Endnu flere tiltag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Endnu flere tiltag

Post by Anja »

Jackpot bare rolig, det sker ret sjældent.

Det handler om simpel afmætning, der har virkelig være nogle uhyre seje tråde i tidens løb, hvor en enkelt person simpelthen har været så dumstædig og provokerende overfor samtlige brugere, at logikken er sluppet op og håbløsheden har overtaget.

Der er intet at gøre, jo more sig, måske.
Lisbeth Sejberg

Endnu flere tiltag

Post by Lisbeth Sejberg »

Synes det var helt befriende at læse det lille optræk til "Blå Stue" her på Strigler :katiekat: .... :popcorn:

Skal man hyle med de ulve, man er i blandt, kan jeg vist godt finde ud af det her :linski:
Mvh. Lisbeth
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Endnu flere tiltag

Post by Stimata Doamna »

[quote:ea43c346ce]Der er intet at gøre, jo more sig, måske.[/quote:ea43c346ce]

Dét ville være yderst glimrende :lol:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Jackpot
Posts: 22
Joined: Fri 18. Nov 2005 02:04

Endnu flere tiltag

Post by Jackpot »

[quote:c8330e252e="Anja"]Jackpot bare rolig, det sker ret sjældent.

Det handler om simpel afmætning, der har virkelig være nogle uhyre seje tråde i tidens løb, hvor en enkelt person simpelthen har været så dumstædig og provokerende overfor samtlige brugere, at logikken er sluppet op og håbløsheden har overtaget.

Der er intet at gøre, jo more sig, måske.[/quote:c8330e252e]

Det håber jeg du har ret i, for det er ikke den adfærd jeg vil komme til at savne fra tidligere sits.
User avatar
Hms4life
Posts: 164
Joined: Thu 6. Mar 2008 10:45

Endnu flere tiltag

Post by Hms4life »

Der er lige blevet gjort opmærksom på at der på JHN er en bruger som gjorde sig skyldig i samme forbrydelse som Diana, oprettelsen af en falsk bruger mens den første var bannet. Denne fik 2 mdrs ekstra banning som straf....

Se her:

http://www.heste-nettet.dk/forum/18/921474/921474/

Ville lige føje denne oplysning til resten herinde.
User avatar
Dolly Parton - Windstrup
Posts: 467
Joined: Wed 27. Feb 2008 18:25

Endnu flere tiltag

Post by Dolly Parton - Windstrup »

:opkast: FLOT hn en JHN bruger får 2 sølle ekstra måneders banning, jeg bliver meldt til mit arbejde! :ras: :brok: :mettebo: :glory:
Synes stadig Henrik Biering er lidt af en klaphat...

2009 er indtil videre ikke det super fantastiske år jeg ellers havde håbet på, skod karma...
Masterpiece
Posts: 2
Joined: Fri 7. Mar 2008 03:00

Endnu flere tiltag

Post by Masterpiece »

Halløj alle strigler.

Nu har jeg kæmpet mig igennem tråden her, og ja, som de fleste andre, er jeg mildest talt rystet. Jeg troede trods alt ikke det stod så grelt til på det andet site. Det virker som et rart fristed her, og så har I da bare de cooleste smileys ever

Hehe morer mig nu en anelse over betegnelsen kuglegrillens dronning, åh jo denne dronning har undertegnede også været i herlig dialog med.
Jo jo man har da også selv været i klammeri med HNmoderationen. Må også stille mig enig i at der sørme er forskel på folk. Af hensyn til mit erhverv har jeg valgt at være forholdsvis anonym.
Men hurra, jeg er ikke bannet. Kun halvvejs, dvs der er emner jeg ikke må diskuterer. Nej fy da føj, tænk at jeg alene har ret. Så får man henstilling om aldrig nogensinde at kommentere dette emne igen :fy:
Vældig konstruktivt

Det er nu lidt synd indlæg slettes, og det er lidt synd standarden derinde falder så drastisk. Men jeg kan se flere af jer andre "voksne" gemmer jer her, så det er måske stedet fremover.

Nå håber I kunne klare en sjat HNkritik mere.

Men herligt at læse jeres åbne debatter her :askepot:
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Endnu flere tiltag

Post by xtiny »

Jeg meldte mig til på Strigler, da Atengstedt gik fra HN.
Jeg har bare ikke brugt det, da jeg synes forumsystemet er noget hø. Men- Amino bruger det jo også- og vi selv.

Jeg kan bedre lide HN´s.

Næh, der er ikke så meget kød på min historie på Flix, jeg skriver som 3. part- og har min viden fra DW´s skrevne ting- og HN. Jeg vil ikke gerne udsættes for en retssag.

Men- da jeg blev intern fik jeg en masse at vide om Brian og Zanne. Derfor synes jeg, HN ligner Tvind- eller Jehovas Vidner. Sjovt nok- et par år efter, jeg gik og smækkede med døren, så ringede HB mig op, om jeg ikke ville arbejde for dem igen?

Min nørdemand, som de hev ud samtidig med ego (og han er meget loyal fortsat), fik ikke den mulighed. Han var ellers godt i gang med at rette kodefejl.

Mvh
xtiny
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Ex Ponybuskonduktør
Posts: 61
Joined: Thu 6. Mar 2008 13:53

Endnu flere tiltag

Post by Ex Ponybuskonduktør »

Jeg blev bannet for at skrive et lille eventyr, og har efterfølgende forsøgt at få en dialog med moderationen. jeg har dog fundet ud af at det er fuldkommen meningsløst at diskuterer med moderationen idet alle svar man får nærmest kan sammenfattes med "sådan er det bare og tag så og luk" :mettebo: :mur: :afvist: :celeste:

For sjovs skyld er her både "eventyret" og den efterfølgende dialog med moderationen.

Der var en gang.....

Der var en gang .. (ja sådan starter alle gode eventyr) hvor hestenettet var brugerernes forum, og dette koncept lokkede hestefolk i tusindvis til, mange lavede endda et stort frivilligt arbejde på forummet.. Men så en dag (så pludseligt skete det dog ikke i virkeligheden) var det hele kommercielt, og alle de mange brugere der både havde været med til at bygge hestenettet og skabe liv i det fik nu at vide at de kunne holde kæft og rette ind til højre, eller forsvinde... Samtidig med at de "rigtige" (nogle kalder dem interne) promoverer sig selv og deres interesser med store bannerannoncer for alt fra marsvin og kuglegrill til gamle ridesokker, og adgangsvejen til dette tidligere paredis går nu gennem den mest internes baghave (netsafe) så der kan holdes et vågent øje med alle der drister sig til at lokke ind..


Det store spørgsmål er bare, får dette eventyr en gang en lykkelig slutning ?

Efterfølgende forsøg på dialog..:

Fra Heste-Nettet d. 2008-03-03 11:34
Du er hermed bannet fra Heste-Nettet frem til d. 04/04-2008. Efter denne dato er du velkommen til at henvende dig til os igen, hvis du fremover ønsker at overholde vores adfærdsregler og henstillinger. Du bedes inkludere denne besked i din henvendelse.

Skulle du have lyst til at slette din bruger gøres dette her: https://www.net-safe.info/problems/#cancel

Begrundelsen for din banning er:
F2 Nedsættende ytringer rettet mod Heste-Nettet, dets ansatte, ejere eller frivillige og dets omdømme


Med venlig hilsen
Heste-Nettet
-----------------------------------------------------------------------------------

Fra dig d. 2008-03-04 10:14
Ærlig talt.. jeg har været bruger af HN siden 1998, og holder egentlig meget af det, og netop derfor har jeg også både en interresse og en holdning til hvad der sker med sietet..

Jeg kan ikke forstå hvorfor man mener det er så stort et problem at have engagerede brugerer med til tider kritiske holdninger, vi lever trods alt i danmark som er et demokrati der bygger ytringsfrihed.. ellers ender det jo med at alle indlæg kun handler om "jeg er hellig fordi jeg har ridehjelm på" og "travheste er ihvertfald fantastiske til dressur"
.............

Vh. David

-------------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-04 16:30
Når man går direkte efter to specifikke moderatorer, så handler det ikke længere om ytringsfrihed eller kritiske holdninger. Så er det fordi man vil gå efter manden og ikke efter bolden. Og i det aktuelle tilfælde har ingen af de to moderatorer haft med sagen at gøre.

Med venlig hilsen
xxxxxxxxx
Heste-Nettet
-----------------------------------------------------------------------------------

Fra dig d. 2008-03-04 18:59

Hej xxxxxxx

Indledningsvis tak fordi du underskriver ved navn, så man kan se hvem man taler med.

Det var ikke min mening at gå efter nogle moderatorer personligt, og der er da heller ikke nogen der er nævnt ved navn i mit indlæg. Meningen var at lave debatskabende indlæg med "et glimt i øjet" men jeg føler det er endt som "gråspurv skudt med kanon"

Jeg mener således stadig det handler om "bolden" og ikke om manden, og måske ihvirkelighed et spørgsmål om der kunne laves en form for brugerdemokrati på hestenettet.

Jeg vil dog gerne undskylde hvis dette fejlagtigt er blevet opfattet som et "personangreb".

Vh. David

-------------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-05 19:12
Det er rigtigt, at der ikke var nævnt et direkte navn, men ingen kan være i tvivl når der bliver nævnt opdræt af marsvin eller udlejning af grill.

Jeg har samtidigt modtaget besked om, at din firmaprofil er blevet genåbnet her til morgen. Jeg ved ikke lige om det er denne eller den anden.

Med venlig hilsen
xxxxxxxxx
Heste-Nettet

------------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-05 20:13
Du glemmer "gamle ridesokker" det var således en henvisning til alle moderatorer med banner på markedspladsen.. Selvfølgelig kan man sætte navn på hvis man er meget inde tingene, men det kan man vel for det meste når man er inde i noget.. Jeg mener således ikke jeg har langet ud efter nogen personligt.

Som det fremgår af profilteksten er det den anden profil jeg bruger i forbindelse med mit firma.

Vh. David

------------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-05 20:55
Jeg checkede ikke lige profilteksten, men den blev åbnet i morges. Jeg har skrevet i den anden sag lidt tidligere på aftenen.

Med venlig hilsen
xxxxxxxxxx
Heste-Nettet

----------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-06 09:44
Det er jo iøvrigt hestenettet der "går efter manden i stedet for bolden" ved at banne istedet for at kæmpe med åben pande og tage debatten i offentlighed.

----------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-08 22:30
Når man bevæger sig ned på et niveau med "gamle ridesokker" etc. så er det i mine øjne ikke længere en debat, men blot fordi at man pludselig øjner en chance for at være utilfreds og tilsvine en moderation, som intet har haft med indførslen af Net-Safe eller anvendelsen af det at gøre.

Med venlig hilsen
xxxxxxxxxxx
Heste-Nettet

------------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-09 16:02
Af børn og fulde folk... (samt mig på en god dag).......

http://www.isabellaz.dk/produkter.php?type=ridestrømper

http://www.krogens.com/

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/read.php4?f=47&i=1589&t=1589&order=datestamp&way=desc&e=0 ....
Der er altså ikke noget urigtigt i det jeg skriver, men som jeg har sandet er sandheden ofte ilde hørt, især når det handler om nepotisme.

Og jeg mener fortsat ikke jeg har tilsvinet nogen, idet ingen er nævnt ved navn, men skulle nogen føle sig ramt, er der måske en grund til det !

Min kritik vedrører ikke som sådan indførelsen af netsafe, men mere måden det er sket på samt især banningen af alle der har turdet fremkomme med et kritisk pip (hvilket mig bekendt er foretaget af moderationen).

Det har heller aldrig været nogen hemmelighed at jeg altid i ytringsfrihedens interesse har ment at moderationen af debatforumerne burde foretages med en meget nænsom hånd, og at den manglende åbenhed om moderationens beslutninger og fortolkning af de såkaldte adfærdsregler, udgør et problem i forhold til et brugervenligt og delvis brugerskabt debatforum.

Og hvad niveauet angår, ja så hyler man vel med de ulve man er i blandt.

Vh. David

-------------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-10 10:59

Tak for din kommentar.


Med venlig hilsen
xxxxx
heste-nettet.dk

------------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-10 16:51
Jammen selv tak..

Jeg mangler dog fortsat svar på hvad det nøjagtig er der skulle være " Nedsættende "

Vh. David

-----------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-10 17:10
Jeg har sakset følgende fra Jan's redegørelse om netsafe:

Med hensyn til banninger, så bliver svaret lidt vagere, da jeg ikke kan gå i detaljer med de enkelte banninger. Det er rigtigt, at der er faldet banninger uden advarsel. Vi har i enkelte tilfælde vurderet, at handlingen som førte til banningen var så grænseoverskridende og grov, at det udløste en øjeblikkelig banning.

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at få "grænseoverskridende og grov" til at omfatte min lille historie.

Vh. David

------------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-11 18:34
Jeg venter fortsat spændt....

------------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-11 19:13

Det er muligt at du ikke selv synes den historie var grov, for så havde du forhåbenlig ikke postet den.
Men det var der andre der fandt at den var.

Sagen er afsluttet fra heste-nettets side.

Med venlig hilsen
xxxx
heste-nettet.dk

------------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-12 12:13
Jeg er udemærket klar over at HN betragter sagen som afsluttet, jeg mener dog stadig jeg mangler svar på: hvad det nøjagtig er der skulle være " Nedsættende "

Vh. David

----------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-12 14:00

Det er naturligvis nedsættende at blive gjort nar af.

Sagen er afsluttet og yderligere henvendelser om samme emne bliver ikke besvaret.


Med venlig hilsen
xxxxxx
heste-nettet.dk
-----------------------------------------------------------------------------------
Fra dig d. 2008-03-12 17:15
At i ikke gider besvare henvendelser fra brugerne er der vel ikke noget nyt i ... det fremgår jo efterhånden mange steder !!

I øvrigt bemærker jeg at det nu er noget helt nyt.. første forklaring var at jeg "tilsvinede" nu er det åbenbart at jeg "gør nar" og jeg har altså svært ved at se hvordan det kan være, tilsvinning eller at gøre nar, så længe der ikke er noget urigtigt i det jeg skriver...

Men nu har jeg da i det minste fået svar på hvem det er der er blevet fornærmet.

Vh. David

-----------------------------------------------------------------------------------
Fra Heste-Nettet d. 2008-03-12 17:22
Du har fået de svar du har krav på i henhold til den opførsel du selv lægger for dagen!

Og du har slet ikke fået svar på hvem der er fornærmet og hvem der ikke er - det har du selv valgt at tolke udfra de forskellige moderatorers sprog og ordvalg. Du ved selv hvem du hentydede til i det pågældende indlæg og om du/vi vælger at kalde det gøre nar af/tilsvine/genere/mobbe osv er for så vidt bedøvende ligegyldigt.

Og som xxx så rigtigt skriver så er sagen afsluttet fra HNs side og yderligere henvendelser fra din side er unødvendige da de ikke vil blive læst.

Moderationens frivillige arbejdskraft har andet at bruge deres tid på end at læse dine ordkløverier.

Med venlig hilsen
xxxx
Heste-nettet
----------------------------------------------------------------------------------

Fra dig d. 2008-03-12 21:43
Jeg kan stadig ikke se at det jeg skriver skulle være "nar af/tilsvine/genere/mobbe osv" idet der ikke er noget urigtigt i det jeg skriver, hvilket jeg også dokumenteret i et ovenstånde svar.. idet der er en moderator der annoncerer sin havegril til leje, der er en moderator der annoncerer med marsvin og der er en moderator der sælger ridesokker... og jeg kan ikke se at jeg på nogen måde skulle have brugt nedsættende ord.

Jeg havde egentlig håbet på en konstruktiv dialog idet jeg mener at banningen er "gråspurv skudt med kanon" Men der er åbentlyst ikke nogen vilje til dialog fra moderatorenes side.

Så det eneste der er tilbage at sige ist..
"Entschuldigung mein Führer"

(og bare rolig nu gider jeg heller ikke skrive mere der kan optage den ærede moderation)
---------------------------------------------------------------------------------

Jeg har for en ordens skyld fjernet moderatorenes navne, så ingen skal føle sig udhængt.....
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Endnu flere tiltag

Post by Lone Beck »

Jeg er målløs - igen :-o :lol:

Det er sgu en hel lille muhammedkrise, hva'? :mur:

Hold kæft, hvor må det være anstrengende at være så nem at træde over tæerne :nej:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply