Madtråden!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Madtråden!

Post by annetteB »

Jeg blev inviteret ud at spise igår og fik den bedste aspargessuppe jeg nogensinde har fået. Lavet på friske grønne asparges og serveret med stykker af samme, samt frisk stenbiderrogn og persilleolie. Bagefter fik vi torsk, paneret med finthakket persille og rasp og ovnabagt. Serveret med kugler af risotto og brunet smør. Til dessert en hjemmegjort flødebolle.
Vi fik den bedste hvidvin til maden, jeg har ikke fået den bedre i hele mit voksne liv...og så glemte jeg at spørge hvad det var for en. Den var sikkert osse dyr.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Madtråden!

Post by 99E »

I går spiste vi "bare" porretærte.
Og der er ikke noget billede, for det meste blev spist.
Og det, der ikke blev spist i går, spiste jeg til morgenmad.

I aften?
Risengrød, tror jeg.
Det passer ret godt til vejret - her er det nemlig snevejr!
Store, hvide fnug...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Madtråden!

Post by annetteB »

Her skinner solen, men det blæser helt vildt....kan det mon være gratinvejr? Har i hvertfald tænkt mig at gøre en gratin med porre, broccoli og kartofler i.
Har stadig 74 ud af de 90 æg vi skraldede i sidste uge...bager osse lige en banankage, tror jeg.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Madtråden!

Post by 99E »

Frokost:
Image

Grønne linser, spicy tomatsauce, grønne bønner og Brugsenis moskusfrankfurter...
Opskrift:
http://www.dr.dk/DR1/jamie-oliver/Opskrifter/2010-italien/20100705143457.htm
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Madtråden!

Post by Susmh »

Risi e bisi her. efter Brødrene Prices opskrift, det kan godt anbefales :aribeth:
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Madtråden!

Post by annetteB »

Idag har vi fået hakkebøffer med bløde løg, hvide kartofler og brun sovs....og diskuteret, hvorfor vi egentlig gider stege bøfferne, når vi alle lige så gerne ville nøjes med bløde løg, sovs og kartofler??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Madtråden!

Post by sinesmølf »

måske skulle jeg bare spise et blødt løg til aftens mad. Jeg elsker også bløde løg, men jeg gider ikke rejse mig. Og jeg gider slet ikke lave mad
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Madtråden!

Post by 99E »

Susmh wrote:Risi e bisi her. efter Brødrene Prices opskrift, det kan godt anbefales :aribeth:

Det ser godt ud!
Og det er lææææænge siden, vi har fået noget risotto-agtigt noget.
(Risengrøden forleden tæller ikke i den sammenhæng...)

I dag har vi spist taco pizza - opskriften ligger på vegetar-delen af Striglekogebogen.
Det er en af mine yndlingsopskrifter med sorte bønner... Og jeg elsker at den er "drysset" med salat og tomat og den slags luksusvarer - men jeg er også generelt ret vild med salatpizzaer.
Image

I går spiste vi (noget af en) lammekølle - med hvidløgsfed stukket i kødet, gnedet med salt, rosmarin, peber og kvan. I bunden af bradepanden var masser af æblecider...
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Madtråden!

Post by 99E »

Rester af sådan en lammekølle - kombineret med masser af løg og masser af stegesky = uhyrligt lækker gryderet...

Og i aften står den på hjemmebagte surdejs-grovboller - resterne fra kaffegæsterne i formiddag.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Madtråden!

Post by 99E »

:graed:
Vi havde glemt at købe lasagneplader!!!!
:mur:

...så vi var nødt til at lave nogle selv. :jeanie:
Sådan en lasagne med langtidssimret kødsovs med masser af grøntsager i - og så friske, hjemmelavede lasagneplader med basilikum og oregano i dejen... Det er god, GOD mad.
Meget, meget god, GOD GOOOOD mad.
:aribeth:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply