The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Gry »

Hold da op! Sikke mange svar der allerede er kommet! Tusind tak for at tage jer tiden til at komme med en masse konstruktiv feedback :) Det er enormt lækkert at læse :)

Jeg kan ikke rigtigt have støvlerne på til den sorte grundet længden på kjolen. Sømmen "kysser" det øverste af støvlerne og fordi støvlerne ikke er som limet på i læggen kommer det til at se mega klumpet ud i desværre :(

Jeg kan godt lide den kortærmede blå kjole. Den langærmede. Well...det var mest fordi kæresten var helt syg med den. Jeg synes nemlig også udskæringen er lidt sær så brysterne får en underlig placering i forhold til resten af korpus. Jeg ved ikke om man skal veje 38 kg. for at den sidder perfekt, men det bliver nok ikke DEN jeg tager på, på kroen i hvert fald XD

Ang det med at tabe mig. Såee...well. Ifølge BMI er jeg tyk på nuværende tidspunkt. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at ramme det der "perfekte" BMI, men jeg tror desværre jeg er lidt for glad for mad og de gode ting i livet til at jeg opnår det. Kæresten er også lidt mobset over tanken og påstår jeg mister mine bryster og siger han ikke vil finde sig i det. Jeg tror sgu heller ikke det sker, men det er sådan en lille urealistisk tanke jeg har.

Den sorte kjole er str. 42
Begge de blå er M og det samme er den grønne.

Jeg har et par bukset min mor gav mig sidste sommer. Str. 36. Det ridder mig som en mare at jeg ikke kan klemme min bagdel ned i dem. Jeg har vidst fået hjernevasket mig selv til at slanke "normale" mennesker er str. 36 og jeg kan ikke lade være med at stirre mig blind på mit BMI og den manglende str. 36 i mit liv. Det lyder nok åndssvagt for andre?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Gry Gressbakken wrote:Jeg har et par bukset min mor gav mig sidste sommer. Str. 36. Det ridder mig som en mare at jeg ikke kan klemme min bagdel ned i dem. Jeg har vidst fået hjernevasket mig selv til at slanke "normale" mennesker er str. 36 og jeg kan ikke lade være med at stirre mig blind på mit BMI og den manglende str. 36 i mit liv. Det lyder nok åndssvagt for andre?

Ja!
Må jeg være så fræk at spørge hvad du vejer og hvor høj du er? Jeg synes på ingen måde du er tyk Gry.
Alle mennesker kan ikke være en størrelse 36, og det lyder lidt som om "det perfekte ideal" for dig er størrelse anorektisk-14årig-kineserdreng? (og det er altså lidt forskruet!)
/SL
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by HHansen »

SL wrote:
Gry Gressbakken wrote:Jeg har et par bukset min mor gav mig sidste sommer. Str. 36. Det ridder mig som en mare at jeg ikke kan klemme min bagdel ned i dem. Jeg har vidst fået hjernevasket mig selv til at slanke "normale" mennesker er str. 36 og jeg kan ikke lade være med at stirre mig blind på mit BMI og den manglende str. 36 i mit liv. Det lyder nok åndssvagt for andre?

Ja!
Må jeg være så fræk at spørge hvad du vejer og hvor høj du er? Jeg synes på ingen måde du er tyk Gry.
Alle mennesker kan ikke være en størrelse 36, og det lyder lidt som om "det perfekte ideal" for dig er størrelse anorektisk-14årig-kineserdreng? (og det er altså lidt forskruet!)


Jeg er fuldstændig enig med SL. Jeg kan virkelig ikke se hvordan det skulle være klædeligt hvis du tabte 10 kg eller endda mere :plop:
Det er jo ikke nødvendigvis klædeligt og passende vægt til en person bare fordi man kan være i en str 36 - en del af dem jeg kender der bruger str 36 er så afpillede at det bestemt ikke er pænt!!!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Gry »

LOL!

åh jeg er ikke meget for at indrømme det, men fuck det, jeg er jo mere eller mindre så afklædt jeg kan være i denne tråd i de kjoler alligevel XD

Jeg er 2 lorte høj eller 160 cm. som lægerne kalder det. Og sidste gang jeg var på vægten sagde den 68 kg. Det giver et BMI på 26.6 og derfor er jeg "tyk / overvægtig".

Af hvad jeg har regnet mig frem til ligger mit "perfekte" BMI på 48-56 kg, og det er der jo altså liiiiige noget kærlighed på sidebenene til at nå. Det laveste jeg nogensinde har formået at presse vægten ned på var 63 kg. og så fik jeg en kæreste. Så begyndte jeg at spise mere regelmæssigt fordi jeg spiste måltider sammen med ham, og nu ligger jeg konstant mellem 65 og 69. Det svinger alt afhængig af hvor meget vi hygger os og hvor stresset jeg bliver. Bliver jeg stresset nok sker der nemlig en ud af to ting. Enten glemmer jeg totalt at spise, eller også vælger jeg noget let som til gengæld nok ikke er det sundeste valg jeg KUNNE foretage mig.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg er 1.60 høj og vejer 64 kg. Og jeg er et ganske almindeligt menneske. Ligesom dig.
/SL
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Gry »

SL wrote:Jeg er 1.60 høj og vejer 64 kg. Og jeg er et ganske almindeligt menneske. Ligesom dig.


Jo men er du ikke mega aktiv? Sådan med at fise rundt og ride og sådan noget? Mit problem er nok lidt at jeg er meget sengeliggende stadig grundet de der dumme fødder (og et par andre ting der gør at jeg er på morfin dagligt pt) så jeg kan ikke motionere overhoved.

Det gør så at det jeg har siddende er...erhm...uformeligt. Det er sådan...løst i det. Jeg kunne da i hvert fald forestille mig at folk der rider har en fast krop. Jeg var enormt stolt dengang jeg var ridepige, gal nogle spændstige lår og en røv jeg havde XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by 99E »

Hvad der er pænt afhænger også af hvad man "plejer at se" - det er almndeligt kendt at ens billede af hvad der fx er "normalvægtigt" kan forskubbes, hvis man primært omgås over- eller undervægtige mennesker.
:linski:

Og om man "er pæn" i en str. 36 afhænger jo OGSÅ af om man er spinkel af bygning og derfor "naturligt" er lidt klejn i det - eller om man er kraftig og bred af bygning og derfor er nødt til at være nærmest ekstremt afmagret for at kunne være i en str. 36.
En veltrænet krop i str.40 er jo alt andet lige PÆNERE end en småtyk str. 36. Og der er forskel på hvordan fedtet sætter sig på dem af os, der har lidt ekstra spæk... Nogle er "heldige" at det kun sætter sig klædelige steder - andre er så uheldige at det udelukkende sætter sig som blævrende maveflæsk.

Citat fra Politiken:
Det er ikke bare i Spanien, men i hele Europa, at kvindekroppen har ændret sig i de seneste 20-30 år. Brysterne er blevet større og sidder lavere, skuldrene og ribbenene bredere og taljen mere rund.

Så kvindekroppe ser åbentbart anderledes ud end "de har gjort".
Hvorfor? Tjah, det oplagte er, at vi alle sammen har adgang til mere (kalorietæt) mad.
Det betyder også at man "vænner sig til" at folk ser rundere ud.

Hvad er gennemsnittet så?
TV2 GO' skriver:
Gennemsnitshøjden for danske kvinder er i dag 172,7 cm. og gennemsnitsvægten er 68 kg. Dermed ligger stjernernes tøjstørrelser langt under det, der er normalt i Danmark og USA, hvor indbyggerne i snit er noget tungere.


Hvad størrelse bruger man, hvis man er 172 cm høj og vejer 68 kg?
Ikke str. 36, det er helt sikkert...

Men PRÆCIS hvilken størrelse - det er også svært at sige.
Det er jo ikke sådan, at hvis jeg ved, jeg har een kjole i str. 40 eller Large - så kan jeg ALTID være sikker på, jeg kan passe en str. 40 eller Large fra hvorsomhelst.

Jeg kan regne med det inden for samme mærke, nogenlunde. Fx ved jeg, at en Haglöf-overdel i str. Large passer. Hver gang.
Til gengæld har jeg (og bruger, vel at mærke) H&M-overdele fra str. M til 44... :mur:

Men jeg ved også, at jeg tilsyneladende har deforme lår, for når jeg køber bukser kan jeg vælge mellem "Passer om lårene, lidt for store om livet" eller "Ville passe om livet, hvis jeg kunne vride dem forbi mine lår og hofter". (Hurra for jeans, der kan fås i forskellige modeller med forskellige livmål og længder...)

Og heroppe er der tydeligvis en noget større accept af, at nogle er tykke og nogle er tynde.
Den "faste" vært på nyhedsudsendelsen er im-po-nerende stor. Jeg glemmer somme tider at høre efter hvad hun siger, fordi jeg har travlt med at være betaget af, at hun overhovedet kan eksistere...

Men selv MEGET overvægtige går i hvad der i Danmark er totalt fyfy for tykke mennesker - fx stramme t-shirts/trøjer og den slags. Uden skam eller lidelse eller at blive kastet ting efter på gaden.
Og der var ganske velfodrede kvinder som undertøjsmodeller for noget tid siden:
Image
http://sermitsiaq.ag/node/138998


That being said:
Ingen holder sig sunde OG slanke uden motion.
Så start med at sørge for, du får dine 10.000 skridt om dagen. Derefter kan du overveje noget træning.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Gry Gressbakken wrote:
SL wrote:Jeg er 1.60 høj og vejer 64 kg. Og jeg er et ganske almindeligt menneske. Ligesom dig.


Jo men er du ikke mega aktiv? Sådan med at fise rundt og ride og sådan noget? Mit problem er nok lidt at jeg er meget sengeliggende stadig grundet de der dumme fødder (og et par andre ting der gør at jeg er på morfin dagligt pt) så jeg kan ikke motionere overhoved.

Det gør så at det jeg har siddende er...erhm...uformeligt. Det er sådan...løst i det. Jeg kunne da i hvert fald forestille mig at folk der rider har en fast krop. Jeg var enormt stolt dengang jeg var ridepige, gal nogle spændstige lår og en røv jeg havde XD


Nej. Jeg har en dårlig fod efter en arbejdsulykke for et år siden. Jeg kan ingenting af dét, jeg kunne for et år siden. Dengang havde jeg et fysisk krævende arbejde og var ellers ret aktiv - i dag er jeg arbejdsløs, kan gå 500 meter før jeg begynder at halte, kan ikke løbe og cykle, ikke engang småløbe op af trapper. Så nej, man kan på ingen måde kalde mig aktiv, og det piner mig. Jeg har da også taget et par kg på det sidste år, og kan godt følge dig i det med "de uformelige 3 kg". Men så er det altså heller ikke værre, Gry...
/SL
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by 99E »

Gry Gressbakken wrote:Mit problem er nok lidt at jeg er meget sengeliggende stadig grundet de der dumme fødder (og et par andre ting der gør at jeg er på morfin dagligt pt) så jeg kan ikke motionere overhoved.

Det gør så at det jeg har siddende er...erhm...uformeligt.

Du har ret. Det ER det, der er problemet. :linski:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by 99E »

smukke-ped wrote:De er da fine de damer du viser frem der.

Jah, jeg synes også de ser nogenlunde normale ud - men de er jo ikke sådan "model-afpillede" - men sammenlign dem lige med undertøjsmodelbilledet i baggrunden... :linski:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply