Jeg vil ha min egen pruh!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by MinnaN »

*suk*
Jeg er bare ked i dag. Savner at ha min egen mule at mule med. Savner at kunne lave de ting, JEG finder sjove og interessante med muler. Savner at bestemme over MIN hest. :nej:

Jeg er træt af "besøgstider", træt af ikke at blive regnet for noget i hestekredse (ikke heroppe), træt i det hele taget af at være "rideskolerytter", træt af at min ridning blir smadret af andre, træt at mine fremskridt blir skamhærget af alle. :ked:

Alligevel er det et godt sted jeg rider. Der blir taget hensyn til hestene, de har det godt og alt muligt. :ok:
Jeg VED godt der skal være regler fordi der er børn og unge der er DYBT besværlige og viljedøve og dybt debile.

Men men men... Det hjælper sgu ikke på en gammel rytter og tidligere hesteejer som mig, der ER ansvarlig og blah blah blah...

Mildest talt??
Jeg er DYBT misundelig og grøn af jalousi på alt og alle der har hest/pony/æsler.

Jeg vil ha min egen!!! Nogen der har 50 000 kroner plus det løse til mig??? :viben:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by Mansemor »

Ja, du må ha' dig din egen hyp, Minna! :tommelop:

Jeg vil til gengæld ha' mig en hest nr. to, som kan tage over, når Manse ikke kan mere. Nu har jeg prøvet to fjordheste - den, I har set foto af, og en på Fyn i dag, og jeg er nået frem til, at jeg ikke skal have pony. Man går ikke fra en Manse-bamse til en pony. Det er fysisk umuligt at foretage den overgang i en sen alder - kroppen er frosset fast i "bred-hest-mode", og den kan ikke sådan bare lige skrues ned fra en størrelse X-full til en størrelse pony.

To gange har jeg set drømmehesten - den ene var ikke til salg. Æv da også. Den anden er til salg, men drømmen består i, at den ligner en yngre og lidt lavere (men ikke meget tyndere) udgave af Manse.

Og [i:32727fb2d7][b:32727fb2d7]det[/b:32727fb2d7][/i:32727fb2d7] er, hvad jeg vil have - jeg vil ha' Manse, vil jeg. Nå. :brok:

Men den må jeg hellere lade stå på Falster, eller hvor det nu var, og så lede videre efter den der helt rigtige lidt kraftige hoppe på omkring 150-155 cm. Juuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuu.. Hvor er duuuuuuuuuuu?
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by annetteB »

[quote:7e5d39b546]Men den må jeg hellere lade stå på Falster, eller hvor det nu var, og så lede videre efter den der helt rigtige lidt kraftige hoppe på omkring 150-155 cm. Juuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuu.. Hvor er duuuuuuuuuuu? [/quote:7e5d39b546]

Hvad med at komme et smut til Jylland?
Vor "lokale" hestehandler Per Thybo har kun sjældent under 40 heste hjemme af gangen og er flink og YDERST reel at handle med - og har endda meget rimelige priser.
www.pthybo.dk
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by Mansemor »

Hans navn er jeg stødt på nogle gange i min søgen. Jeg kan godt lide hans beskrivelser ind i mellem: "Ganske almindelig hest". Så har han da ikke lovet for meget. :bahh:

Dejlig afveksling i forhold til de mange anprisninger, man ellers ser.

Jeg er vokset op i det vestjyske med heste opstaldet på vores gård fra diverse hestehandlere og kræmmere. Det har ikke givet mig det bedste forhold til professionel hestehandel. Men det skal jo ikke komme Thybo til skade, hvis han er god nok.

Kender jeg ikke det navn et andet sted fra? Noget med Thybos julekalender med letpåklædte kaninpiger og et juletræ, mens en klam mand ævlede løs om et eller andet i en lænestol? Viasat Sport, mener jeg, det var. Bvadr.

Nå, igen - det skal ikke komme Per Thybo til skade, at der findes en klam mand med samme efternavn. Det kan han jo ikke gøre for. Men jeg får bare associationer, hver gang jeg ser hans annoncer. Hi hi..
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by annetteB »

[quote:cb6fb85aa4]Hans navn er jeg stødt på nogle gange i min søgen. Jeg kan godt lide hans beskrivelser ind i mellem: "Ganske almindelig hest". Så har han da ikke lovet for meget[/quote:cb6fb85aa4]

Generelt er mine erfaringer med Per at han fortæller ALT hvad han ved om hestene - herunder osse, hvis han reelt ikke aner en disse om den fordi han fik den ind igår efter en byttehandel.

Han tager generelt enhver hest retur uden diskussion, hvis man finder noget som helst galt ved den - også selvom der er gået lang tid.

Generelt er det en god ide at ringe i forvejen og aftale en tid - og fortælle lidt om hvad man søger og til hvilken pris.

Da jeg købte Cacao havde jeg ringet et par dage før og fortalt at jeg søgte en STOR pony eller en mindre hest til min 12årige datter - og at den ikke måtte koste meget over 22.000, at den skulle have alle fire ben intakt, være fornuftig i bøtten og at jeg ikke havde noget imod en utilredet hest, hvis den bare var håndterbar.

Jeg fik forevist 6-7 heste og ponyer i den prisklasse, startende nedefra. Cacao fangede i dén grad min interesse og jeg fik ham forevist i longe på bane. Jeg kom så igen dagen efter og kiggede på ham igen og så ham løs i ridehus og løssprunget på begge volter.

Herefter betalte jeg 35% af købssummen i depositum og vi aftalte en leveringsdato. Resten af købssummen forfaldt til betaling, når han var gået gennem handelsundersøgelsen ved min egen dyrlæge.
Det gik så hverken værre eller bedre end at han kom til skade under transporten ved et hændeligt uheld - faktisk fik han en mindre griffelbensskade.

Jeg ringede omgående til Per med de dårlige nyheder og vi aftalte at jeg fik dyrlæge til hesten, havde den gående i 14 dage til tre uger og fik den handelsundersøgt derefter.
Hvis ikke han blev haltfri på dén tid, så skulle jeg ringe, og så kunne vi lave ny aftale eller han kunne tage hesten retur.

Cacao BLEV heldigvis haltfri og han gik rent gennem undersøgelsen og jeg kørte op til Per med de resterende penge (minus dyrlægeregning!) og fik en kvittering på købet.

En af mine veninder har været oppe hos per et par gange siden og hver gang har han spurgt til Cacao.

Jeg kan kun give min varmeste anbefaling af Per
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by Mansemor »

Det lyder da bare helt i orden! :tommelop: Sådan en mand vil man gerne handle med. Dejligt, at der er nogle reelle af slagsen i branchen, og synd for dem, at andre giver branchen et så dårligt ry, at man dårligt nok tør nærme sig.

Det er bestemt ikke umuligt, at jeg tager et smut derop. :-D
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by annetteB »

[quote:ee23c9aec0]Det er bestemt ikke umuligt, at jeg tager et smut derop.[/quote:ee23c9aec0]

Så ringer du lige - så kan jeg give en kop kaffe og en kage!
:aribeth:

(har du lyst tager jeg også gerne med ud som "ekstra øjne" når du kigger hest: Elsker at se på heste, det er næsten lige så godt som selv at købe dem! :lol:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by Mansemor »

Jaaaah, det ku' bare være hyggeligt! :-D

Jeg ville lokke Gunilla med i så fald. Vi har også en anden, vi skal besøge udenfor Viborg. Hun har æsler...

Rooooaaaaadtriiiiiip!!! :sanne: :jeanie: :sanne:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by annetteB »

[quote:4f16fc0d9c]Jeg ville lokke Gunilla med i så fald. Vi har også en anden, vi skal besøge udenfor Viborg. Hun har æsler... [/quote:4f16fc0d9c]

Aahh - det lyder som Skingur??
:ide:

Har læst hendes indlæg på HN og hun lyder til at være en dejlig person!
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Jeg vil ha min egen pruh!!!

Post by CXEC »

Ja, Minna det har jeg jo sagt at du skulle LÆNGE!!! Og det der med at hænge fast i et ridested, det kender jeg bedre end nogen anden!!!

Tag en dyg indånding og bid tænderne sammen. Der er andre steder der kan fungere lige så godt! Det ved du. (Og jeg)
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply