lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by Glory »

Jeg har vist ikke rigtigt noget intelligent eller problemløsende at skrive, andet end at jeg bliver helt skidt tilpas af at læse dit indlæg...
Din frustration skinner så tydeligt igennem, at det gir´ et helt stik i hjertet.
Pas nu på dig selv!

Pia
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by Pauillacine »

Jeg har heller ike noget epokegørende at tilføje.

...men vil lige give dig et skulderklap for din trods alt aldrig svigtende evne til at beskrive en elendig, grå og slimet hverdag på humoristisk vis :tommelop:

Og så må jeg medgive at dit liv har taget en træls træls retning.
Kan du ikke dele elendigheden i tre dele, og så blive enig med den om, at nu er det nok - tre dårlige ting kommer samlet - nuvel - men IKKE mere, tak.

(Og så håber jeg din mand får lyst til andet end at smide en gammelkendt brokplade på snart :pisk: )
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by MinnaN »

Puha, jeg får sved på panden af at læse om det. :-o
Jeg har ikke noget at tilføje andet end kanske børnene selv burde arrangere noget transport rundt i verden?

Og så har du en dejlig humor, men det ved du vist godt. :-)
Når huset er i orden, så skifter manden vel brokplade?
Pas på dig selv, ikk?
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by annetteB »

[quote:7e85644ecd]Jeg har ikke noget at tilføje andet end kanske børnene selv burde arrangere noget transport rundt i verden? [/quote:7e85644ecd]

Tjoh, tjah..jeg véd ikke rigtig??
Jon går kun til spejder. Der er 6 km hver vej - og selv om han skal køre begge veje i mørke, så KUNNE han jo i teorien godt køre selv. Det gjorde han jo da i sommers.

Men, men: I uge 42 startede Lea også til spejder. Hun er kun 9 og IKKE gearet til at cykle 2x6 km i mørke mellem lokale fartidioter og spritbilister.
(hvorslev kommune har amts-rekord i frakendelse af kørekort pga spritkørsel)

Alt andet lige, ville der altså ikke være en skid kørsel sparet ved at lade Jon cykle selv, sålænge Lea skulle køres alligevel!

Ida går til motorcross mandag aften, og til boksning tirsdag aften. Begge dele foregår i Langå. Der er 16 km hver vej - dét synes jeg sgu er langt i regn og rusk og mørke?? Og det føles med garanti ikke en smule mindre langt, når man først har tævet i sækkene, sjippet, løbetrænet og lavet armbøjninger i 1½ time.

Aja rider jo som bekendt. Hun har Coy opstaldet på rideskolen i Langå. Hun er altså pisket til at skulle ud til ham hver dag!
Og siden hun tillige muger ved gud og hvermands heste for at spare op til en stor hest, samt rider en kæmpe varmblodshoppe foruden sin egen...og om søndagen tillige sin ridelærers dressurhest...og iøvrigt GÅR de 2 km fra skole til rideskole hver dag - så vil jeg da godt nok ikke osse bede hende cykle 16 km hjem hver dag!?

Lea rider forresten også om mandagen. Hun tager selv bussen (med indbygget ventetid i Ulstrup og 1½ km at gå fra stoppestedet til rideskolen) Vi henter hende og Aja samtidig med vi bringer Ida ud til motorcross.

Vi bor så langt ude på landet, at der INGEN busser kommer nærmere end 5 km fra hjemmet...og de holder forresten op med at køre "så tæt" på os allerede omkring kl 16-17 stykker!

At køre med bus fra Langå til Thorsø eller omvendt kræver et skift i Ulstrup - nogle gange med op til 45 minutters ventetid.

Andre mennesker i lokalområdet går på den lokale skole/rideskole, hvorfor der ikke er mulighed for "at køre med andre folk, som tilfældigvis skal samme vej"

Normalt er dette IKKE et større logistisk problem. Men når to forældre er indlagt og kræver idelige besøg, konferencer med læger, samt tømning af postkasser o.m.m.a - SÅ trækker det altså tænder ud.
Primært mine lader det til.

- ikke fordi Manden Min ikke VIL køre børn - men fordi han ved den aller-aller-sødeste julegrød er presset nok i forvejen al den stund 90% af hans fritid går med Projekt Hus. 5% går til Grønspætterne.
De sidste 5% går med at skændes med mig*

(*men det er til gengæld 25% af MIN fritid... :mrgreen: )
Tak for jeres medfølelse og søde ord.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by annetteB »

[quote:26101b9ab7]Nu har jeg lige taget 2 ½ hele dage på sofaen .. de er hermed sendt til dig så du kan være frisk og veloplagt til din "fridag" i morgen [/quote:26101b9ab7]


Yihaaa! Så kan jeg frisk og veloplagt som en overkørt kat møde op til det visitationsmøde på amtssygehuset i morgen.....og måske endda have overskud til at besøge min mor bagefter og (suk) forsøge at forklare hende hvad der kom ud af mødet.
Håber sgu, at hun bare imorgen befinder sig i denne dimension og ikke på planeten Paranoia.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by Lone »

Det lyder ganske frygteligt.

Men I burde sgu da deles mere om al den kørsel - det kan da godt være at manden har travlt, men det har du edderperkeme osse - og så er du vel også både bekymret og ked af al det emd dine forældre - det trækker da flere tænder ud, end at have travlt med husbyggeri.

Det er da osse helt utroligt hvad du kører rundt til - kunne ungerne ikke i en kortere periode skrue lidt ned for blusset, indtil tingene stabiliserer sig lidt?
Eller kunne I måske indrette det således, at I samler noget af al det kørsel?

Jeg er mest til Lones version - de skal sgu da ikke køres til noget hver dag, det er da pisse ulideligt!
Er I nogensinde hjemme samtidig?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by annetteB »

[quote:7f18924125]Er I nogensinde hjemme samtidig? [/quote:7f18924125]

Ja, da: Onsdag og fredag er der ikke nogen der går til noget undtagen Aja, der rider - men hun er færdig, når jeg har fri fra arbejde og kan så køre med mig hjem!
:klap:

Lørdag-søndage er vi da osse hjemme i ny og næ.
:klap:

[quote:7f18924125]det kan da godt være at manden har travlt, men det har du edderperkeme osse - og så er du vel også både bekymret og ked af al det emd dine forældre - det trækker da flere tænder ud, end at have travlt med husbyggeri. [/quote:7f18924125]

Pointen er, at jeg jo OSSE har travlt med husbyggeri!!
Vi SKAL være færdige med det hus inden 1. maj. Og færdige med nedrivningen. Og helst 60-70% færdige med stald og maskinhus.

- og dét bliver vi sgu ikke, hvis ikke Manden Min arbejder al den tid han overhovedet kan.

Hvis ikke huset er færdigt, så er vi i dén grad på skideren, at dét der sker lige nu er VAND ved siden af.
:doed:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by Lone »

Så må ungerne jo i praksis lære hvad solidaritet betyder - og det må vel være at skære ned på aktiviteterne indtil maj 2007!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by annetteB »

Jamen Lone?
Faktisk synes jeg IKKE at de går til ret meget??

- vi har bare mange børn!
:mrgreen:

Aja KAN jo også dårligt lade hesten stå og rådne op indtil maj 2007?
:fy:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

lortedaglortedaglortedaglortedag!!!!!

Post by KatieKat »

Det gør hun vel heller ikke hvis hun alligevel kan køre med dig hjem fra arbejde. Men man kunne vel godt sige at i en periode bliver der kørt til og fra arbejde og intet andet. Vil man som barn nogen steder i den periode så må man selv sørge for transport.
Hvis det hele står og falder med at i får rejst det hus til tiden så er det vel også i børnenes bedste interesse at i har fritid nok til at få det gjort og at den fritid ikke bliver brugt til at lege chauffør. Det er jo ikke fordi børnene bliver spærret inde i den tid. De går vel i skole hver dag og ser deres kammerater der.
Det kan godt være at de ikke går til meget, men eftersom der er mange børn og kun en kørende forælder må alle vel skære ned for at få det til at hænge sammen. Keder de sig kan de vel hjælpe med at sætte hus sammen...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply