Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lisbeth Sejberg

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by Lisbeth Sejberg »

Deeeeerhunter !!!!! Der er nogle, der har stjålet dit sofabord og sat det til salg på Lauritz.com :viben:
Mvh. Lisbeth
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by Godzilla »

[quote:d4df69a941]Man kan også bare vende den om og bruge den til at tørre sokker på om vinteren[/quote:d4df69a941]

:viben: Det ville det faktisk være velegnet til. :ide:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
belmont
Posts: 341
Joined: Fri 29. Feb 2008 21:25

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by belmont »

føj for filan der er en der har dårlig smag hehe

men men hvis man nu var sotrvildts jæger med egen jagthytte prydet det vel fint mellem de andre døde dyr SUK :ked:
save a horse ride a cowboy ;-)
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by xtiny »

Man kan også få en kronhjort i naturlig størrelse i bronze + spejlvendt makker på lauritz, men det bliver sikkert dyrt i fragt- for ikke at tale om, at få dem sat på plads. (Vi har en printer der vejer 80 kg fra luritz, den havde vi nær aldrig fået slæbt ind!).
Eller et rådyr i cement?
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Deerhunter

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by Deerhunter »

Satans! … jeg troede lige jeg var sluppet af med lor … øh, jeg mener kreationen. Faktisk har jeg stødt på et lignende uhyre i en jagthytte i Østrig.

Designet skal muligvis tilskrives granatchok. :-o
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by Godzilla »

[quote:ff657fbe1e]Designet skal muligvis tilskrives granatchok. [/quote:ff657fbe1e]

Er de nu også begyndt at nedlægge vildt med granater? Er det så kun gevirene der er tilbage? Jeg troede sgu da at det for at spise kødet? :gusse:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by xtiny »

Der står det er kastestænger, så det burde være nogen hjortene har tabt helt uden menneskelig indblanding.

Kastestænger er faktisk svære at finde i naturen, da de gnaves af andre dyr (fx mus), men jeg mener Dyrehaven samler en de ind, vistnok med salg for øje, det viste de da i en tv-udsendelse for nogen år siden.
---

Bordet er nok udført af en lodenklædt østriger med tandbørste overskæg, hat med gemsefjer- og granatchock , mens han jodlede gemytligt over sit lågkrus med øl i.... :ane:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by Godzilla »

[quote:6826024fd7]Bordet er nok udført af en lodenklædt østriger med tandbørste overskæg, hat med gemsefjer- og granatchock , mens han jodlede gemytligt over sit lågkrus med øl i....[/quote:6826024fd7]

HAAAA....ser det for mig. Du burde lave en tegneserie :viben:

Hvad fanden er en gemsefjer? :ehh:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by xtiny »

Gemsefjer er hattepynt brugt af jægere (fortrinsvis i tysktalende lande) og det er oprindeligt en tot hår fra gemser, der sættes i hattebåndet. Gemser er meget svære at nedlægge, så der har været status i at kunne gå med sådan et trofæ.

Med tiden er der vist gået inflation i det, så hår fra andre dyr er brugt som erzatz.

Tegneserie- nah, så skal man jo tegne ens....
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Deerhunter

Den menneskelige intelligens udtænker de besynderligste ting

Post by Deerhunter »

Traditionen med hattepynt var tidligere meget udbredt i de tysktalende lande, herunder Østrig. Tydeligst ser man det på de illustrationer fra befrielseskrigene i 1813-14, hvor der blev båret frisk grønt egeløv i hatten som symbol på modstand mod fransk dominans.

Både tyske og østrigske jægere er meget traditionsbundne og har bibeholdt skikken med hattepynten. Som Xtiny rigtigt skriver er gemsefjer en trofæ for jægere der har haft held til at nedlægge dette vanskelige bytte.

Danmark læner sig kraftigt op ad de tyske jagttradionern, og der anses sneppen med rette for et vanskeligt bytte. Når I derfor ser en dansk jæger med en roset af penselfjer fra sneppen i hatten, er det tegn på en dygtig og erfaren skytte og jæger.

I Frankrig brugtes tidligere hattepynt sjældent af jægere, da den slags symboler først og fremmest blev forbundet med tysk modstand mod fransk tankegang og kultur.

Engelske jagttraditioner er som regel tæt knyttet til ridesport, da jagt langt op i moderne tid var forbeholdt overklassen. Tænk bare på den traditionelle engelske rævejagt som blev udført til hest.

… og sådan har alle lande jagtsymboler der har en lang og interessant historie.
Post Reply