Jeg faldt af!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Jeg faldt af!

Post by KatieKat »

Det var da godt du ikke kom noget til June.

Jeg har redet på Po i dag uden sadel. :-o Og jeg faldt ikke af, selvom han lavede et fint hop til siden på et tidspunkt. :jeanie:
Jeg skal nok få lært det.

Held og lykke med jobsamtalen i morgen. Hvad er det for et job?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Jeg faldt af!

Post by CXEC »

June for katten! Rigtig godt du ikke kom noget til!

Held og lykke med jobsamtalen imoren! :jeanie:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Jeg faldt af!

Post by Lena »

For høvlede da June..................

Godt du ikke kom noget til............... Jeg ville have skrevet "knæk og bræk" i morgen............ men jeg holder mig til "held og lykke"........ :hhansen:
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Jeg faldt af!

Post by Tigerbaby »

Hvad er det for en hest, i har købt?
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Jeg faldt af!

Post by Nina »

Puuha .....

Sejt! :katiekat:

Jeg TØR slet ikke at falde af! :nejtak:

Sidste gang, jeg gjorde det - var på mit "føl" - han er 16 år nu - og jeg landede direkte på ryggen!

Min samlever spurgte mig - om jeg slog mig - men jeg stavrede afsted med et indeklemt "nej" - og trak først vejret ordentligt tyve min. senere. :traet:

Problemet er nok, at der ikke er tid nok til at lære at flyve - når man ryger af de kære kræ. :engel:

Venlig hilsen
Nina
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Jeg faldt af!

Post by mariaw »

Puh, godt du ikke kom noget til June, det har du jo ikke tid til med den fart tingene sker i jeres hus :anonym:

Pøj pøj med jobsamtalen i dag, og stort tillykke med den nye pony, jeg glæder mig til billeder!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Jeg faldt af!

Post by CXEC »

June, har du investeret i en flyvevest til dig selv? De er GODE at have ved tilridninger!!!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Jeg faldt af!

Post by CXEC »

Jeg akn GODT forstå at du hader dem, men de ER praktsike! Uanset om man er polstret eller ej.

Det giver ikke mening at du gerne vil passe på din datter, men ikke på dig selv? Bør du ikke være den gode rolle model?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Jeg faldt af!

Post by 99E »

Efter min mening er der en langt vigtigere sikkerhedsfeature, der bør anvendes ved tilridning af heste - end vest og ridehjelm.

Omtanke.

UNDSKYLD, June - men hvis du rider rundt på en hest der hopper til siden for sin egen skygge og konstant presser den forbi ting, den er bange for - så beder du selv om at tage en flyvetur.

Også selvom hesten er bange for "fjollede ting, der ikke er farlige".

Inde i hestens hovede er den lige på nippet til at blive ædt til frokost af en omkringvandrende løve.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Jeg faldt af!

Post by 99E »

Tjah, jeg ville have stoppet og ventet på hesten selv blev træt af at stå dér og glo.
I've never seen it take more than 2 days...

Og jeg siger ikke hesten er farlig - men det, du skrev VAR jo:
[quote:c8c29df77c]jeg hoppede afsted på en hest der var bange for ALT incl dens egen skygge[/quote:c8c29df77c]
[quote:c8c29df77c]Og VUPTI så lå der en lille sten i sandet og selvom jeg syntes jeg havde godt ved med både ben og hænder så sad jeg pludseligt på bagdelen imellem Livy´s forben...

...jeg kan huske at jeg klemte godt omkring hende og drev lidt på for at hun ikke skulle hoppe til side for den så hvad i alverden hun SÅ har lavet dét [/quote:c8c29df77c]

Og det læser jeg som:
Hesten var allerede "hys" og nervøs fra starten.
Da den blev bange insisterede du på at den skulle gå fremad - mens du holdt godt fast fordi du godt vidste der var en risiko for at den ville hoppe mere rundt.

Og dér siger jeg - ja, i mine øjne bad du selv om det. Jeg ville have gjort noget anderledes.
Og jeg mener generelt sikkerhedsudstyr er overvurderet i forhold til ikke at insistere på at ride skræmte og stressede heste rundt steder, hvor de ikke er trygge.

Ikke at jeg påstår at du rider rundt på skræmte og stressede heste hele tiden (det her begynder at lyde som en HN disclaimer!)...
*Suk!*
Men det lyder som om du i denne situation pressede citronen en tand for meget på det forkerte tidspunkt.
Derfor smed hesten dig.
Det er fair nok - synes jeg.

...Og dét hjælper en falde-af-vest ikke på... :anonym:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply