misbrug

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

misbrug

Post by KatieKat »

Det lyder da ikke særligt konstruktivt. Det må da til enhver tid være bedre at du selv tager kontrollen og skaber dit nye liv sådan som du vil have det. At ruge lyder ikke særlig grib livet og lev i nuet agtigt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

misbrug

Post by 99E »

Vi har også varmt vand.
Så ved du dét.

Det kan sikkert være meget godt for sådan nogle mennesker, der "handler" at liiige tænke sig en anelse om først. En gang imellem.
Men der er grænser for, hvor meget man kan lave om på sig selv.

Jeg tror det smarteste er, at DU finder ud af, hvornår DU har siddet og stirret fortvivlet ind i en væg længe nok.

JEG har i hvert fald inegn anelse overhovedet om, hvordan man kan se på folk at "nu er der smerte nok til at det er tid til at handle"...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

misbrug

Post by KatieKat »

Lea: Kan jeg ikke få lov at se den opgave? Jeg sidder i øjeblikket og retter min søsters bachelor om motivering af misbrugere. Jeg er sikker på at hun også gerne vil læse den.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

misbrug

Post by Susmh »

Æv da June.
Jeg håber du kommer videre og får en tilværelse uden alt for mange spøgelser.
Du og ungerne ønskes alt held og lykke herfra.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

misbrug

Post by Tukær »

Hej June, er lige kommet online igen efter torden...

Og sikket et chock at læse, men vi har også varmt vand, og manden min vil helt sikkeret gerne hjælpe dig med fyret, hvis det skal være, det har han meget styr på sådan noget.

Og græs har vi også nok af, så skulle det "brande" helt sammen, så kommer du bare med hestene...

Stort kram til dig June

Hilsen
Annette
Lone

misbrug

Post by Lone »

det gør mig ondt at høre, June!
User avatar
Icewife
Posts: 34
Joined: Sat 5. May 2007 09:02

misbrug

Post by Icewife »

forstået på flere måder

Først, så gør det mig ondt June, men lader til du er meget afklaret omkring din situation, så du skal nok komme igennem det.
Og du har mange herinde som støtter dig og bakker dig op, og det er rart :-)

Men selve tråden kom på et lille sidespor, ikke at dit private problem ikke er vigtigt for er det absolut, da det jo kommer af et misbrug.

Jeg arbejder med misbrugere, både stoffer og alkohol, og begge mine brødre var alkoholikere og døde af følge sygdomme for få år siden, ingen af dem blev 50 år.
Jeg var en kort periode kæreste med en stofmisbruger, som dog nåede at blive clean, men desværre omkom i en meget tragisk trafikulykke få dage efter hans udskrivelse.
Så man kan vist godt sige jeg har haft og stadig har den slags meget tæt inde på livet.

Misbrugere er syge, eller svage. Som andre siger, så er det deres hjerne der styrer det og det er meget svært at komme ud af et misbrug, alt efter hvilket misbrug, hvordan det er opstået, eller hvem man er som person, hvilket miljø man er vokset op i osv.

En del af de beboere jeg arbejder med, er misbrugere, fordi de er født misbrugere, dvs deres mor har under graviditeten taget hårde stoffer, og en stor del af de børn bliver selv misbrugere.

Nogle af dem er misbrugere pga omsorgssvigt, og der er det meget svært at stille noget op, for hele deres liv har handlet om svigt, mistillid til andre og fra andre og de er ødelagt dybt inde i sjælen, så årelange behandlinger er ikke altid en succes.
Så er der misbrugere som er endt der, pga skilsmisse, mistet job eller en depression, og dem kan man hjælpe, ikke altid, men en stor del af dem.

Men for at kunne hjælpe en misbruger, skal personen først erkende de har et misbrug, for den selverkendelse ligger der, kan du eller andre intet gøre.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

misbrug

Post by Stimata Doamna »

Det gør mig ondt, June. Det er en sej en at komme igennem. Men mon ikke du kan få situationen vendt til det bedre? Det lyder i hvert fald til, at du trods alt også har et problem mindre?

God vind til dig og ungerne!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lea
Posts: 782
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

misbrug

Post by Lea »

[quote:34cc8a3394]Misbrugere er syge, eller svage[/quote:34cc8a3394]
(Alkohol)misbrugere er ikke syge eller svage. De er syge - og det gør dem svage!
Jeg er på vej til Hjallerup Marked, men jeg skal nok holde foredaget snarest :-D

Dort(h?)e: Den er færdigredigeret mandag eller tirsdag, så skal jeg fluks sende den til dig...
User avatar
Icewife
Posts: 34
Joined: Sat 5. May 2007 09:02

misbrug

Post by Icewife »

Lea.

Skrev også de var syge, og fik skrevet eller, men mente OG.
For er en sygdom, som er påvirket af forskellige årsager. Helt enig :-)
Post Reply