Et ulækkert og uværdigt "fag".

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by Mikkel »

Jeg synes altså vi skal have gjort det ulovligt at være fisker.
Eller måske skal det være ulovligt at KØBE fisk, for ikke at ramme de stakler, der ser sig nødsaget til at nedværdige sig med at røre ved døde fisk som deres eneste indtjeningskilde.

Det er da TOTALT klamt og uværdigt og KOLDT at være fisker.
De fleste fiskere er også rygere og drikker øl og gør det sikkert bare for at få penge til bajere og cigaretter.

Og myten om den lykkelige fisker giver jeg altså ikke meget for. Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig at der er nogen, der gør den slags frivilligt.

Synes i ikke også at det er påfaldende at det stort set kun er mænd, der er fiskere? Og at det faktisk primært er kvinder der køber fisk?
Det siger sgu noget om samfundet.

Det kan da godt være, at det er et af de ældste eksisterende fag, men det gør det da ikke bedre.
Utallige mænd er i bogstaveligste forstand gået ned på grund af fiskeri.

Lad os få det forbudt!
Image
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by HHansen »

Mikkel wrote:De fleste fiksere er også rygere og drikker øl og gør det sikkert bare for at få penge til bajere og cigaretter.


Fiksere??? :lea:

Men ellers er jeg enig. Døde fisk er klamme.. og det må være et nederen job at have!

Og ligeledes slagtere.. Adwr at stå og tage indvolde ud af dyr hver dag. Det tror jeg heller ikke der er nogen der gør for sjov!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by udlandet »

Öh, jeg formoder det er ironisk ment. Jeg plejer ellers ikke at väre i tvivl, meeen
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by KatieKat »

Er klart tilhænger af et forbud. Den lykkelige fisker må være en skrøne. Jeg har aldrig hørt om en.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by 99E »

Whiner de ikke også altid over kvoter og sådan noget?

Og er det ikke noget med, at de der små fiskersamfund på Bornholm og i Vestjylland er mere religiøse end normale mennesker?
Det er KLART et tegn på, der er noget galt!!

Og bare tænk på den der "Fiskerne" - syg, syg subkultur!

Forbud, NU!
Dansk Folkeparti må kunne fremlægge et forslag om en særlov!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by Annemaja »

Og hvad med "den lykkelige slagter" så... :opkast:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by sinesmølf »

jeg æææælsker fisk, og syntes det er problematisk at kriminalisere kunden. Så risikere man at der er nogler der ikke får deres behov dækket, og begynder at drive selvtægt og æde venner og bekendes guldfisk.

det er bedre at have handelen ude i det åbne, så sikre man alle bedre vilkår, også tunfisken.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by HHansen »

Faktisk synes jeg heller ikke det er et værdigt job at være kloakarbejder - tænk at vade rundt i andre menneskers lort hele dagen?? :opkast:

Og endnu værre.... et fag som folk absolut KUN kan have valgt fordi de tjener masser af penge på det: Tandlæge...
At stå og rode folk i munden.. også ulækre savlende gamle mænd, med rådne stinkende tænder :opkast: :opkast:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by KatieKat »

sinesmølf wrote:jeg æææælsker fisk, og syntes det er problematisk at kriminalisere kunden. Så risikere man at der er nogler der ikke får deres behov dækket, og begynder at drive selvtægt og æde venner og bekendes guldfisk.

det er bedre at have handelen ude i det åbne, så sikre man alle bedre vilkår, også tunfisken.


For satan Sine. Den person der har fortalt dig at du er blevet mere velformuleret på skrift har bare så meget ret. Det her er så knivskarpt og morsomt og jeg ville ønske at det var mig der var kommet op med det.
Tak for dagens grin. :viben: :viben: :viben:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Et ulækkert og uværdigt "fag".

Post by KatieKat »

Kan du ikke lige spørge ham hvorfor han har valgt den profession så? Eller om han måske er blevet tvunget ud i den?
Er han importeret fra et østland?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply