Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Glory »

Han blev målt til 1.48 - jeg har svært ved at bedømme hvor meget mere han vokser, men et par cm mere gør han vel...

Jeg har arbejdet på at få ham klar det sidste halve års tid, hvor hans hale og man har været pakket ind så det ikke er blevet beskidt.
Det er umuligt at holde halen hvid, hvis den hænger. Så jeg har syet hale og man poser til ham, som han har haft på.

Jeg er ret sikker på, at det har trukket ned, at han var i højt humør på dagen.
Og han kunne uden diskution også ha´ stået meget pænere ved bedømmelsen i forbindelse med mønstring på hårdt underlag. Der var han ikke lige indstillet på at stå stille foran dommerne, og så var han også noget glad da alle fire hingste gik rundt inde i ridehuset - der svingede han med tisseren og lave sådan nogle "slip mig for helvede" ryst med hovedet.
Til gengæld viste han da han var inde i ridehuset selv, at han kunne mønstres fuldstændig uden problemer på trekantsbanen og at han kunne stå bomstille foran dommerne - og det samme gjorde sig gældende ved dyrlægen.
Så han var ikke konsekvent bøvlet - og han var ikke på noget tidspunkt ude af kontrol, og han hverken rejste sig eller slog med forben eller noget i den stil.

Men jeg kan desværre bare ikke se i min glaskugle at han kan blive kåret til næste år heller, for jeg kan som sagt ikke se den der udvikling som alle snakker om skulle ske i løbet af det næste år.
Jeg må bare acceptere, at han ikke lever op til deres standard, og jeg KAN jo også godt se, når jeg sammenligner med dem som blev 1st premium, at han har et andet udtryk og en anden fremtoning.
Jeg kan jo ikke fornægte at der ER stor forskel, når jeg kigger på billeder jeg har taget af de handyr som jeg lige umiddelbart ved blev kåret:
Image
Image
Image
Image

Jeg tror lidt, at han har et for ædelt og varmblodsagtigt udtryk...øv :naese:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Dorte Hansen »

Nå men jeg vil godt svare, for jeg er jo dybt forelsket i ham og har været det fra starten...

Og jeg fatter ikke en skid af hvorfor han ikke blev kåret.

Af de 4 du viser, er det da kun nummer 4 der er i nærheden af at være lige så pæn som ham...

Men jeg er sgu nok forudindtaget, for jeg synes jo bare han er skide skøn....
Nu med køter-bande!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Pia »

Han er da eventyrligt flot, men han ser unægteligt noget mere vågen og ædel ud, end de andre du viser billeder af.

Altså, min første tanke er da ikke ligefrem dorsk og langmodig trækhest, når jeg ser billederne af den lyserøde?

Måske er det det? Og så kan I jo nok opdrage ham til at være mere cool i byen, og forsøge igen næste år.

Han har da en kæmpe fordel i ikke at ligne alle de andre? Hvis altså ikke det er fordi de mener han er for klejn og ædelt bygget? (jeg tænker pibemål og den slags, for jeg kan sagtens se han har en røv og hals i superligaen)

Får I ikke en begrundelse for afslag?
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Pia »

dobbeltpost
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by aribeth »

Jeg fatter det ikke... men hvis det er tunge, grove, kedeligt/dårligt byggede heste med et dorskt udtryk, så falder han nok noget ved siden af... jeg bryder mig sjældent om tinkerhestene fordi jeg tit synes de ser sjoskende ud med alt for store hoveder, hængemaver og lavstammede...

Dine derimod... de er sgu så flotte... vanille var supersmuk til kåringen... og så var der den der ene, som også var rigtig flot... resten der i Viborg... dem brød jeg mig ikke om...

Jeg tænker sgu også at det er fordi du ikke har kysset røv på de rigtige... ellers må tinkeravlen bare have enormt dårlig smag.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Post by Stimata Doamna »

Så kunne du ligeså godt have givet ham de skotskternede strømper på... Jeg har ikke en skid forstand på IC, men jeg ved godt, hvilken jeg ville vælge ud fra billederne i denne tråd. Han er sgu flot og har det dejligste øjne med masser af liv!

Nå!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by udlandet »

Jeg fatter så heller ikke en bjælde. De andre er da lidt triste i forhold til din.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Ane »

Hvis hesten skal kunne 'udvikle' sig til bedre karakterer kræver det imo at den er underudviklet nu - jeg ville forvente at dommerne sagde sådan hvis hesten var 'plaget' at se på, men det synes jeg ikke han er. Sig til når du får karakteristikken og karakterer jeg er virkeligt nysgerrig.

De andre hingste kan jeg ikke bedømme ordentligt fra det billedmateriale. Men umiddelbart slår de mig ikke som imponerende.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by Fellpony »

Først...Du har en meget meget smuk hest,så man forstår ikke rigtigt at han ikke blev kåret.
MEN når jeg så kigger på de andre du har lagt ind,så ser jeg faktisk en tydelig forskel,nemlig at de umiddelbart ser noget kraftigere ud end din.
Dette så lagt sammen med en hmm noget ivrig opførsel til tider kan formodentlig trække ned.

Grunden til at de så mener at i skal stille ham til næste år,kunne formodentlig være at de ønsker ham lidt kraftigere altså ikke som i tyk,men mere hmm fyldt ud,hvis det giver mening.

Ligesom med "min" race kan der ske temmelig meget udvikling på bare et år,hvor den får lidt mere bredde med.

Dette er bestemt ingen kritik af din,for den er skøn at se på :kindkys:
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Om at blive overrasket - på den nederen måde...

Post by BeritH »

Da jeg først læste dit indlæg, så tænkte jeg (som altid, når jeg ser den slags indlæg): Åhhh nej endnu en forsmået hesteejer, der har stillet lille Lukas til kåring og ikke kan forstå at en skævbenet krampe ikke kan være med til en hingstekåring. Det var så før jeg kiggede billeder :hhansen: .

Nej, jeg forstår det heller ikke. Jeg synes faktisk at din er langt mere harmonisk i bygningen, ser mere "færdig" ud tillige virker harmonisk mentalt.

Måske hans humør har haft indflydelse, men forventer man ikke bare en lille smule ballade i en 3-års??

Hvorom alting er, så har du stadig den samme hest, som du tog afsted med. Den er hverken mere eller mindre fantastisk i dag. Så vær glad for ham som han er, selvom jeg godt forstår din skuffelse, hvis du gerne ville bruge ham i avlen. Men stil ham igen til næste år og se om det ikke er andre dommere. Er der i øvrigt ikke to IC foreninger i DK? Måske det andet forbund bedre kan lide ham.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply