Sko

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Sko

Post by misssophie »

tæller vi alt med?

vinterstøvler, staldstøvler osv?

så skal man vel have ca 30-40 par MINDST! - for at være nå op på kriteriet "almindelig"...

forstår ikke dem der kan nøjes med et par vinterstøvler, to par sommersko og et par "pæne" sko, samt gummistøvler... -de må mangle noget i deres liv... :ondgrin:
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Sko

Post by annetteB »

forstår ikke dem der kan nøjes med et par vinterstøvler, to par sommersko og et par "pæne" sko, samt gummistøvler... -de må mangle noget i deres liv...


Penge, fx!
:hhansen:

Nej, jeg har aldrig været den store skofetishist - men dengang jeg havde en kæreste i skobranchen, da havde jeg godt nok mange dejlige sko. Det er lækkert at have sko, som KUN eksisterer for at gøre ét bestemt sæt tøj perfekt.....som de blommefarvede ruskindspumps med sort ruskindssløjfe på vristen, som jeg havde udelukkende til min blommefarvede todelte dragt.
:linski:

Men det går osse udmærket med mine sorte Naturalista støvler: de passer til alle de fire par jeans jeg har....og alle tre kjoler!
(de passer imidlertid ikke ret godt til forår og sommer, så der MÅ vel snart indkøbes mere sæsonpassende fodtøj - og det bliver IKKE i genbrugsen: hvorfor smider folk aldrig brugbare sko til genbrug? Det er altid klamme udtrådte fodsvedsmarinerede kander?? :opkast: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Sko

Post by misssophie »

ja, for eksempel...

nu skal jeg jo også forestille at være "pæn" på arbejdet,- og det forudsætter altså at jeg har støvler der passer til langt/kort/sort/brunt og det samme gælder sko, jeg skal have sko der passer pænt til bukser men også sko til fx gamasher eller andet. alene dette gør faktisk at man må have et udvalg.oveni lægges at man også skal have til de forskellige sæsoner.
desuden haaaader jeg at gå i det samme for mange dage i træk, jeg kan godt lide at have noget at skifte med.
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Sko

Post by annetteB »

nu skal jeg jo også forestille at være "pæn" på arbejdet,- og det forudsætter altså at jeg har støvler der passer til langt/kort/sort/brunt og det samme gælder sko, jeg skal have sko der passer pænt til bukser men også sko til fx gamasher eller andet. alene dette gør faktisk at man må have et udvalg.oveni lægges at man også skal have til de forskellige sæsoner.
desuden haaaader jeg at gå i det samme for mange dage i træk, jeg kan godt lide at have noget at skifte med.


ja, der har jeg det jo nemmere, idet jeg forventes at have (grim og upraktisk) "uniform" på hver dag: lyseblå skjorte, der er lyseblå indtil jeg har løftet den første urtepotte med alger på ydersiden - dvs de første fem minutter - sorte bukser med lynlås der falder ned og grå fleecejakke, som alting klææææber til af statisk elektricitet!
:hhansen:

Min mor arbejdede på kontor i hele sit liv - jeg kan stadig huske hvordan hun hver søndag gjorde fem hele sæt "pænt tøj" inkl matchende sko (og ditto taske!) klar til den kommende uges arbejde.
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Sko

Post by HHansen »

Ved sidste optælling da vi flyttede ind her, var jeg vist på 32 par. Der er kommet flere til siden :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Sko

Post by aribeth »

jeg ville ønske jeg havde flere sko!


jeg mangler mange flere "hverdagssko"
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Sko

Post by BeritH »

Jeg ved det ikke, men mon ikke jeg har en 70-75 par.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Sko

Post by annetteB »

mon ikke jeg har en 70-75 par.


jeg tror ikke engang jeg ejer 75 beklædningsgenstande i alt - inkl trusser og sko!??!
:viben: :viben: :viben: :viben: :viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Sko

Post by annetteB »

hvornår bruger I reelt alt det der tøj og de der sko??
Når I skal ud med skraldespanden? Til middag med Bruce Willis??
:hva:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Sko

Post by BeritH »

annetteB wrote:hvornår bruger I reelt alt det der tøj og de der sko??
Når I skal ud med skraldespanden? Til middag med Bruce Willis??
:hva:


Jo, men dette inkluderer jo også træningssko og tøj.

Jeg har vel alene 8 par træningssko til forskellige formål. Tilsvarende har jeg vel også 7-8 sæt træningstøj.

Og til tider er jeg nødt til at se ordentlig ud på arbejdet, så jeg har en hel samling af "pæne" sko. Primært fra Ecco, for jeg skal også kunne holde ud at gå i dem. Dem er der nok en 35 par af.

Så er der jo støvler - dem har jeg vel 10 par af.

Og så det løse i form af ballerinaer, sandaler, vandresko og staldstøvler. Så skal vi nok komme derop :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply