rødt netop fordi han er i en helt anden livssituation nu - det irriterer mig sgu lidt, jeg mener hvis man har en politisk overbevisning så må man da forvente at det går op og ned med ens liv og verden omkring en.

Jeg bliver lidt harm over at man vælger ud fra sin situation nu og her... Jeg ved ikke, måske er det bare mig, jeg fik bare lidt dårlig smag i munden. Jeg-vil-ikke-dele-når-jeg-har-men-vil-ha-når-jeg-ikke-har-agtigt.

arrrrghhhhhhh, nu kom jeg da ud med det.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Er det i orden?

Post by Anja »

Glemte jeg at skrive at han er (var) venstremand?
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Er det i orden?

Post by misssophie »

det kan jeg godt forstå irriterer dig.

-man han har vel ikke haft empati og medfølelse overfor folk i hårde situationer,- først når han selv står i den fatter han at det er hårdt...

-eller også er han bare en idiot...
Misssophie
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Er det i orden?

Post by JannieT »

Ja jeg synes det er helt i orden. Man kan sagtens ha' en mening om noget, indtil man på den ene eller anden måde ser det fra en ny vinkel, og så ville det da være tåbeligt hvis man ikke måtte skifte holdning.
Alt er relativt
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Er det i orden?

Post by Anja »

Ja, problemet er bare at han ikke har skiftet holdning, han har bare brug for noget andet p.t.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Er det i orden?

Post by Anja »

dobbelt post!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Er det i orden?

Post by misssophie »

han må være "bekvemmelighedsvælger"...
Misssophie
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Er det i orden?

Post by JannieT »

Nu forstår jeg :ide: - og så synes jeg da egentlig, at han lyder som lidt af et fjols! (Omend jeg tror, at der er mange af hans slags)
Alt er relativt
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Er det i orden?

Post by misssophie »

det tror jeg også der er...

men ens syn på verden vil nok altid ændre sig lidt,- når ens egen situation ændrer sig drastisk. man tvinges jo til at tænke på, og overveje ting der ikke har været nødvendige at skænke en tanke før...
Misssophie
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Er det i orden?

Post by Anja »

Naaa, han har før været "fattig"

Men, sandt, der er nok mange der stemmer på den måde.
Post Reply