Find klikkerne frem!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Find klikkerne frem!

Post by Stimata Doamna »

Hvis I mangler lidt inspiration til træningen af jeres heste, så kig her:

http://jp.dk/timeout/article1107737.ece

Så kan I godt se at få fundet klikkerne frem. Skal vi se, hvem der først kan lære hesten at støvsuge??? :viben:

Måske kan man også bruge klikkertræning til at lære manden at støvsuge?? Man skal jo i bund og grund være god ved dyrene :hhansen:

Sidste spørgsmål: Hvad er forskellen på mænd og dyr???
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Find klikkerne frem!

Post by CXEC »

[quote:1a73288979]Måske kan man også bruge klikkertræning til at lære manden at støvsuge?? Man skal jo i bund og grund være god ved dyrene :hhansen: [/quote:1a73288979]

Enig!

Forskellen på mænd og dyr? Uff, don't get me started... hahaha :viben:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Find klikkerne frem!

Post by Lone Beck »

Hold kæft, den er skøn :viben:

[quote:9550add050]Så kan I godt se at få fundet klikkerne frem[/quote:9550add050]

Mener du ikke oplukkerne? :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Find klikkerne frem!

Post by Jenna »

Jeg har prøvet at kliktræne manden. Men han :brok: alt for meget.
Så er det altså nemmere med Valle, som kan spille bold, smile, gå spanske skridt og samle ting op
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Find klikkerne frem!

Post by Stimata Doamna »

[quote:48b1c98bfc]Mener du ikke oplukkerne?[/quote:48b1c98bfc]

Kan man bruge dem til at træne dyr/mænd - eller noget - med? Et klik eller lyden af en øl, der åbnes... Tjo, en oplukker kunne måske bruges. Nok mest til at træne mænd med :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Find klikkerne frem!

Post by Lone Beck »

[quote:81ac99e809]Et klik eller lyden af en øl, der åbnes... [/quote:81ac99e809]

Jaha - først lærer man hesten at hente øllerne, og så bruger man oplukkeren til at træne manden :ide:

Jenna: Hvordan har du lært Valle at spille bold - altså kan du give en trin for trin-anvisning. Jeg vil gerne lære Fie det, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre :ehh:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Find klikkerne frem!

Post by CXEC »

[quote:ce6cf07ab9]Jenna: Hvordan har du lært Valle at spille bold - altså kan du give en trin for trin-anvisning. Jeg vil gerne lære Fie det, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre :ehh:[/quote:ce6cf07ab9]

Jeg vil også gerne bede om trin for trin anvisning samt en for en spanske skridt. :-D
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Find klikkerne frem!

Post by HeidiO »

http://www.klikhesten.dk/article.aspx?id=training

Her kan man få inspiration til hvordan man lærer dem de spanske skridt, og andre ting. Se under øvelser
Heidi
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Find klikkerne frem!

Post by Jenna »

Valle har altid haft en tendens til at sparke/skrabe med forbenet. Næsten af sig selv, fattede han ideen med bolden.

De spanske skridt lærte han ved at jeg stod foran ham og rørte hans ene forben med en pind. Når han løftede det sagde jeg højre/venstre og klikkede.
Da han blev rigtig god til det, trak jeg ham fremad i mens. Og til sidst rørte jeg ved forbenene på skift, i mens jeg trak ham fremad. Og BINGO, så gik han spanske skridt.

Manden har jeg slet ikke haft held med. Men måske skulle jeg prøve den der oplukker i snakker om
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Find klikkerne frem!

Post by annetteB »

[quote:12bea53b14]De spanske skridt lærte han ved at jeg stod foran ham og rørte hans ene forben med en pind. Når han løftede det sagde jeg højre/venstre og klikkede.
Da han blev rigtig god til det, trak jeg ham fremad i mens. Og til sidst rørte jeg ved forbenene på skift, i mens jeg trak ham fremad. Og BINGO, så gik han spanske skridt.

Manden har jeg slet ikke haft held med. Men måske skulle jeg prøve den der oplukker i snakker om [/quote:12bea53b14]

Ej, Jenna: Hvilken nytte har man af en mand, der kan gå spanske skridt??
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply