Besked fra Superstriglerne

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Superstriglerne
Posts: 8
Joined: Fri 2. Jan 2009 11:37

Besked fra Superstriglerne

Post by Superstriglerne »

Den seneste tids tilbagevendende debat om, hvad man kan tillade sig og ikke tillade sig at skrive på strigler.dk, har givet os superstrigler rigtig meget stof til eftertanke.

Mange synes tilsyneladende, at ”det der ytringsfrihed” er noget opreklameret skidt. Eller at det er ok, hvis bare folk ikke benytter sig af den til at gøre grin med eller på anden vis støde andre.

Man vil også have ret til at fortryde indlæg og slette dem.

Det bør ikke komme bag på nogen at selve idéen med strigler.dk er at prøve at køre et debatforum udelukkende udfra gældende dansk lov. Debat uden moderation er også noget med at stå ved sine holdninger. Derfor er vi nået frem til at det var en fejl, at vi nogen sinde havde en retteknap.

Hvis vi kan finde en mulighed for at indføre en tidsbegrænset rettefunktion, så folk kan rette stavefejl mv., vil vi gerne indføre det. Det undersøger vi.

Men vi overvejer kraftigt lige nu, om det er tid til at lukke strigler.dk. Vi er begge ved at være trætte af konstant at skulle forsvare forummets grundidé. De seneste måneder føler vi, at vi ikke har bestilt ret meget andet herinde. Og vi har ingen som helst intentioner om at ændre grundidéen, lad det blot være sagt med det samme.

Skulle vi have moderation på strigler, er der ingen grund til at have forummet. Der er som bekendt masser af glimrende fora med moderation, vi i stedet kan frekventere.

Vi har besluttet at lukke forummet et par dage, dels for at få ro til at diskutere forummets fremtid, og dels for at ændre tilmeldingsskrivelsen m.v.

Vi har endnu ikke besluttet, hvornår lukningen sker. Det får I besked om.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Besked fra Superstriglerne

Post by KatieKat »

Årh et par dage overlever vi nok allesammen. Det vil måske oven i købet være sundt for mange af os med en lille tænkepause.

Jeg forstår i hvert fald godt at Lone og Katrine er trætte lige nu. Mere end en gang den sidste uges tid har jeg prist mig lykkelig for at jeg gik i tide.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Besked fra Superstriglerne

Post by Zanne »

Jamen godt nytår til jer.

Hvis jeg ikke husker helt og aldeles galt, er det foreningen Strigler, der ejer forummet. Ret mig, hvis jeg tager fejl. Jeg skrev ihvertfald en gang i tidens morgen under på, at jeg overdrog rettighederne til den forening.

Jeg forstår sagtens, meget nemt endda, hvis de nuværende superstrigler kører træt i det hele. Det ER utaknemmeligt at skulle forsvare en ide, i eet væk. Men omvendt, så synes jeg det er forkert, at sidens skæbne afagøres, af 2 forståeligt nok, trætte superstrigler.

Gider I ikke mere, jamen så smid håndklædet i ringen, find nogle nye ofre, og overlad forum til dem.

Vi var i starten 5 der tegnede foreningen, hvorfor er dette tal skrumpet. Har I forsøgt at finde nye superstrigler. Jeg mindes at Annette har haft meldt sig, og jeg har aldrig sagt, at jeg ville af med min post. Den blev frataget mig.

Jeg er under ingen omstændigheder utilfreds med jer - men synes den rigtige strigleånd vil være, at I sender opgaven videre, til friske kræfter.

Tak for indsatsen, det skal I under alle omstændigheder have.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Besked fra Superstriglerne

Post by KatieKat »

[quote:0a1447bfdc]Hvis jeg ikke husker helt og aldeles galt, er det foreningen Strigler, der ejer forummet. Ret mig, hvis jeg tager fejl. Jeg skrev ihvertfald en gang i tidens morgen under på, at jeg overdrog rettighederne til den forening. [/quote:0a1447bfdc]
Ja? Og lige nu består foreningen strigler af Lone og Katrine?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Besked fra Superstriglerne

Post by HHansen »

[quote:8dd4d6f005="Superstriglerne"]Vi har besluttet at lukke forummet et par dage, dels for at få ro til at diskutere forummets fremtid, og dels for at ændre tilmeldingsskrivelsen m.v.

Vi har endnu ikke besluttet, hvornår lukningen sker. Det får I besked om.[/quote:8dd4d6f005]

Jeg kan dæleme også godt forstå at superstriglerne er trætte af alt det palaver om hvad man kan og må og ikke kan.. :tommelned:

Og jeg synes i har gjort et godt job hele vejen igennem.

MEN.. at lukke forummet et par dage virker altså på mig som et børnefornærmet "HA så kan i lære det... hvis i brokker jer mere så lukker vi det bare og nu kan i prøve hvordan det er"

Jeg synes det er brandærgeligt hvis der ikke er nogen der orker at bære Strigler videre.

Men som Zanne siger, så var det måske en god idé at se om der er andre der vil give en hånd, eller som vil overtage posten. At lukke forummet virker lidt overilet.
Jeg kender ikke tidsforbruget i det for Superstriglerne, men skulle det komme til at i kaster håndklædet i ringen, så vil jeg da også gerne melde mig til at være med til at køre stedet videre sammen med nogle andre.
Lukker Strigler vil der sikkert komme et nyt forum der vil tage pladsen...
Men hvorfor alt bøvlet med at starte noget nyt? Synes i virkelig at Striglers formål er forfejlet bare fordi der har været lidt ballade om sletning?

Og lad mig gentage min indledning: Jeg synes de superstrigler vi har haft har gjort det fremragende. :askepot:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Besked fra Superstriglerne

Post by Lone Beck »

Det her handler ikke om at have tid, men om at få lidt arbejdsro - det er svært at nå at handle (f.eks. rette den der elendige tilmeldingsskrivelse), når vi hele tiden skal forsvare grundidéen.

Vi har ingen intentioner om at ændre grundidéen og heller ingen intentioner om at overlade forummet til nogen, der ikke er enige i grundidéen. Lige for tiden lyder det ikke til at der er så forfærdeligt mange, der stadig husker glæden over et forum uden moderation.

Det hele handler om at kunne rette og slette og bestemme hvordan andre skal have lov at udtrykke sig.

Så, nej, vi giver ikke "lorten" videre. Vi står helt og aldeles ved grundidéen.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Besked fra Superstriglerne

Post by Lone Beck »

Det her handler ikke om at have tid, men om at få lidt arbejdsro - det er svært at nå at handle (f.eks. rette den der elendige tilmeldingsskrivelse), når vi hele tiden skal forsvare grundidéen.

Vi har ingen intentioner om at ændre grundidéen og heller ingen intentioner om at overlade forummet til nogen, der ikke er enige i grundidéen. Lige for tiden lyder det ikke til at der er så forfærdeligt mange, der stadig husker glæden over et forum uden moderation.

Det hele handler om at kunne rette og slette og bestemme hvordan andre skal have lov at udtrykke sig.

Så, nej, vi giver ikke "lorten" videre. Vi står helt og aldeles ved grundidéen.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Besked fra Superstriglerne

Post by annetteB »

[quote:6fe56ebcc2]Men vi overvejer kraftigt lige nu, om det er tid til at lukke strigler.dk. Vi er begge ved at være trætte af konstant at skulle forsvare forummets grundidé. De seneste måneder føler vi, at vi ikke har bestilt ret meget andet herinde. Og vi har ingen som helst intentioner om at ændre grundidéen, lad det blot være sagt med det samme.[/quote:6fe56ebcc2]

ja, dét står jer jo frit at gøre, siden foreningen nu består af jer to alen.
Jeg synes det er en skidedårlig ide og jeg synes seriøst at I kunne have gjort brug af bl.a. mit tilbud om at gå ind som ny superstrigle hvis var ved at køre død i det.

(og i parantes bemærket er en rigtig rigtig stor del af den ballade der har kørt jer træt jo været "selcforskyldt" al den stund det er superstriglerne og ingen andre der har valgt at indføre både ditten og datten "bare for eksperimentets skyld" - og nu er I så sure over, at I ahr fået for meget ballade?? Helt ærligt! :hva:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Besked fra Superstriglerne

Post by Annemaja »

[quote:53d5c68216]Vi har ingen intentioner om at ændre grundidéen og heller ingen intentioner om at overlade forummet til nogen, der ikke er enige i grundidéen. Lige for tiden lyder det ikke til at der er så forfærdeligt mange, der stadig husker glæden over et forum uden moderation. [/quote:53d5c68216]

Men er det i virkeligheden ikke essenscen? Altså at I melder ud, at I under ingen omstændigheder ønsker hverken at ændre eller vedvarende forsvare denne grundide? Så ER der vel arbejdsro - for så er det er faktum, at I ikke har brug for at forsvare det, og ikke ønsker at ændre på det? Og så kan folk jo i princippet synes, hvad de synes vil?
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Besked fra Superstriglerne

Post by Lone Beck »

næh, nej, vi konstaterer bare, at der lader til at være en voldsom utilfredshed med striglers grundidé, og overvejer derfor om der er nogen grund til at opretholde forummet.

Hvis det er moderation og muligheden for at få slettet indlæg, I tørster efter, kan f.eks. HN da så glimrende leve op til jeres krav.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply