Hvad er I egentlig for nogle?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Hvad er I egentlig for nogle?

Post by Lone »

jeg ved godt vi har en præsentationsforum - men det fortæller jo ikke noget - ikke det min nysgerrigehd vil vide.
Jeg er arbejdsskadet - jeg er vant til at grave i folk - så jeg kan finde ressourcer i selv den mest depressive, pukkelryggede, frastødende sociopat med dårlig ånde og fordøjelsesvanskeiligheder, der har været alkoholiseret i 20 år og iøvrigt er prof. bistandsklient -

Så nu vil jeg vide noget om jer osse!

Hvem er I? Hvad laver I for at tjene til føden? Hvordan er I kommet dertil? Bor I alene? Har i afkom?

Jeg arbejder som Uddannelse- og Erhversvvejleder (revavejleder) i Storstrøms Amt, med voksne ledige - hypppigt folk med "andre problemer end ledighed" - hvilket spænder over alt fra at være kvinde i en bestemt alder til schizofreni og misbrug.....

Det har jeg gjort i næsten 1 år, før var jeg selvstændig konsulent med eget firma og før det var jeg kontorleder på et kulturhistorisk museum - imens jeg iøvrigt læste historie på KUA.

Jeg har dette her arbejde, fordi jeg er god til det og man må jo følge sin skæbne - eller noget.

Jeg har 5 børn, heraf 2 hjemmeboende - 1 læreruddannet og 2 unistiderende - alle døtre.

Og så er jeg gift med en mand -

Jeg er 165 og småfed, selvom jeg altid før ha været slank - så det arbejder jeg på...og det hjælper!
Så har jeg langt hår og briller og spids næse......
Har stor tålmodighed og et ret antændeligt temperament - hvilket jeg skjuler under en rolig overflade. Og så er jeg dominerenende - hvilket jeg osse skjuler - med ringe held.
Folk der ikke kender mig syns jeg er sød - folk der kender mig er bange for mig.....

Nu har jeg afsløret mig selv - nu er det jeres tur!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Tydeligvis kender jeg dig ikke endnu så. Jeg er ikke skræmt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

Post by Lone »

Somom det var godt nok - jeg har bare skrevet om mig, for at få I andre til at skrive om sig??!!

Slap du ikke lige lidt let om ved det, måske?
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Jo, og det må jeg gøre noget ved i morgen. For jeg har været på arbejde i 13 timer i dag og skal møde ind igen om knap 8 timer, så nu vil jeg tøffe i seng.
I øvrigt ved du jo godt det alt sammen, gør du ikke?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

...er vi igang med sådan noget personlighedstype noget i stil med JTI-test?

For så er jeg en klar ENTP.

Resten har jeg vist skrevet i min lille præsentation.
Tilføjelsen hertil er, at jeg nu er 30 år, og færdiguddannet.

Kan du ikke som arbejdsskadet fortælle meget ud fra dels vores udtryksform, og dels væres handlemønstre på sitet? Det synes jeg da at man kan læse meget ud fra - ligesom fotos feks.
aribeth

Post by aribeth »

Jo da...

Hvad laver jeg??

Jeg arbejder lidt endnu som assistent i socialforvaltningen i en midtjysk kommune... men pr 1.9 skal jeg arbejde på landsarkivet...

Hvordan er jeg så kommet hertil??

Efter gymnasiet arbejdede jeg to år som fuldtidspiccoline i en mindre møbelvirksomhed, det var fint nok, men dræbende kedeligt. Samtidig arbejdede jeg sammen med en flok bredrøvede salgsassistenter som ikke ejede skyggen af selvironi... Så jeg fandt hurtigt ud af at jeg i hvert fald ALDRIG skulle arbejde på kontor...
Så jeg startede på lærerseminariet. Jeg har såmænd også det første år af læreuddannelsen, men så skulle jeg åbentbart ikke være lærer alligevel syntes jeg...

Og så var gode dyr rådne, jeg gad ikke at gå i gang med en lang universitetsuddannelse (underligt?!?!) så derfor begyndte jeg på en 1. årig HH... og da jeg ligesom var igang med den kunne jeg jo lige så godt søge en elevplads. SÅ jeg har været ved den samme kommune lidt over tre år når man tæller elevårerne med...

Kontorarbejde skal jeg nok arbejde med nogle år endnu, jeg må jo kunne lide det selv om jeg ofte proklamerer at jeg hader det som pesten, men heldigvis bliver mit nye job lidt mindre kontorpræget.

Derfor har jeg en eller anden idé om at jeg engang påbegynder et langt studie... men lad os nu se... en ting er sikkert, jeg kan ikke blive på den samme arbejdsplads mere end et par år eller tre...

Jeg er 26 år gammel, bor med min mand som jeg har kendt i 9 år... jeg er 167 høj og "små"fed.... (tjahhh, jeg har også altid været tyndere end jeg er nu, så jeg ville gerne lige smide de der 20 kilo, men fortæl mig helst hvordan)

Jeg er nok sådan en type, at enten så hader man mig, eller også så elsker man mig... De fleste folk der ikke kender mig er bange for mig, men de fleste der kender mig kan godt lide mig... Jeg kan være grov og det skræmmer nogle, især dem hvor jeg er grundlæggende uenig, for jeg kan som regl argumentere ganske udemærket mod deres meninger og gør det gerne, som regl med et glimt i øjet, men det syntes de oftest at overse!!
Men jeg kan altså ikke forstå at nogle folk har det så svært med ironi, sarkasme og sort humor??!! Jeg syntes selv jeg er skide skæg ;-)

Jeg har langt hår, men ikke så langt som jeg gerne vil have, det er fyldt med hvirvler så jeg ligner nogen gange noget der har sovet med hovedet i en gulvspand, jeg har grønbrune øjne, er totalt nærsynet og bruger linser eller briller.

Er der andet du vil vide Lone??

Hilsen
Katrine
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Post by Glory »

Hold da op, Lone.....Jeg skal lige love for, at der er gået nysgerrig-Marie i dig ;-)

Jeg arbejder på en fabrik - er uddannet Industrioperatør.
Jeg er i en procesteknisk temmelig vanskelig afdeling, og det er egentlig, på trods af at det er fabriksarbejde, et ret udfordrende og alsidigt job.
Sideløbende med procesarbejdet, er jeg superbruger i vores IT-system, og sørger for diverse afskrivninger, frigivning af varer o.lign., samt hjælper de, som måtte ha´ et eller andet problem, med alt hvad der har med vores IT at gøre.
Det er ikke fordi jeg er sådan lidt tilbage intelligensmæssigt, at jeg er havnet i industrien - hvilket mange ellers tror om os fabrikskællinger....
Jeg er egentlig ganske fornuftigt udstyret i den øverste etage, og har altid klaret mig godt på skolebænken, men en turbulent barn- og ungdom, ledte mig uheldigvis af sporet.

Jeg blev gift med Tonni i 2000, og vi holder på forunderlig vis stadigt sammen :mrgreen:
Vi har ingen børn, og får det heller ikke, hovedsageligt pga. mine spøgelser i skabet.

Jeg er 1.58, og som du, lettere "erotisk buttet" :bahh:.
Jeg har MEGET langt hår - nok i virkeligheden hvad man kalder leverpostejsfarvet, men dels pga. solen, og en lille bitte smule pga. polycolour 8-) , så er det rigtigt blondineblond (altså ikke brintoverilte hvidt, med sådan almindeligt kornmark-agtigt) - det inderste er dog farvet mørkbrunt, hvilket ser rigtigt funny ud, når det er flettet og minder mig, om de der 2-farvede soft-ice, man kunne få way-back-when :slik:
Jeg har grøngrå øjne, og dem er jeg glad for...en meget speciel person for mig, havde de samme øjne, så jeg kan altid kigge i spejlet, og se ind i hans øjne :-)
Jeg er skide kalveknæet, og mine fødder peger indad, når jeg går - havde jeg været en hest, så var jeg stensikkert aldrig blevet kåret (nok nærmere blevet trukket ud bag ved laden og skudt :lol: ).
Min storesøster har fået hendes næse, fra vores fars side af familien - en lille fiks elegant en....Jeg har fået min fra vores mors side - en rigtig lille, fed, rund landmandstryne :skoer:

Jeg har absolut ikke skyggen af tålmodighed, og et lettere heftigt temperament, som jeg dog, største delen af tiden, kan holde nogenlunde styr på :-o

Jeg har den ringeste hukommelse der fåes - jeg går, på mit arbejde, under synonymet: den yngste demente i virksomheden. En dag glemmer jeg mig selv, et eller andet sted - det er der ingen tvivl om.....

Jeg har til gengæld en stor portion humor - til tider lidt grov - og elsker ironi/sarkasme....
Jeg er god til, at få folk til at grine, og det er noget jeg værdsætter :-)
Jeg er skrap til, at sætte gang i en fest, og kan drikke uanede mængder øl :skaal:

Jeg kan nok være lidt (host...) manipulerende, og kan let få folk drejet i den retning, jeg gerne vil ha´ dem.

Jeg er slem til at analysere folk, og lidt hurtig til, at sætte dem i bås :nej:
Jeg ser alle detaljer ved andre mennesker, og folk kommer let til, at gå mig på nerverne - især hvis de har en eller anden ting, de gør hele tiden, eller en bestemt ting, de siger ofte.

Jeg er planlægningsfreak, og elsker skemaer og lister af enhver art....Et træk som Tonni bander langt langt væk.....

Der er ikke så mange mennesker, jeg virkelig kan li´ - men dem der er, vil jeg gå gennem ild og vand for.
Jeg er meget selektiv med hvilke mennesker, der kommer ind på livet af mig, og optagelsesperioden er vældig lang :bahh:
Jeg virker nok på mange, ret kold og uinteresseret i andre mennesker - hvilket jeg vel til dels også er....hvis folk ikke pirrer min nysgerrighed indenfor ganske kort tid, så komme de sgu´ nok heller ikke til det på sigt....

Jeg har en svaghed for folk, som har det dårligt eller har problemer, og uanset om jeg bryder mig om dem eller ej, vil jeg altid forsøge at hjælpe.
Jeg er god til at lytte til andres problemer, men dårlig til at snakke om mine egne.

Jeg er en meget ærlig person, og ville ikke kunne svindle eller snyde, om det så gjaldt mit liv.
Det er fysisk umuligt for mig at lyve :-)

Ja, Lone - så har jeg også afsløret mig selv :-)

Jeg lyder egentlig som lille led ko - men jeg er vist ikke helt så slem endda...tror jeg ikke :engel:

Jeg har da også et billede, så du kan se, at jeg ikke har horn muhahahaha.........(dette er dog små 10 kg siden :graed: )

[img:d0c433afe1]http://i13.photobucket.com/albums/a257/piapagh/pia.jpg[/img:d0c433afe1]
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Bortset fra at jeg er journalist, ser anderledes ud, ikke har mistet et barn og aldrig har smadret en bilrude - kan jeg kopiere Junes indlæg direkte over, tror jeg :ehh:

Ej, jeg lader mig heller ikke irritere af andre folks hårfarve. Derimod kan mennesker, der konstant har travlt med at køre sig selv i stilling, så de får den største luns af alt her i tilværelsen, virkelig bringe mit pis i kog. >:)

I virkeligheden er jeg nok bare misundelig, fordi jeg selv kan være noget tilbageholdende :roed:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Post by Jillow »

Mig - tjaa jeg er mor til 3 dejlige unger på 22 og nyligt 18 og efternøleren Lucas på 8..

jeg er fagligt udddannet indenfor IT/Marketing tilbage i ruderkonges tid ( 92)

Er uddannet SOSér fik dog en arb. skade i lænden som markant har sat en stopper for den slags job..

Så har jeg arbejdet en del år ved ISS Food Service (nat arb)

Jeg er 40 år med masser af krudt i krop og sjæl..

Har været selvstændig som sælger i 7 år som har været spændende og fyldt med sjov..

har siddet som sagsbehandlervejleder i 2 år som det sidste, da jeg pt. er havnet i en niche hvor ingen vil vide af mig pga. mit vedvarende smertehelvede i iskias/fodrodsled/knæ og hofte.. :graed: slidtage og arb. skade..

Jeg er stærkt knyttet til min familie og venner og jeg har et bestemt ord for mine venner[color=darkred:6df07aa3a7] familievenner[/color:6df07aa3a7] det er for mig guld værd at have vennerne i familien..

Jeg hader falskhed og det der ligner...

Jeg er ved at flytte ud til manden i mit liv, han er som de fleste ved præst og jeg har aldrig i mit liv mødt mere sjovt menneske end ham, han er fyldt med humør/glæde og sjov så det batter...
han er er komponist ved siden af sit erhverv og har en del at se det der også.. Næste år i Maj står jeg for første gang i mit liv hvid brud (har aldrig været gift) og bliver så præste kone.. :nah: :nah: og dem der kender mig har grinet en del over ordet præstekone titlen til mig.. De har alle som en fået
:smaek: he he he.... Nu sjovt med de fordomme der findes..

Har jeg glemt noget må det ligge til gode til senere, jeg har flytning på hjernen pt.

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
Louiseva
Posts: 81
Joined: Tue 25. Jul 2006 15:08

Post by Louiseva »

I 2003 blev jeg færdig uddannet som veterinærsygeplejerske og arbejder samme sted som jeg er uddannet, har dog barsel til 6/4-2007 :elsk:

Tidligere har jeg beskæftiget mig med lidt forskelligt:
- Butikchef i Netto
- Fængelsesfunktionær
- Solgt vin og delikatesser

Privat er jeg gift med Jacob, det blev vi 1 juli i år, sammen har vi sønnen Mikkel fra 24/3-2006 :elsk:

Som person er jeg vist "lidt" dominerende, men er bestemt også sød og hjælpsom.
Jeg er kendt for at sige min mening og er ikke bange for at kalde en lort for en lort og en spade for det den er!
Med venlig hilsen

Louise
Post Reply