faktisk elsker jeg dødsdrome!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by annetteB »

Til min store glæde nåede jeg lige at se dagens sidste forestilling i dødsdromen på Hamburger Dom igår.

Jeg har muligvis taget skade af at ride hos Hermansen som lille (hvor datteren Katrin var europas yngste kvindelige dødsdromekører...som 12 årig!)

Eller osse har jeg været på for mange familieudflugter til markeder og omrejsende tivolier?

Fakta er i hvertfald at jeg ELSKER at se dødsdromkørsel!?
Igår fik jeg så muligheden igen: 3 dødsforagtende storgrinende psykopater på slap line i europas ældste dødsdrome (i rødmalet træ med slidmærker i ramperne fra mange års kørsel) med henholdsvis en antik Indian motorcykel med bænksæde (hvorpå føreren kan ligge mageligt henslængt på ryggen med fødderne på styret!! :-o), en næsten lige så antik BMW motorcykel...og en lille racerbil/gokart fra 1928.
(sidstnævnte ført af en 60 årig mager mand med bakkenbarter...og med en noget yngre mand med brillantinehår stående bagpå som sandsæk - og begge arme rakt triumferende i vejret, mens bilen suser rundt 6 meter over dromens bund!!! :-o)

Jeg fatter ikke at de tør!!
Og så bare for at underholde os, der lægger 3 euro i kassen ved indgangen - og smider vores småmønter til deres "forsikringskasse" i midten af dromen. Som en af dem fortalte: Ingen i verden vil livs eller ulykkesforsikre en dødsdrome-kører...eller bare deres maskiner.

Der var forresten et opslag i billetboksen: Rask ung mand søges til at rejse med for sæsonen. Alt forefaldende arbejde. Ved lyst og talent tillige muligheden for at blive drome-kører.
Nogen interesserede?
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by aribeth »

Jeg har set dødsdrome EN gang og det er FEDT! Netop fordi det er så sindssygt farligt og vildt og syret!!!

Jeg er lidt misundelig... det ville jeg også godt have set....


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by annetteB »

Næ, vi spiste bare på Hanoi, gik på Dom'en indtil midnat - og så kørte vi hjem igen!
:lol:

Jeg kan jo varmt anbefale Hamburg til en lille forlænget weekend: der er SÅ meget at se og det er en vældig hyggelig by!
(- og hvis man kan lide gammeldags tivoli med alt til faget hørende, så er der både forårs, sommer og vinter-Dom .Ide:)


Vi plejer at overnatte på vandrerhjemmet ved Horner Rennbahn: det er pænt og rent og BILLIGT og ligger centralt og har gode parkeringsmuligheder...og en fantastisk morgenmadsbuffet inkl. i overnatningsprisen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by Annemaja »

Syret - jeg er også til dromer....... :ehh:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by Stimata Doamna »

Hm, jeg synes, at jeg får nok på de tyske motorveje? :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by spender »

Tror ikke mit helbred kan holde til at se dødsdrome pt. ville vist falde død om!.

Men nu vi er i gang så er jeg fuldstændig vild med wrestling. Og det skal være WWE... >Og de sender det sgu hernede :mikkel: :jeanie: så nu kan jeg komme i gang med at se det fast igen for første gang siden.. ja Gud ved hvornår. Folk siger jeg er skør, men jeg synes bare det er feeedt (må være den lille dreng i mig der aldrig blev udlevet?)
Pr
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by annetteB »

Tænkte videre over det i aftes - faktisk elsker jeg osse flere andre tilsyneladende "uddøende" former for shows - som fx. kunstflyvning, flyakrobatik og faldskærmsudspring i formation - MED farvede røgpatroner på, naturligvis.

Hvorfor ser man fx. aldrig kunstflyvning mere?
Før i tiden var der da mulighed for at se den slags flere gange årligt ved byfester markeder o.l.??
:hva:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by Stimata Doamna »

Der har jo været nogle uheld, så mon ikke sikkerhedskravene er blevet skærpet i en sådan grad, at det ikke kan lade sig gøre at arrangere? Altså uden at det koster en formue, eller det alternativt skal foregå så langt væk, at publikum ... ikke kan se noget?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by annetteB »

Da jeg var barn opførte min far engang en enmands kunstflyvningsopvisning til ære for min mor og jeg.

Vi var ved stranden en dejlig forsommer dag og min far skulle vanen tro ud at flyve, når nu vejret var til det og han for én gangs skyld ikke arbejdede. Han lovede liiige at flyve forbi Moesgaard strand og "vippe med vingerne" til os, når han kom i luften....så dét gjorde han så!

Men det var som om det ene vip tog det næste, så min mor og jeg - samt alle de øvrige strandgæster fik æren af en halv times loop, roll, spin, "faldende blad" og hvad har vi ellers.
:jeanie:

Ugen efter var der en forarget leder i Århus Stifttidende om den galning der havde sat folks liv og lemmer på spil med sit sportsfly "umiddelbart over de kaffedrikkende strandgæsters hoveder"
Folk ER sgu da osse vanskelige og sætter ikke pris på ægte kunst!?
:brok:

(så lavt fløj han da heller ikke? Godt nok var han nær ved at klippe et par bundgarnspæle da han til slut på vejen væk fløj side-by-side med en speedbåd og efterfølgende vandskiløber lidt længere ude over bugten, men så har han da osse været MINDST ½ meter over vandoverfladen?? :hhansen:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lisbeth Sejberg

faktisk elsker jeg dødsdrome!

Post by Lisbeth Sejberg »

Wow for en sej far !!!! forstår godt du er blevet miljøskadet :hhansen:

Jeg har set dødsdromekørsel en eneste gang til Vorbasse marked for mange år siden og det er sgu noget helt specielt og vanvittigt.

Med en mand der i al den tid jeg har kendt ham, har været flymekaniker i Flyvevåbnet, har jeg også set mange airshows og bliver facineret hver gang.
Jeg er især vild med at se helikopterflyvning, det er altså for fedt.

Jeg bliver også stadig facineret hver gang, jeg ser en mega stor russisk fragtflyver lette ..... wow det er sgu utroligt det kan lade sig gøre, at få sådan et stort lokum til at flyve :katiekat:

Mvh. Lisbeth
Post Reply