Styr på julen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
CharlotteL
Posts: 106
Joined: Sat 13. Dec 2008 16:27

Styr på julen

Post by CharlotteL »

Jeg er altså ikke det stor julemenneske. Jeg synes at efterhånden som jeg er blevet ældre ja jo mindre julehalløj er det blevet til.
I dette øjeblik forfindes der 1 stk adventslys, brændt ned til den 3 :roed:
1 stk kalenderlys der er nået til den 19, og 1 stk juledekoration som er helt brændt ned, og egentlig burde smides ud :heidio:
Det er alt hvad jeg har af julepynt. Heldigvis er min store søn heller ikke den stor juleentusiast, men jeg er godt klar over at til næste år når den lille er knap 1½ år så bliver jeg nødt til at gøre meget mere ud af det.
Idag skal jeg ud og købe julegaverne, har endnu ikke købt en eneste, og det plejer ikke at tage mere end 3 timer så er det klaret.
Selve juleaften skal holdes hos min svigermor så vi skal bare komme og få det hele serveret :askepot:
Min kærste har dog været så letsindig at invitere hele familien til julefrokost d 25 så imorgen må vi afsted igen for at handle ind til det :mettebo:
Så her er der ingen julestress.
Hvad med Jer andre har i styr på julehalløjet? eller tager i det ligesom mig?
Knus
Charlotte
Knus Charlotte
Nu husejer
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Styr på julen

Post by MetteboDeluxe »

Julestress nej :-)
Men jeg skal heller ikke så meget her op til jul.. Heldigvis :-)
Det eneste jeg får stress over er de nissegaver hver eneste morgen :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Styr på julen

Post by Lone Beck »

Klar til julen? jow da :heidio:

Jeg skal bare lige have købt de sidste julegaver og gjort det sidste rent og købt kartofler og rødkål og den slags :katiekat:

Måske skal der også LIDT mere pynt op. Jeg har kun pyntet i køkken/spisestue :ehj:

Men ellers er jeg skam helt klar :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
PiaK

Styr på julen

Post by PiaK »

Jeg har fuldstændigt styr på det hele! :lea: :hhansen:

I dag: I morges havde vi besøg af jordemoder, bagefter flettede jeg julehjerter og små stjerner med Signe, pt. render husalfen rundt og gør hovedrent, ingen sag når man bygger om, det støver jo som bekendt næsten ikke :hhansen:

Og for lige at spamme totalt:
[img:e6caaa9c38]http://i252.photobucket.com/albums/hh34/PiaK_photo/P1070051.jpg[/img:e6caaa9c38]
Signe hjælper JDM med at tjekke lillebror lyder som han skal. Det er forresten samme JDM, som i sin tid hjalp Signe til verden :askepot:

[img:e6caaa9c38]http://i252.photobucket.com/albums/hh34/PiaK_photo/P1070055.jpg[/img:e6caaa9c38]
Tjekker lige at Signe også lyder som hun skal :atengstedt:

[img:e6caaa9c38]http://i252.photobucket.com/albums/hh34/PiaK_photo/P1070033.jpg[/img:e6caaa9c38]
Så stor er jeg nu, i uge 42 :traet:

Bagefter skal de to vist i byen og ordne hemmeligheder, jeg skal slappe lidt af. :heidio:

I morgen: Min mor arriverer, scanning af junior kl. 13, brunkagebagning med Signe og almen hygge og pyntning af juletræ. Mr.O skal arbejde.

Juleaften, sikkert som de fleste andres :askepot:

Den 25. hygge hjemme

Den 26. Hygge og frokost hos mr.O's forældre

Den 27. Sender vi min mor og Signe hjem, fylder fødekarret og så skal jeg føde :jeanie:

Den 28. Kigge og snuse til baby :elsk:

Det kan ikke gå galt med al den planlægning?! :hhansen:
Lisbeth Sejberg

Styr på julen

Post by Lisbeth Sejberg »

Jeg har nydt, at jeg har en kat på ca. ½ års tid med krudt i røven.
Så kan det jo ikke betale sig at lave adventskrans, juledekorationer og have juletræ vel ??
Jeg har lige hængt flettede julehjerter op i vinduerne, det vil vise sig, hvor langt katten kan nå :hhansen:
Vi lavede èn slags konfekt i går, til gengæld er der meget og det er godt. Det er kirsebærkonfekt fra Arlas opskrifter, det er mummenums.
Mvh. Lisbeth
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Styr på julen

Post by HeidiO »

Joooo, julen er da undervejs, nu har vi da et juletræ, men stadig udenfor. Der er nemlig nogen der er stukket af med juletræsfoden - men den dukker vel op sammen med julepynten og lysene til træet - ellers bliver det en grøn jul :hhansen:


Her er da også sat hele 6 nisser op, og så har jeg nogle juleophæng liggende på skænken, for jeg kan ikke huske, hvor jeg har lagt knappenålene som de skal sættes op med.


I går lavede jeg Grand Marnier trøffel på marcipanbund, så nu mangler jeg lidt traditionel julekonfekt med nougat og marcipan.


Og så er jeg kommet i tanker om at vi ikke har nogen juleservietter eller røde lys, så da jeg kørte fra arbejde ville jeg lige trille forbi Kvickly.......Argghhhhh - julehelvede er brudt løs, jeg fandt aldrig nogen parkeringsplads, men brugte 15 minutter på at komme ud af parkeringsområdet igen.

Så jeg har stadig ingen juleservietter og lys, og det har den lokale møgbrugs så heller ikke.
Mine gæster kan få turkise eller pink servietter kan de....For dem har jeg på lager.

I morgen har jeg fri, det glæder jeg mig til, synes jeg trænger til at få styr på det sidste juleræs.
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Styr på julen

Post by Stimata Doamna »

Jul skal det nok blive - men det der med styr på... tja, det ved jeg nu ikke rigtig.

Vi har lavet konfekt (masser), men må nok på den igen, for det er på mystisk vis forsvundet fra jordens overflade??

Gæster (mine forældre) har vi sørget for at invitere, de er i skrivende stund undervejs og forventes at ankomme ved aftenstid.

I morgen skal der så handles. De sidste julegaver, mad og andre fornødenheder. I dag bliver de ikke, vi har lige haft en lille drink på kontoret, og sådan nogle bobler har det med gå rent ind på 1. sal, når man ikke lige har fået spist alverden...

Og så er der jo lige det halve muh-dyr, der skal puttes i fryseren i morgen.

Men som sagt: Jul skal det nok blive.......... og stress bruger vi ikke her.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

Styr på julen

Post by Amts »

Vi mangler at pynte juletræ og ellers at råæde alt den chokolade og det guf vi har fået og selvfølgelig at drikke noget af rødvinen som også er kommet til her i juledagene :heidio:

Ingen stress her - men jeg glæder mig til at kunne slappe helt af så snart jeg har fri fra job d. 23.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Styr på julen

Post by Stimata Doamna »

Fød du bare den 27., Pia, det gjorde min veninde, og det kom der det dejligste barn ud af!

Vi taler vel om december, ikk'?? :lea:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

Styr på julen

Post by aribeth »

her er der nogenlunde styr på det hele... Jeg mangler at bage en hulens masse brunkager men det går fremad... desværre sagde min læge med meget formanende stemme at hun synes det var en PÆNT dårlig ide at bage brunkager og også at jeg skal stege de 3 ænder jeg SKAL stege juleaften... NÅ, men jeg må jo få hjælp til det ...

Imorgen tager jeg ned itl min far og hygger... den 24. steger jeg ænder og tager til min mormor...
den 25. er også klar... jeg har lavet sylter og rullepølser til den store traditionelle familiejulefrokost...
den 26. skal vi til julefrokost hos min far... der er sørget for grisehoved og tunge til ham, faktisk er han her i dette øjeblik og hente det.

Den 27. krydrer vi så lige julen af med en begravelse... jeg er glad for at Pia så vælger at føde den dag... så det lissom bliver en glad dag i stedet for.

og så er det jo nytåret der står for døren!!! det tænker jeg ikke lige så meget på endnu...

Jojo... jeg tror jeg har styr på det....

Katrine
Post Reply