Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrika?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by aribeth »

uanset om jeg synes 24 års regler og diverse stramninger og pointsystemer er bygget af nederen... så synes jeg bare sådan et stunt fra hende damen er irriterende og dumt... det er lige før jeg får lidt sympati for lilleLars... men kun også lige før.... :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by Intunia »

udlandet wrote:Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrika?

Kunne du ikke lige så godt have sagt det der med lugten i bageriet ?

Jeg har respekt for folk der handler. og gør noget...et eller andet for at ændre på noget nederen.
bla bla bla
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by udlandet »

Det er lidt det med lugten i bageriet. Hvem skal forsörge manden i DK?
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by aribeth »

måske kunne han få sig et job?

SÅ kunne han forsørge sig selv!

Det er jo ikke sådan HELT utænkeligt :hhansen: trods alt!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by Gry »

han var ufaglært musiker i gana og hun på kontanthjælp i dk

der går jeg så ind er lidt rå ifilten. det vcar nogle ikke dem jeg ville give frit lejde i danmark.

så hellere jusristen, med indisk kæreste der er under tjeneruddannelsen. Det er der ewn smule mere fremtid i.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by BeritH »

Jeg synes faktisk det var et meget aktuelt spørgsmål hun stillede.

Men pointsystemet handler jo heller ikke bare om at indvandrere ligger samfundet til last, for er man på overførselsindkomst, men fra tidligere har en formue, der gør at man kan forsørge en ægtefælle - så kan vedkommende heller ikke nødvendigvis komme til landet.

Og hvem siger at der ikke er en fremtid i manden fra Ghana - ingen har givet ham chancen.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by Line_Calano »

Jeg vil gerne fortælle om pointsystemet og hvordan det påvirker mig.

Jeg har amerikansk kæreste, det har dem der venner med mig på facebook nok opdaget.

kort om mig: Jeg er over 24, bor i en ikke ghetto hvor min kæreste satser på at flytte ind når vi en dag får ham ind i landet, jeg er næsten færdig med en kandidatgrad i fysik og kemi, overvejer at læse videre på phd. Jeg har ved siden at mit studie drevet foreningsarbejde som spejderleder samt haft erhvervsarbejde i det offentlige som folkeskolevikar og som omsorgsmedarbejder på et bosted for handikappede. Jeg skulle nok kunne skrabe de 100.000 sammen der skal til hvis det var det der var problemet. Jeg har ingen lån eller andet gæld af nogen art.

Kort om min kæreste: han er under 24, amerikansk statsborger uden spor af andet end europæisk blod i sig. taler flydende engelsk, kan gøre sig på spansk og ville ikke dø af sult i hverken tyskland eller kina. han er uddannet diplom maskin ingeniør fra et ikke top 200 universitet og har i forbindelse med studiet arbejdet tre forskellige jobs af hvert et halvt års varighed inden for sit fag, det ene job i kina. Han har studiegæld som vi regner med at kunne have betalt af på maximalt 5 år hvis han er i arbejde og jeg er på SU (det e rjeg jo ikke for selv på dagpenge får jeg mere om et år).

Nu er vi ikke gift og det hjælper heller ikke at blive det. For han kan ikke få point nok til at komme ind via familiesammenførsel. Han kan iøvrigt heller ikke opnå point nok til at få sig et greencard. vi er så heldige at han jo er maskiningeniør og ikke byg eller elektro eller kemi, for lige præcis for maskin er det nok at have en diplom hvis man opnår et positivliste job. havde han haft en anden retning skulle han have været civil.

Men nej der er da ikke noget der forhindrer mig i at fise til USA med min samfundsbetalte længere videregående uddannelse og bosætte mig der. Der kan jeg nemlig 'nøjes' med at gifte mig med min kæreste så har jeg lov at bo og arbejde derovre. Jeg har bare mere lyst til at blive her og bo og arbejde i dk eller i hvert tilfælde europa. Men hvis ikke dk vil have mig, så kan de blive fri, for de kan ikke beholde mig uden at de også lukker min kæreste ind. og jeg skal ikke bosætte mig 2 år i malmø for at 'snyde' systemet. næh enten lukker dk ham ind eller også bliver de fri for os.

Man skal også virkelig passe på med den slags veluddannede amerikanere der har haft startet eget firma i en tidlig alder og drømmer om at gøre det igen. Tænk hvad kunne de dog ikke finde på for at snylte på samfundet.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by udlandet »

Nu nävnte jeg ikke noget om point systemet som jeg iövigt syntes er skruet underligt sammen i forhold til Danskere. I min verden er der bare stort forskel på at kunne forsörge en. Og det kan damen i dette tilfälde jo ikke. Hun kan ikke forsörge sig selv! Iövrigt syntes jeg ikke at dettet system fungerer särlig godt, man flytter jo bare problemerne til Sverige. Noget det Svenske politi er mögträtte af. De lägger nemlig temmelig meget tid på hustru vold med Danske kvinder involveret :opkast:
Men der er så mange ting der er skruet forkert sammen. Men så länge at Danmark ikke kan tage vare på sine egne borgere er der ikke nogen grund til at importere folk med lav eller ingen uddannelse. Hårdt sagt ja, men lige idag er jeg nok lidt bitter på systemet. Min veninde som har väret i 8 uger tror jeg det er, skal möde op på jobcenter for at dokumentere at hun söger job, Og det gör hun ikke, hun har et job hun skal tilbage til om 2 uger. En af vores venner fik stoppet sine sygedagpenge fordi han ikke ville söge job og nägtede aktivering, han var sygemeldt fra jobbet som bliktud med en bräkket arm. Helt fint at der er strammet op, ingen problem i det. Men...
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Er der noget der forhindrer hende i at fise af til Afrik

Post by Deerhunter »

Jamen vi har da forstået det danske system Line_Calano.

Udlændige er ikke velkommen i Danmark. Øvelsen går ud på at dressere os til at stå på ét ben og fremsige kongerækken bagfra så vi kan blive rigtige danske. Vores udenlandske uddannelser er værdiløse. Vi bruger kun vore uddannelse til at komme og underbyde højt uddannet dansk arbejdskraft og ellers snylte på velfærdsstaten, så som at spilde selskabsstyrelsens tid med noget så uartigt som at skabe virksomheder.

Heldigvis har danskerne skattevæsnet til at holde os i ørerne.

Eksempelvis er en videregående efteruddannelse hos Carl Zeiss med speciale i fagområdet optik, værdiløs som fotograf i Danmark, da fabrikken er et fælt kapitalistisk røverforetagende der kun fabrikerer hinkestene og hornbriller.

Ciba-Geigys viden om farver og kemi til de grafiske processer er suspekt og helt forkert. Det har Enhedslistens medlemmer nemlig engang lært på et AMU-kursus.

Al statsautoriseret faguddannelse i den grafiske branche i Danmark foretages bedst af arbejdsløse skolelærere med formning som liniefag.

Al udenlandsk viden har ingen relevans for det danske arbejdsmarked - det siger Dansk Folkeparti selv, så det må være rigtigt da medlemmerne udelukkende består af eliten med de bedste uddannelser og største internationale erfaringer. Heldigvis lukkes grænserne i Danmark langsom men sikker hermetisk for al udenlandsk påvirkning. Danmark er både stort og stærkt nok til at stå som en isoleret ø midt i al udenlandsk kaos.


NB: For de fatsvag - ironi og sarkasme kan lejlighedsvis forekomme. :linski:
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Post Reply