Har du en digital signatur?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Har du en digital signatur?

Post by Lone »

Det er ret svært at undgå at få sådan en - man blir jo forespurgt og lokket i en uendelighed - men jeg har ikke nogen og nu vil jeg ihvertfald heller ikke ha nogen, efter at TDC hat indrømmet, at det er let for hackere, at stjæle ens digitale identitet. [b:4fc0489d95]Har afprøvet tyveriet Han har selv haft succes med at stjæle en persons digitale signatur - med personens samtykke. TDC, der distribuerer den digitale signatur, er helt på det rene med, at en bagdør og et program, der registrerer tryk på tastaturet, er nok til at stjæle en anden persons identitet. Umiddelbart kan firmaet ikke gøre ret meget ved problemet, fordi risikoen ikke direkte er forbundet til signaturen, men derimod til brugerens pc, som TDC ikke har kontrol over.[/b:4fc0489d95] [i:4fc0489d95]Politiken idag[/i:4fc0489d95] Min datter er blvet tvunget til at oprette en - hvilket jeg synes er noget gevaldigt svineri. Hun havde lavet en fejl i sit SU-skema - hvilket styrelsen ikke ulejligede sig med at fortælle hende, og da hun så skulle lave et nyt skema ville de ikke modtage det i papir, men kun digitalt, hvorfor hun så måtte oprette en digital signatur. Hun har stadig ikke fået SU - men nu er hun i gruppen af potentielle ofre for hackning - og eftersom hun har sin daglige gang på universitetet, hvor det kræves at de trådløst kan koble op på uni ´s server, ja så er der fri adgang i princippet. - for alle! Der er da for ringe at man kan indføre så usikkert et system.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Næh, nej, selvfølgelig har jeg ikke en digital signatur - jeg ved knap nok hvad det er 8) Men det lyder da heller ikke til at jeg skal have sådan én foreløbig :roll: Kan de ikke nedlægges igen, når først de er oprettet? Det du fortæller giver jo en dejlig masse næring til mine fordomme imod vidunderlige, højteknologisk nyskabelser, som ganske vist kan give en masse problemer - men iiiiiiih hvor er det altså SMART! :twisted:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Nej det har jeg faktisk ikke.... Forsøgte at få en for et par år siden da det var nyt - men altså... JEG IT-nørden, der har min pc tændt i 24 timer i døgnet - jeg kunne IKKE finde ud af det i første forsøg! :oops: Så blev jeg heldigvis SUR - og derfor vil jeg SLET ikke have én nu :evil: Klarer mig også fint uden. Men ordner iøvrigt stort set alt fra min pc. Hvis et firma ikke har en hjemmeside og en mailadresse jeg kan bruge til at indhente oplysninger - så gider jeg ikke handle med dem :D
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

UUUUha........vi har da digitale signature her i huset.......men bruger dem kun på vores egne pc'ere..........men har jeg forstået det ret, så kan de jo også hackes...........æv :evil: Birgitte
Lone

Post by Lone »

Nemlig FORDI de er på egne pc´ere. En konspirationsteori er under udvikling - de vil have at de kan få kontrol over vores pc´ere: ´´men derimod til brugerens pc, som TDC ikke har kontrol over. /ritzau/ ´´
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Gad vide......... Vi bruge IKKE TDC.........er ikke koplet til noget af deres udstyr, kabler el lignende........ Nej, vi er på et helt nyt lysleder kabel...... med telefon/ pc.....oprettet af Sydvest energi......og styret af Dansk Bredbånd........ ......Nej det gør nok ikke den store forskel.......jeg har bare ikke et klap begreb om det........ Birgitte, som har besluttet sig for ikke at få paranoia :mrgreen:
Post Reply