Dræbersnegle

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Dræbersnegle

Post by Mansemor »

Øv, altså, jeg har lige opdaget, at jeg har dræbersnegle i haven. :mur:

Jeg kan ikke få mig selv til at gøre dem noget - kan man ikke bare lade dem være? Når man ser indslag i fjernsynet, virker det ikke, som om der kommer særligt meget ud af at bekæmpe dem med salt, kogende vand (de dør efter ½ minut - ET HALVT MINUT!!!) osv. Folk vader rundt og fjerner snegle, men der er lige så mange, når de kommer tilbage.

Please, sig, at jeg ikke behøver at være væmmelig ved dem. :ked:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
Blønner
Posts: 200
Joined: Sun 3. Dec 2006 23:22

Dræbersnegle

Post by Blønner »

vi har mange dræber snegle
hakker dem over hopper på dem
de ødelægger alt grønt en blomsterkrukke på en nat
jeg kan fjerne mindst 100 pr dag
og holde bedene nogle lunde frie for snegle
men de er begynde at parer sig med vores danske snegle
håber der en dag findes et middel imod dem

indrømmer at jeg intet føler for dem,
de skal væk,de er på græsmarkerne mange ,
tænker tit på hvad der sker når vi laver wrap foder med snegle i ,
håber de alle vil dø de dræber snegle,
to snegle lægger ca 400æg
Venligst Bl
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Dræbersnegle

Post by gukuvi »

-----------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Dræbersnegle

Post by Ane »

er der ikke noget med at ænder æder dem?

Der er ikke bekæmpelsespligt så vidt jeg ved mansemor - så så længe du holder haven fri for bjørneklør og flyvehavre må du være vært for alle de dræbersnegle du gider..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Helle Sørensen
Posts: 286
Joined: Wed 31. Jan 2007 11:36

Dræbersnegle

Post by Helle Sørensen »

Vi har også dræber snegle, jeg klipper/hakker dem over og kvadre dem.

Vi har ikke så mange og det er nok min nabos skyld, hun render ude og jagter dræber snegle på alverdens tidspunkter af døgnet, selv når hun kommer hjem fra job kl 0100 går hun en runde i haven med en lommelygte.
Hilsen Helle S
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Dræbersnegle

Post by Lone Beck »

[quote:e8151866b1]Vi har ikke så mange og det er nok min nabos skyld, hun render ude og jagter dræber snegle på alverdens tidspunkter af døgnet, selv når hun kommer hjem fra job kl 0100 går hun en runde i haven med en lommelygte. [/quote:e8151866b1]

Interessant nabo :vader:

Vi har heldigvis ingen dræbersnegle her :jeanie:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Helle Sørensen
Posts: 286
Joined: Wed 31. Jan 2007 11:36

Dræbersnegle

Post by Helle Sørensen »

Jeps hun er en interessant nabo Lone B, hendes problem ligger nok mest i at de er efter hendes køkkenhave og den er hun meget glad for.

Gad vide om man kan dressere dræber snegle til kun at ordne skvalderkål, så ville jeg nok lige beholde en enkelt :lol:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Dræbersnegle

Post by HHansen »

Gad vide om en lille flok dræbersnegle kan holde min have nede? :hva:

Jeg kan ihvertfald ikke :mur:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Dræbersnegle

Post by Mansemor »

Det er også min lumske plan - jeg kan nemlig heller ikke holde min have nede, så lidt hjælp fra snegle ville passe mig fint. Der er masser at gumle løs af! :viben:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Dræbersnegle

Post by Godzilla »

Hvis du lader skidtet blive i haven, skulle den være ryddet i løbet af no time lyder det som om. De æder vist alt.

Du kunne jo også anskaffe dig en lille flok moskusænder. De æder dem, og desuden rydder de din have for stort set alt grønt, og de skider over det hele, så du får gødet haven ved samme lejlighed. Underligt nok rapper de ikke, de siger ikke andet end en hvæselyd som om de hvisker.

Når det bliver vinter slagter vi dem, og æder dem til jul. De smager rigtig godt. Jeg skal nok stege dem.

Spøg til side: De er så vidt jeg er informeret ret befængte med colibakterier og den slags lækkerier, så de er ikke så rare at have gående.

Nematoder (hedder det vist) er noget som snegle dør af, og når de levende så æder de døde (satans til uskik) dør de også osv. Det er ufarligt for andre dyr.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply