Presenting...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Presenting...

Post by Mansemor »

Så lykkedes det efter en hård og koncentreret indsats, der har bragt mig fra Fyn til sydspidsen af Lolland på under en uge.

Jeg har set på ponyer og heste og prøveredet nogle stykker, men udover Fellponys James manglede de alle sammen "det". James er lidt yngre, end jeg havde tænkt mig, da jeg ikke ved, om Manse kan holde, til James kan tilrides, og jeg skulle lige undersøge lidt mere om fellponyer, da jeg ikke kender nok til dem. Men han har helt klart "det", den lille James! :bahh:

Nå, men jeg fik øje på en annonce, som jeg egentligt havde sprunget over, fordi det var en skimmel. Men jeg kunne rigtigt godt lide beskrivelsen, og der kunne jo ikke ske noget ved at kigge. Så jeg tog op til Hillerød, gik ud på folden og kunne kun sige til hende, da hun kom direkte hen til mig: "Nå, dér var du!"

Alderen er perfekt - 3 1/2 år og lige klar til at begynde tilridning. Højden er perfekt - 151 med mulighed for at vokse yderligere. Om hun gør det eller ej, er lige meget, da jeg ønsker mig en på 150-160 cm. Temperamentet er perfekt - og hun er simpelthen smuk.

Så jeg fik arrangeret handelsundersøgelse i dag, og der var et par anmærkninger, men efter at have tænkt og konsulteret forskellige, besluttede jeg mig til, at det ikke betyder så meget, at det skulle hindre mig i at købe hende.

Med lidt held kommer La Fidèle, som hun hedder, hjem til os allerede i morgen. Så skal I nok snart få nogle foto. Jeg har nogle, men de er ikke særligt gode.

Jeg er ganske enkelt forelsket - da dyrlægen pillede og trykkede og lavede alt muligt, puttede hun hovedet ind til mig og nussede mig. Hun var ikke glad for det, men hun accepterede, da jeg trøstede hende og sagde, at han godt måtte.

Så efter at have rejst land og rige rundt, fandt jeg hende en halv times kørsel fra stalden. :ehj: Og det var lige før, hun sagde: "Hvad tog dig så lang tid, jeg er jo lige her!" :elsk:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Presenting...

Post by annetteB »

[quote:e0bbca5c81]Så efter at have rejst land og rige rundt, fandt jeg hende en halv times kørsel fra stalden. Og det var lige før, hun sagde: "Hvad tog dig så lang tid, jeg er jo lige her!" [/quote:e0bbca5c81]


Det lyder som kærlighed ved første blik!
Glæder mig til at se billeder af hende.
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Presenting...

Post by Fellpony »

tillykke tillykke...
Jeg glæder mig til at se billeder af skønheden..
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Presenting...

Post by Mansemor »

Mange tak! :sanne:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Presenting...

Post by Fellpony »

Må vi ikke lige snyde se de billeder du har af hende??
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Presenting...

Post by Godzilla »

Jeg håber at hun kommer hjem i morgen. Jeg kan ikke vente med at se hende!!

Gisp hvor er det spændende! :jeanie:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Presenting...

Post by Mansemor »

Så skidt da... :bahh:

Annoncen er her:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/155120/1/
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Presenting...

Post by Fellpony »

Hvor er hun køn
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Presenting...

Post by Mansemor »

Og så er hun endda en utroligt positiv overraskelse, når man møder hende.

Hun er mørk i huden og har en nærmest skifergrå mule, og farven er tæt på leverrød, hvis den ikke er det - med hvide stikkelhår.

Suuuuuk... :elsk:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Presenting...

Post by HeidiO »

Tillykke Tillykke, wouw - hun er da en smuksak uden lige. Glæder mig til at se flere billeder.

Og så er der jo en positiv ting ved at se på flere heste - man er slet ikke i tvivl når den rigtige står der.
Heidi
Post Reply